Tilburgse middenstand grootschalig van start met beacon technologie

Ruim honderd winkeliers en horecabedrijven gaan live met mobile marketing op locatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het project wordt gedragen door het Tilburgse bedrijf , dat in Tilburg een communicatieplatform heeft ingericht. Voor de achterliggende techniek en software klopten de ondernemers uit Tilburg aan bij het in Sneek gevestigde Lightcurb. Zij verzorgen de apps, de cloud manager en andere innovaties om mobile marketing op locatie naar het gewenste niveau te tillen.

Lightcurb maakt gebruik gemaakt van zogeheten beacon technologie. Beacons zijn kleine bakens die binnen een straal van 100 meter een signaal uitzenden naar smartdevices (smartphone, watch of tablet). Als hier de beacon detectie app van 100% Lokaal (of Lightcurb) op staat, is het mogelijk om de consument op locatie - via de smartphone - relevante informatie aaan te bieden.

Ligthcurb werd vaker ingezet, maar het project in Tilburg is de eerste waarbij ruim honderd deelnemers actief worden. Tot de deelnemers behoren MediaMarkt, Gianotten, Texaco, Specsavers, Mitra en Albert Heijn. Verder is 100% Loklaal in gesprek met de gemeente over ide app. Een proef die tijdens de  werd gedaan krijgt waarschijnlijk een vervolg.

Tilburg is de eerste grootschalige uitrol van de Lightcurb technologie. 100% Lokaal heeft echter de ambitie om - in nauwe samenwerking met bedrijven en gemeenten - een landelijk communicatieplatform te realiseren. Het bedrijf stelt dat inzet van beacons de relatie tussen merk en ‘shoppers’ sterk kan verbeteren en het winkelbezoek een impuls kan geven. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie