S-W-H activeert Nike+ in Nederland

Susanne van Nierop, redactie | 24 maart 2009, 14:58

S-W-H heeft een activeringscampagne voor Nike+ ontwikkeld waarvan Leontien van Moorsel en Dolf Jansen het boegbeeld zijn.

Nike heeft S-W-H gevraagd de wereldwijde Nike+ challenge in Nederland te activeren. In Nederland zijn Dolf Jansen, fervent marathon loper, en Leontien van Moorsel (Olympisch kampioen 2004) de boegbeelden van de challenge. De , ontwikkeld door 72andSunny, ging vorige week al van start.
In een multi-mediale campagne (online, outdoor, radio en print) wordt het vuurtje opgestookt tussen de beide teamleiders. Afgelopen vrijdag lekte er al een, met een mobiele telefoon opgenomen, bericht uit, waarin Dolf Jansen na het inspreken van de commercial zijn echte mening geeft over het loopvermogen van vrouwen. Dit bericht haalde en vele blogs.
Ook is er een primeur: hardlopers die meedoen aan de challenge hebben de mogelijkheid om de cover van metro volledig blauw (als de mannen voorstaan) of roze (als de vrouwen de meeste kilomers lopen) te kleuren (zie beeld). Gisteren was de eerste cover volledig roze gekleurd. De komende 5 weken wordt duidelijk welke sexe de meeste kilometers loopt.
Het 'uitgelekte' filmpje met Jansen:

Over de auteur

Reacties op dit artikel (9)

Comment author avatar
Avatar

bezoeker

(24 maart 2009, 15:25)
Tjee, jammer, daar gaat de mooie smetteloze reputatie van de Nike campagnes.
Waarom doet 72andSunny niet ook hun campagne in Nederland? Ik vind S-W-H een goed bureau maar hou het lekker bij Bolletje en lekker Nederlandse merken waar jullie goed in zijn.
Avatar

nog een bezoeker

(24 maart 2009, 17:54)
Ai.
Avatar

Wim

(25 maart 2009, 10:46)
Ik zie SWH eerder een goede internationale campagne maken dan 72 and sunny een nederlandse.
Avatar

skittle

(25 maart 2009, 11:06)
wat een ontzettend flauw doorzichtige uitgelekt filmpje zeg
Avatar

WIM

(26 maart 2009, 12:22)
De campagnes van 72 and Sunny zijn altijd briljant. Een van de beste bureaus wereldwijd op dit moment.
Avatar

Andere WIM

(26 maart 2009, 13:40)
@WIM, WOENSDAG 25 MAART 2009, 11:46
Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik denk niet dat 72 and Sunny het over hun hart zouden krijgen speciaal voor Nederland het niveau van de campagne te laten zakken.
En of SWH een internationale campagne zou kunnen maken? Geen idee, ze hebben nooit iets internationaals gedaan dus er is niet echt vergelijkings materiaal.
Avatar

Frits Mulder

(26 maart 2009, 15:05)
Flauw gedoe. Dat zogenaamd echte op internet is inmiddels wel erg GAAP.
Avatar

Marie

(28 maart 2009, 14:33)
De campagne die ik overal zie is gewoon van het Amerikaanse bureau.
Wat gaat SWH dan eigenlijk doen?
Ik hoop dat dit filmpje hierboven een grap is anders zullen ze echt een flater slaan in vergelijk met de bestaande Nike campagne

Gerelateerde items S-W-H Nike+ Dolf Jansen