Snapchat overweegt 'ouderwets' advertentiemodel

De berichtenservice kijkt bij hun zoektocht naar een nieuw verdienmodel naar het advertentiemodel bij live televisie-uitzendingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is opzoek naar merken die zich willen verbinden aan de live versie van de &;Mijn Verhaal&; feed. Het is de bedoeling dat adverteerders betalen om gebrande snaps (foto&;s en korte filmpjes) tussen de feed te krijgen. Op zaterdag pakt Snapchat bijvoorbeeld snaps van een &;College Football&; wedstrijd en verzameld daarvan de leukste snaps van voor, tijdens en na de wedstrijd. Merken zouden dan moeten betalen om tussen deze reeks te komen staan.

Mijn verhaal wordt ons verhaal

In juni introduceerde Snapchat een manier om snaps te verzamelen rondom een evenement en deze te bundelen in een live-versie van &;Mijn Verhaal&;. De &;Mijn Verhaal&; feed wordt geüpdatet tijdens een event en kan in gedeeltes worden bekeken. De afgelopen week maakte Snapchat een verhaal rond de World Series, de terugkeer van NBA ster LeBron James bij Cleveland en de New York City Marathon.

Snapchat zou ongeveer waard moeten zijn, maar het bedrijf heeft tot afgelopen maand, toen de eerste advertentie werd gepubliceerd, geen dollar opgebracht. Advertenties moeten helpen om het gat tussen de waarde van het bedrijf en de inkomsten te verkleinen en daarbij wil Snapchat gebruik maken van de mogelijkheid om als ondersteuning te dienen bij bijvoorbeeld live events op televisie. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie