Media

Uitgever Mediahuis staakt Mindshakes

Maarten Hafkamp, redactie | 4 januari 2017, 14:21

Het commerciële succes bleef uit voor het millennialplatform.

Mindshakes maakt vandaag op de Facebookpagina bekend ermee op te houden.

In oktober 2015 begon uitgever Mediahuis Nederland - hier eigenaar van NRC en de Limburgse dagbladen - met Mindshakes. Het nieuwe platform wilde de millennial bedienen met 'geëngageerde journalistiek en verhalen die je raken in vorm en inhoud'.

Mindshakes publiceerde naar eigen zeggen in het eerste jaar ruim duizend artikelen, video’s, strips en podcasts en was daarmee succesvol. Er waren ruim 300.000 unieke bezoekers per maand, er werden ook journalistieke prijzen gewonnen, maar de commerciële doelstellingen bleven achter.

'Alle lessen die Mediahuis Nederland van het project Mindshakes heeft geleerd, worden ingezet bij een nieuw project dat in januari van start gaat in samenwerking met online uitgever Wayne Parker Kent. Daarover zeer binnenkort meer', zo is te lezen in het Facebookbericht.

Mede-initiatiefnemer Ward Wijndelts vertrok eind vorig jaar naar Vrij Nederland om daar hoofdredacteur te worden.

Uitgever Mediahuis deed onlangs een bod op Telegraaf Media Groep.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items Mindshakes mediahuis

Meer in channel Media
Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs