These Days Y&R lanceert pauzeknop voor reclames

Met 'breakvertising' speelt het Antwerpse communicatiebureau in op het verlangen van adverteerders om de televisiekijker weer te bereiken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Televisiekijkers zouden – mede door de opkomst van het uitgesteld kijken – meer reclameboodschappen door zappen. Wanneer de kijker op de pauzeknop drukt, krijgt deze een lijst advertenties te zien. In tegenstelling tot een klassiek reclameblok wordt breakvertising bewust beperkt tot een stilstaand beeld. Een rustmoment mag opgeleukt worden met een knipoog, maar moet een rustmoment blijven.

Breakvertising
‘Kijkers zetten hun programma stil, als iemand belt, wanneer ze naar het toilet moeten of honger hebben. Bij elk van deze momenten komt sowieso één product of dienst kijken’, aldus Gertjan de Smet, art director bij These Days Y&R. ‘Het leek ons slim om adverteerders juist op dat moment de kans te geven om een interactie aan te gaan met de kijker.’

Telenet en SBS investeren
Om het idee vorm te geven klopte het reclamebureau aan bij zijn klant Telenet en zendergroep SBS. Telenet staat garant voor de technische uitwerking en ondersteuning van het concept. SBS maakt gebruik van zijn commerciële uitgangspositie om een brede waaier adverteerders warm voor te maken.

De proefdraaifase van de pauzeknop start over enkele dagen. De uitrolfase is voor eind dit jaar gepland.

Credits
Client: Telenet, SBS
Agency: These Days Y&R
Commercial Director Telenet: Inge Smidts
Commercial Director SBS: Sigrid Van Den Houte
Creative team: Gertjan De Smet & Matthias De Smet
Creative Directors: Sam Devolder, Werner Van Reck, Mateusz Mroszczak
Strategy Department: Nicolas Moerman, Jef Raeman
Account: Jentina Van Eynde
Production company: Telenet
Media company: SBS

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie