Van Santen Netwerk wint Creative Press Challenge 2014

De Persgroep heeft bekendgemaakt dat Van Santen Netwerk de Creative Press Challenge 2014 heeft gewonnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van Santen Netwerk – met in het creatieve team Hans Luijcx, Martin Cornelissen en Floor de Jager – heeft de  gewonnen, met gebruik van een wildcard. Dat heeft de Persgroep dinsdagavond bekendgemaakt tijdens een speciaal event bij de ADCN. De jury koos de schets van het creatieve team uit 50 inzendingen als winnaar, &;omdat de consument op intelligente wijze wordt geconfronteerd met de uitdagingen waar vluchtelingen in Nederland voor staan&;. En met de rol die de Stichting voor Vluchtelingstudenten (UAF) speelt in het overwinnen van deze uitdagingen. De schets wordt door de Persgroep geproduceerd en samen met een exclusief interview met de winnaars geplaatst in de Volkskrant.    

Dit is het winnende werk: 

Quotes
Mark Woerde, Lemz: &;De aandacht wordt op een intelligente, heftige, maar toch smaakvolle manier getrokken. En vervolgens wordt er glashelder uitgelegd wat de toegevoegde waarde is van UAF. Deze inhoudsbekendheid is voor UAF zeer belangrijk. Het is niet alleen een knappe balans tussen aandacht en inhoud, maar zelfs een elkaar versterkende. Gaat het goed doen als print uiting.&

Bas Engels, TBWA: &;Een slim idee en mooie associatie dat een redelijk onbekende stichting in de schijnwerpers zet. Origineel bedacht en eenvoudig verteld. Of de schets nu zo bedoeld is of omdat het makkelijker tekenen is dan een bomvolle boot van de zijkant, je ziet de impactvolle foto al bijna voor je. De tekst kan echter een stuk beter.&;

Mardjan Seighali, Stichting voor Vluchtelingstudenten (UAF): &;Met deze verrassende advertentie kantelt het perspectief over vluchtelingen.  Met ’t Kofschip richting een nieuwe toekomst!&;

Philippe Remarque, de Volkskrant: &;Deze simpele combinatie van één woord en één beeld vertelt het hele verhaal: de ellende die vluchtelingen doormaken en de kansen die de beheersing van de Nederlandse taal, en dus het UAF, hen biedt.&;

Uitwerking en plaatsing
De schets wordt in overleg met de winnaars door de Persgroep geproduceerd. Belangrijke voorwaarde van de jury is dat de body copy wordt aangescherpt. Op dinsdag 16 december staat de advertentie in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met Floor en Christian.

De volledige top 5 
Van Santen Netwerk: Hans Luijcx, Martin Cornelissen en Floor de Jager (wildcard)
JWT Amsterdam: Robert Nelk en Mark Peeters
Dawn: Chantal Koelewijn en Paul de Ridder
Kessels Kramer: Merel Witteman en Max Siedentopf
Leuk Werkt: Valentine Vale en Jill van Emmerik (wildcard)

 

 

    

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie