Premium

QiOnly koopt De Combinatie van Factoren van Conclusion

Actiemarketingbureau door 'reversed take-over' met vroegere zuster herenigd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De partners van QiOnly, Frans de Vries, Pieter Dingemans en Michael van Kerkwijk (foto rechts) worden, samen met de oprichter van De Combinatie van Factoren (DCVF) Kees-Jan Rozestraten (links), volledig eigenaar van het bureau. Elk van de partners krijgt 25% van de aandelen. DCVF is met 35 medewerkers ruim twee keer zo groot als QiOnly (15 medewerkers). 

Welk bedrag met de overname is gemoeid wordt niet bekend gemaakt. Wel benadrukken de nieuwe eigenaars dat de bureaus als zelfstandige labels blijven opereren, elk met hun eigen klanten en expertise.

QiOnly maakte zich  via een management buy-out los van Conclusion, waar het sinds 2001 onderdeel van uitmaakte. De buy-out werd geleid door Michael van Kerkwijk (managing partner Only) en Pieter Dingemans (strateeg bij Qi) die sindsdien samen de leiding vomren van QiOnly, aangevuld met Frans de Vries (voorheen Advance). DCVF is een van de grootste activatiebureaus van Nederland. Het maakte sinds 2006 deel uit van Conslusion.

Michael van Kerkwijk (QiOnly): &;Activeren van doelgroepen in welke vorm dan ook, is een steeds groter deel van onze werkzaamheden. DCVF is al jaren één van de sterkste activatiebureaus van Nederland. Daarom was het voor ons een logische stap om aansluiting te zoeken bij de expertise van DCVF. Vakinhoudelijk is dit een belangrijke toevoeging.&;

Kees-Jan Rozestraten: &;Frans, Pieter en Michael hebben hun ondernemerschap de afgelopen jaren ruimschoots bewezen. Daarbij heb ik ze leren kennen als gedegen en betrokken vakmensen die de markt van binnen en buiten kennen. QiOnly beschikt over professionals met ruimte ervaring in verschillende disciplines, DCVF houdt een focus op activitatie.&;

Volgens Van Kerkwijk heeft de overname geen personele gevolgen. De directie van DCVF (Niels Braat en Kees-Jan Rozestraten) en de creatieve directie (Deborah Bosboom en Tim den Heijer) blijven ongewijzigd. De ambities van Conclusion om een belangrijke speler op het gebied van marketing communicatie, lijken met het afstoten van DCVF afgebouwd. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie