Media

VICE Nederland komt met VICE Money

Maarten Hafkamp, redactie | 31 mei 2017, 7:00

Het moet hier het eerste economische platform worden gericht op jonge mensen. ING gaat branded content bieden.

Vanaf vandaag kunnen ze op VICE Money terecht voor lokaal nieuws en verhalen over geld en de economie. Het mediabedrijf wil hiermee inspelen op 'het gebrek aan informatievoorziening over onderwerpen als geld en de economie in de taal van deze generatie'.

VICE Money wil jonge mensen helpen het financiële landschap beter te begrijpen en handvatten geven om hun financiële toekomst uit te stippelen. Er komt een selectie van verhalen over de economie van de toekomst, Nederlands ondernemerschap, globale en lokale thema’s, de cultuur rondom geld en persoonlijke verhalen over geld te brengen. De content wordt gebracht in de tone-of-voice die de doelgroep van VICE gewend is.

Niet aangesproken
CEO Thijs Boon: 'We merken dat jonge mensen zich niet aangesproken voelen door bestaande financiële media en ze staan kritisch tegenover financiële instellingen. Dit terwijl er wel een behoefte is om het gecompliceerde economische landschap te begrijpen. Kennis vanuit financiële bedrijven en onderwijsinstellingen is van cruciaal belang in het onderwijzen van jonge mensen en daarmee het succes van VICE Money.'

ING gaat komend jaar investeren in de ontwikkeling van branded content. 

Tiende merk
VICE Money is inmiddels het tiende Nederlandstalige online merk van VICE. Twee maanden geleden begon het lineaire tv-kanaal VICELAND.
 

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Vice Money Vice

Meer in channel Media

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs