Trouw wil nieuws op een positieve manier brengen en benadrukt dat in merkcampagne

Het dagblad verslaat ‘constructief nieuws’ en draagt oplossingen aan

Dagblad Trouw heeft een nieuwe merkcampagne. In de campagne (bureau: Kokoro Amsterdam) bendrukt Trouw dat de krant een positieve insteek heeft, in tegenstelling tot andere nieuwsmedia

Hoe het nieuws gebracht wordt
'Waar gaat het heen met de wereld? Dat vraagt u zich vast wel eens af als u het nieuws volgt. Maar ligt dit alléén aan het nieuws, of ook aan hoe het gebracht wordt?' Met die vraag opent de commercial. Trouw zegt dat het nieuws dat je tot je neemt, heel bepalend is voor de manier waarop je naar de wereld kijkt en hoe je in het leven staat.

Trouw wil mensen overtuigen dat zij beter kunnen kiezen voor het positieve geluid het dagblad. 'Hetzelfde nieuws. Maar anders gebracht. Wat er in de wereld gebeurt, hebben we als krant niet in de hand. Hoe het gebracht wordt gelukkig wel.'

Nieuw, eigentijds geluid
Florianne Harmsen, merkmanager Trouw: 'Met deze nieuwe merkcampagne bouwen we voort op de essentie van Trouw 'Verdieping'. En tegelijkertijd laten we een nieuw, eigentijds geluid horen dat we ook in volgende campagnes zullen doorvoeren.'

De nieuwe merkcampagne bestaat uit een tv-commercial, online video, printadvertenties en een radiocommercial.

Credits:

VERANTWOORDELIJK BIJ TROUW
Brandmanager: Esther Nanninga 
Marketing Manager: Florianne Harmsen
Marketing Manager: Leo-Peter van Aerde
VERANTWOORDELIJK BIJ KOKORO
Strategy Director: Caroline van Hoof
Creative Director Art: Wouter Vanhaeren
Creative Director Copy: Merlijn van Vliet
Project Manager: Valery Story
Account Director: Frieda Ulsamer de Waard
FILMPRODUCTIE: 
Director - David Eilander
Art Director - Esra Ghilane
Editor: Wouter van Luijn
VFX / Online: Storm Postproduction
VFX Supervisor: Luuk Meijer
Grading: Bart Verraest
Sound design: Michael Sauvage
Music: Big Orange
Producer: Levi Wilbrink
Executive Producers: Jelani Isaacs / Sander Brenninkmeijer
Production Company: New AMS Film Company

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Jopi floor
Beste Florianne,
Vanochtend aangemeld voor de €5,- aktie en bedankt.
Andere acties bekeken en zi dat er bij een (proef)abonnement een geschiedenisboekl over Nederland hierbij cadeau wordt gedaan.
Zelf denk ik dat je hiermee een beperkte lezersgroep bereikt. En ws. ook de wat ouderen maar dat weet ik niet zeker.

Michelle Obama
Vanochtend werd boek op radio en tv.uitgebreid gepromoot.
Bij Bol com voor 29.90. Het ligt vandaag ook in de boekhandels,waaronder Broese in Utrecht.
De verwachting is dat zaterdag zeker 150 exemplaren worden verkocht.Uit betrouwbare bron vernomen.

Als je meer en brede lezers groep wil bereiken zou je juist deze autobiografie kunnen aanbieden.
Hopelijk kun je iets met mijn suggestie.
Vriendelijk groet van
Jopi Floor Utrecht
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie