Sven Sauvé nieuwe CEO RTL Nederland

Daarmee schuift het directielid door naar de toppostie, zoals bij zijn voorganger Bert Habets ook gebeurde.

Sven Sauvé (43) is sinds 2012 chief operations officer bij RTL Nederland en verantwoordelijk voor het overkoepelend zakelijk management van het bedrijf. Hij trad in januari 2007 in dienst bij RTL Nederland en was eerst Business Director van RTL Nederland Productions en daarna Business Director TV, voordat hij operations ging leiden. Sauvé heeft in het verleden bij Endemol en Eyeworks gewerkt.

Begin maart kondigde CEO Bert Habets zijn vertrek aan bij RTL Nederland. Hij blijft wel actief binnen het RTL-concern. Hij is per 19 april werkzaam op het hoofdkantoor van RTL Group in Luxemburg als co-CEO van RTL Group naast Guillaume de Posch.

'Sleutelrol gespeeld'
Habets zegt over zijn opvolger: 'Ik ben blij dat we binnen de gelederen van onze Group een ervaren en dynamische executive hebben gevonden om RTL Nederland het volgende tijdperk in te leiden. Sven beschikt over zakelijk inzicht, goed leiderschap en een uitgesproken gevoel voor toekomstige ontwikkelingen. Hij is zeer bekend met het bedrijf en het Nederlandse medialandschap. Daarbij heeft hij een sleutelrol gespeeld bij het definiëren en implementeren van de consumentgerichte strategie van RTL Nederland: het leveren van lokale content van topkwaliteit op alle lineaire en non-lineaire platforms. Ik heb er het volste vertrouwen in dat we onze nauwe samenwerking ook in deze nieuwe setting kunnen voortzetten en wens hem heel veel succes in zijn nieuwe functie.'

In zijn nieuwe functie rapporteert Sven Sauvé aan Bert Habets, Co-CEO van RTL Group. In de aankomende maanden zullen Bert Habets en Sven Sauvé nauw samenwerken aan een soepele overdracht.

'Consumentgerichte strategie'
Sven Sauvé: 'RTL Nederland heeft de afgelopen jaren een ware transformatie doorgemaakt. Dankzij onze consumentgerichte strategie hebben we een sterke positie geclaimd tussen traditionele lokale spelers en nieuwe, vaak internationale, digitale spelers in. Die positie gaan we uitbouwen door onze diepe kennis van de Nederlandse samenleving in te zetten bij het produceren van de meest krachtige lokale content en het creëren van innovatieve advertentiemogelijkheden.'

Nieuwe directie
Het afgelopen jaar vertrokken Chief Digital Officer Arno Otto – die een directeursfunctie bij ProSieben heeft gekregen – en financieel directeur Patrick Olde Scholtenhuis. 
Inmiddels is Vivienne van de Leeuw benoemd als CFO en Giovanni Piccirilli als chief technology officer. In het Executive Managementteam zitten ook Matthias Scholten (Chief Content Officer) en Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer).

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Wil Westra
Graag kontact, betreft nieuwe familie tv-formats, ervaring, in het verleden pilot gemaakt die nu wereldwijd gaat. Tel. 0651 150101
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie