Premium

Radio 538 blijft groeien, terugval NPO 3FM

Radio Veronica kijkt weer omhoog, Sky Radio verliest marktaandeel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de nieuwste luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK over de periode maart-april 2015 die zojuist bekend zijn gemaakt. Het gaat om de doelgroep 20-49.

Radio 538 blijft ruim marktleider met net als de afgelopen maanden een flinke groei. De zender komt op een marktaandeel van 18,6 (Was 16,1, index 116). NPO 3FM is nog wel tweede, maar het aandeel is behoorlijk gedaald naar 14,8. Een jaar eerder in dezelfde periode was dat nog 16,5 (index 90). Q-music zit inmiddels op de 32 maanden achter elkaar groei met een aandeel van 13,1 procent (was 12,6, index 104).

Sky Radio zag het aandeel dalen naar 10,3 (was 10,8, index 95). Zusterzender Radio Veronica groeit weer. Het aandeel komt uit op 6,5 (was 6,4, index 102). Groei is er ook voor onder meer NPO Radio 2, Radio 10 en ORN.




10+
Ook in 10+ is Radio 538 de koploper met een marktaandeel van 12,2 procent (was 11,1, index 110). ORN is tweede met 9,9 (gelijk aan een jaar eerder) en Sky Radio is met 9,7 procent derde (was 10,2).

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.064 respondenten van 10 jaar en ouder. Adformatie biedt de cijfers in de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie