Marketing Technology

Vodafone introduceert technologische musthaves met Smart Summer

Christian Manuputty, redactie | 11 augustus 2016, 10:45

Telecommunicatiebedrijf probeert consumenten een zorgeloze zomer te bieden met nieuwe concepten.

De producten worden geïntroduceerd om te helpen bij bescherming tegen UV-straling, veiligheid van de kinderen en het terugvinden van kwijtgeraakte bagage. De concepten maken gebruik van technologieën van het zogenaamde Internet of Things (IoT) en de producten bestaan bijvoorbeeld uit Smart Summer-zwemkleding met UV-sensoren. Hiermee kan de blootstelling aan zonlicht worden gemeten. Via een app ontvangt de gebruiker notificaties wanneer te lang in UV-licht wordt gezeten en wanneer het tijd is om zonnebrand te smeren.

Daarnaast komt Vodafone met een Smart Summer-kinderzonnehoed met UV-sensor, simkaart en trackingapparaat. Met deze technologie wordt via de app een waarschuwing gegeven als een kind te ver het strand op wandelt. Daarnaast is er nog een koffer met ingebouwde tracker, waarmee de locatie van bagage kan worden weergegeven. Ook geeft de app een ‘hot’- en ‘cold’-visualisatie om weer te geven hoe ver de gebruiker is verwijderd van de zonnehoed of bagage.

De Smart Summer-concepten gebruiken weinig energie, zijn klein, betaalbaar en gebruiken weinig draadloze bandbreedte. Wereldwijd kan het Internet of Things-netwerk per vierkante meter 1 miljoen apparaten ondersteunen. De producten komen in 2017 op de markt.

‘Het Vodafone ‘Smart Summer’-concept laat zien hoe de Internet of Things de kracht heeft om elk aspect van ons dagelijks leven te veranderen’, zegt Erik Brenneis, Vodafone Group Director van IoT. ‘Bedrijven maken nu gebruik van verschillende IoT-technologieën en zien het als succesfactor voor groei in de toekomst. De introductie volgend jaar van de nieuwe Narrowband IoT-netwerken zal deze ontwikkeling naar een hoger niveau tillen.’

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Vodafone

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs