Snapchat haalt 50 miljoen kijkers met Olympische Spelen

Populair platform haalt gouden cijfers met het verslaan van het sportevenement in Rio.

Het gaat om 49 miljoen bezoekers die gebruik maakten van Snapchat om beelden van de Spelen te zien. Deze cijfers werden in de eerste week behaald, meldt Via Live Stories zijn acties van sporters, maar ook het publiek op de tribune te zien.

Het populaire social mediaplatform heeft ook samenwerkingen lopen met grote mediabedrijven als NBC dat in de VS de uitzendrechten heeft van Rio 2016. Daarnaast werkt Snapchat samen met mediagigant BuzzFeed. Door deze samenwerkingen kan Snapchat in de Discover-sectie zelfs backstagebeelden uploaden.

NBC Olympics en Snapchat delen advertentie-inkomsten door de advertenties die in de Discover-sectie van Snapchat worden geplaatst. Een voorbeeld van een merk dat via deze route adverteert is Walmart. Facebook en Twitter moeten hun kijkcijfers van de Olympische Spelen nog bekend maken, maar volgens zal er in ieder geval sprake zijn van in totaal 2,85 miljard online videostreams van de Olympische Spelen tijdens het volledige evenement. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie