RTL en SpotXchange beginnen joint venture

Het nieuwe Benelux bedrijf gaat vanaf halverwege maart opereren vanuit Amsterdam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hiermee worden de programmatic expertise en ondersteuning voor sales en accountmanagement van ook bereikbaar voor premium uitgevers in de Benelux.

In september vorig jaar verwierf RTL Group, het moederbedrijf van RTL Nederland, een meerderheidsbelang van 65% in SpotXchange. SpotXchange Benelux is het eerste bureau van SpotXchange op het vaste land. 

Het bedrijf verleent bureaus, adverteerders en trading desks directe toegang tot de video&;s van RTL XL en de gaming-, sport- en entertainmentuitgevers die zijn aangesloten bij het Videostrip-netwerk (sinds 2012 onderdeel van RTL Nederland). SpotXchange brengt via haar platform afnemers en aanbieders van video-advertenties bij elkaar. Daarbij hanteert het naar eigen zeggen &;een holistische benadering van yield management voor uitgevers via ad serving, programmatic technologie en data analys&;e.

&;We willen met SpotXchange het meest toonaangevende platform voor video-advertenties in Europa worden. Hiermee zetten we een belangrijke stap in de realisatie van deze doelstelling&;, aldus Mike Shehan, ceo van SpotXchange. 

Bert Habets, ceo van RTL Nederland: &;Onze strategie is dat we altijd inspelen op nieuwe kansen in de markt en blijven innoveren. Dat geldt niet alleen voor onze B-to-C-activiteiten, maar zeker ook voor wat we richting de adverteerder doen. De samenwerking met SpotXchange is een logische volgende stap.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie