TBWA\Neboko niet in Amstel-pitch

Heineken Nederland is voor haar biermerk Amstel op zoek naar een nieuw reclamebureau.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In oktober vorig jaar dat Heineken de samenwerking met Doom & Dickson staakte en op zoek ging naar een nieuw bureau. TBWA/Neboko – TBWA\ heeft een meerderheidsbelang in Doom & Dickson - nam daarna de creatieve taken waar en blijft dat ook doen totdat Amstel een nieuw reclamebureau heeft. TBWA/Neboko pitcht dus niet mee, zo bevestigt woordvoerder Nienke Kooistra.

Amstel gaat eerst met een aantal bureaus oriëntatiegesprekken voeren, om uiteindelijk met drie bureaus te gaan pitchen. De pitch moet rond de zomer zijn afgerond. 

Bram Westenbrink, marketingdirecteur Heineken Nederland: ‘Wij hebben onze merkpositionering verder aangescherpt en hebben heel helder voor ogen waar wij de komende jaren met Amstel naar toe willen. Wij gaan op zoek naar een strategische partner die samen met ons een passende creatieve doorvertaling kan ontwikkelen.’

Over TBWA/Neboko zegt Westenbrink: ‘TBWA/Neboko heeft ons voor Amstel de afgelopen periode goed geholpen en zal dit ook blijven doen totdat wij ons nieuwe bureau hebben gevonden. Wij vinden het belangrijk dat al onze biermerken een eigen reclamebureau hebben om elk merk een eigen gezicht te geven en TBWA/Neboko is natuurlijk al heel lang het creatieve bureau van Heineken in Nederland.

3MO gaat de pitch voor Amstel begeleiden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie