Selmore's nieuwste campagne voor ABN Amro

De reclamebureaupitch mag in in volle gang zijn, vandaag lanceert ABN Amro de nieuwe tv-campagne 'Verder met Financieren', van de hand van Selmore.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de 35 seconden tv-commercial wordt met VFX technologie het nieuwe aanbod van zakelijk bankieren tot leven gebracht. 

De film is het creatieve product van een samenwerking tussen Selmore en de productiebedrijven The Ambassadors en Fat Fred.

De film bevat veel CGI (computer generated images) geanimeerde actie, zoals een enorm, doorgesneden vrachtschip waarvan beide helften samensmelten midden op zee.

Met de campagne wil ABN Amro duidelijk maken dat de zakelijke specialisten van de bank ondernemers en bedrijfseigenaren helpen om investeringen aan te trekken middels een combinatie van verschillende financieringsvormen. 

Ton Habraken, oprichter en VFX supervisor van The Ambassadors: &;Dit was een ambitieus en ongewoon project voor ons, omdat Selmore ons vanaf het begin bij het proces betrok. Daarnaast waren we ook verantwoordelijk voor het kiezen van een productiebureau om mee samen te werken. De traditionele productiebenadering is vaak omgekeerd, maar het werkte bij dit project bijzonder goed omdat de film zo afhankelijk is van de VFX.&;

Paul de Jongh, copywriter bij Selmore: &;Het was erg leuk om zo met The Ambassadors en Fat Fred samen te werken. Het resultaat is een opvallende campagne waar we trots op zijn. Het is mooi om te zien dat bureau en klant bereid zijn om risico’s te nemen en dingen anders te doen wanneer een project daarom vraagt.&;

Greetje Kamminga, Senior Communicatiemanager ABN Amro: &;Het was een heel spannend proces en het eindresultaat is prachtig. Ongelooflijk wat je met deze techniek kunt doen.&;

Credits

Creatieve directie:  Jakko Achterberg en Niels Westra

Copywriter: Paul de Jongh

Artdirector: Ingeborg de Caluwé

RTV Producer: Hanneke Kampschreur

Account: Rina Verweij en Anja Froeling

Strategie: Gijs de Bruijn               

Verantwoordelijk bij ABN Amro: Greetje Kamminga, Lydia Kroos, Wilfred Kik, Hatim Chebti, Claire Lutje Schipholt

Fotografie: Edo Kars

Productiemaatschappijen: FatFred en The Ambassadors

Regie: Jeroen Mol (FatFred) / Stephen Pepper en Ton Habraken (The Ambassadors)

Producers: Suzanne Huisman (FatFred) en Daphne Litjens (The Ambassadors)

D.O.P./cameraman:  Sebastian Pfaffenbichler

Offline studio: The Ambassadors

Offline editor: Erik Verhulst

Visual Effects: The Ambassadors

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie