Tv steeds vaker gebruikt als ‘scherm’

Met name Netflix en Popcorn Time zijn populair.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De tv wordt steeds minder gebruikt voor het kijken van reguliere televisie uitzendingen en meer ingezet voor online streamingdiensten. De smart tv speelt hierin een centrale rol. Dit stelt onderzoeksbureau Multiscope in zijn Smart Electronics Monitor; een marktonderzoek onder 6.500 Nederlanders.

Popcorn
Acht op de tien Nederlanders (81%) hebben weleens van smart tv’s gehoord. Momenteel heeft één op de drie huishoudens (34%) een smart tv. Bezitters van een smart tv maken intensiever gebruik van het toestel dan bezitters van een gewone televisie. Drie van de vijf smart tv bezitters gebruiken het toestel meerdere keren per dag. Onder bezitters van een traditionele televisie is dit ongeveer de helft. Consumenten blijven de komende jaren de tv en de smart tv veelvuldig gebruiken. Nagenoeg alle consumenten met een smart tv (96%) verwachten de smart tv het komende jaar evenveel of meer te gaan gebruiken. Daarnaast verwacht 86% van de gewone tv bezitters het komende jaar evenveel of meer gebruik te gaan maken van het toestel.

Ruim de helft van de totale tv-tijd van een Nederlands huishouden wordt besteed aan regulier tv zenders, maar nu al wordt 12% van de televisietijd gebruikt voor online streamingdiensten. Met name Netflix en Popcorn Time zijn populair. Het gebruik van mediadiensten op televisie wordt steeds belangrijker. Netflix abonnees kijken nu al een kwart van de tv tijd naar Netflix.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie