Tony's Chocolonely zet druk op politiek omtrent wet kinderarbeid

Het chocolademerk schreef een open brief aan de Tweede Kamer en roept Nederlanders op om een petitie te tekenen.

Op woensdag 25 januari wordt in de Tweede Kamer de initiatiefwet zorgplicht kinderarbeid behandeld. Deze nieuwe wet maakt bedrijven verantwoordelijk om onderzoek te doen naar de risico’s op kinderarbeid in hun keten én om deze risico’s vervolgens aan te pakken. Chocolademerk Tony&;s Chocolonely, bekend van zijn streven naar &;100 procent slaafvrije chocolade&;, is daarom gestart met een campagne én een petitie. (Zie video onderaan dit bericht.) Tony&;s: &;Wij zijn voor de nieuwe wet. Kinderarbeid is namelijk een misdrijf en wij vinden dat het tijd wordt dat we het ook zo gaan behandelen. Dus er moet een wet komen.&;

Dit zijn de argumenten die Tony’s Chocolonely voor de nieuwe wet naar voren brengt:

  • Zelfregulering werkt onvoldoende en geeft onvoldoende urgentie en druk.
  • Deze wet vraagt niets onmogelijks van bedrijven en is haalbaar.
  • Nu worden voorlopers in het bedrijfsleven benadeeld.

Handtekeningen
Tony’s roept zijn fans op om de lopende petitie voor deze wet te tekenen. De handtekeningen worden woensdag in Den Haag aangeboden.

Open brief
Volgens Tony&;s Chocolonely is het nog erg spannend of de wet een meerderheid van stemmen krijgt. &;Op woensdag 25 januari is het bepalende debat over de wet. Daarom hebben we geschreven aan de Tweede Kamer die in het debat wordt behandeld en voeren we campagne.&; Het merk heeft voor de campagne de hashtag in het leven geroepen.

 

;s Chocolonely

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie