Marketing Technology

Virtual reality door de brievenbus

Rob Beemster, redactie | 5 september 2016, 10:26

Start-up presenteert 'volgende stap in de geschiedenis van de postkaart'.

De introductie van VRgifts door de gelijknamige start-up betekent volgens de bedenkers zelf &;een doorbraak van virtual reality in Nederland en daarbuiten&;. Het ‘VR per post’-concept waarmee het bedrijf vandaag naar buiten treedt, bestaat uit een (opvouwbare) cardboard en een te downloaden app.

De verzender maakt op een keuze uit het soort wenskaart (verjaardag, felicitatie of beterschap). Vervolgens kunnen hier eigen foto’s en een persoonlijke boodschap aan worden toegevoegd. De cardboard bril is vanwege zijn gewicht en vouw eenvoudig te versturen en biedt volgens de makers ruimte voor elke gangbaar type smartphone.

VRgits biedt een aantal virtualreality-omgevingen, &;variërend van ondergrondse werelden tot een tropische kustlijn met de ontspannende geluiden van zee en strand&;. Daarnaast zijn andere concepten in ontwikkeling, waaronder een kerstkaart. Bedrijven kunnen een eigen VR-omgeving laten onwikkelen.

Naar aanleiding van de resultaten van een eerdere proef met het concept, is besloten om het aanbod te verbreden en nu breed te introduceren. &;Wij zijn er trots op de eerste te zijn,&; verklaart Jelle van Dijk, eigenaar van VRgift: &;In de bijna tweehonderdjarige geschiedenis van de postkaarten is dit echt de volgende stap.&;

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Marketing Technology

Meer in channel MobileMarketing.nl

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs