De eerste editie van Mentos Roadtrippers in 2014 was volgens de makers en het merk een succes met meer dan 6 miljoen kijkers in totaal.
Roadtrippers komt tot stand in samenwerking met Content Partnerships (Dentsu Aegis Network), Carat en producent Towel Media. Nieuw dit jaar is de interactie met de doelgroep via een interactief platform waar met opdrachten prijzen te winnen zijn.
In het tweede seizoen van Roadtrippers strijden wederom twee teams tegen elkaar. Elk team moet in 14 dagen al liftend zo ver mogelijk zien te komen van startpunt Times Square in New York met een noodbudget van 100 dollar per team. Tijdens hun tocht delen de teams hun ervaringen via hun eigen socialemediakanalen. De teams bestaan dit jaar uit: Giel de Winter, Stefan Jurriens en Thomas van de Vlugt (StukTV), en Tess Milne, Jay Jay Boske en Kraantje Pappie.
Annemiek Nederlof, Brandmanager Mentos Gum: 'Na het succes van vorig jaar hebben we gekeken hoe we het programma nog mooier konden maken voor de fans. De oplossing hebben we gevonden in een interactief platform waar we de doelgroep exclusieve interactie kunnen bieden met StukTV. Maar ook door meer content te maken. RTL 5 en RTL XL vormen dit seizoen twee nieuwe platformen om een nog groter bereik te creëren.'
De serie is sinds 10 oktober wekelijks te zien bij RTL 5 om 17:00, en vanaf 18.00 uur integraal te volgen op het YouTube-kanaal van StukTV en via RTL XL.
Credits
Concept: Content Partnerships – Towel Media
Mediabureau: Carat
Regie & productie: Towel Media
Verantwoordelijk bij Mentos: Annemiek Nederlof & Michelle van den Bosch
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!