Media

Talpa nu 100 procent eigenaar SBS, Peter de Mönnink blijft nog halfjaar aan

Maarten Hafkamp, redactie | 19 juli 2017, 14:13

De ACM gaf vorige week al groen licht voor de overname.

Talpa-eigenaar John de Mol ziet deze overname als een belangrijke stap op weg naar een nieuw Nederlands multimediabedrijf. SBS moet samen met Talpa Radio een belangrijke basis vormen van deze onderneming, waarbij de propositie die hieruit volgt interessant moet zijn voor zowel de kijker, de lezer, de luisteraar, de consument en de adverteerder. Naast radio en Tv gaat Talpa zich verder richten op de uitbreiding van haar activiteiten in OTT, print, online, data en concepten.

Talpa Holding en Sanoma hebben in samenspraak Peter de Mönnink bereid gevonden om zijn huidige gecombineerde rol als CEO SBS en CEO Sanoma door te zetten tot in ieder geval het einde van het jaar om de commerciële transitie tussen de drie partijen Sanoma-SBS-Talpa goed te laten verlopen.

Talpa Holding is eigenaar van SBS Broadcasting, dat vier tv-zenders exploiteert: SBS6, SBS9, Net5 en Veronica en het online Video on Demand-platform KIJK en Social1nfluencers. Ook is ze eigenaar van Talpa Radio.

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Hans Veenman

(21 juli 2017, 9:50)
Tot nu toe heb ik niet de indruk dat de overname bijdraagt aan een kijkersvriendelijker beleid wat betreft reclame. De opdringerige "mede-verpest-door"-reclames gaan nog steeds volop door. Kennelijk heeft John de Mol net zoveel minachting voor de tv-kijker als zijn adverteerders. Als daar niets aan verandert, wat heeft zo'n overname dan voor zin?

Gerelateerde items Talpa Sbs Sanoma

Meer in channel Media

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs