In plaats van oranje muts plaatst Unox een kroon op je hoofd

Unox heeft primeur met camera take-over op Snapchat.

Snapchat gebruikers konden met deze speciale lens op foto’s en video’s een kroon plaatsen die meebeweegt met het hoofd. De Unox-kroon is de eerste lensoptie die Snapchat exclusief heeft ontwikkeld voor een Nederlands merk.

“Koningsdag is een uniek volksfeest waar Unox als oer-Hollands merk graag een bijdrage aan levert. Daarom veranderen we voor één dag de bekende muts in een echt oranje Unox-kroon op Snapchat,' zegt Jan-Paul Bruins van Unox.

Snapchat maakt het voor gebruikers al langer mogelijk om foto’s en video’s te bewerken, voordat deze gedeeld worden met hun volgers. Zo kunnen er emoticons en filters aan foto’s en video’s worden  toegevoegd. Nieuw is dat Snapchat in samenwerking met een adverteerder in Nederland een speciale lens introduceert. Tevens kon je met een geo-filter aangeven dat de foto of video op Koningsdag was gemaakt. 

Het idee voor de lens en het filter is ontwikkeld door creative content agency RIDE. Om mensen aan te sporen de lens en filter te gebruiken, maakte het bureau ook een inhaker voor het Unox Facebook kanaal. Selecteren van de 'oranje' Unox lens gaat overigens niet meer. Deze was alleen op Koningsdag te gebruiken.

Credits
Opdrachtgever: Unox
Bureau: RIDE
Media: Mindshare: 

 
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie