Creatie & Campagnes

Volkswagen heeft een nieuwe kleur: schaamrood

Redactie | 15 oktober 2015, 9:28

En daar is het automerk allerminst trots op, zo laat het vanochtend weten in een paginagrote advertentie.

VW maakt vandaag een soort van excuses voor ;dieselgate&;. 

Schaamrood staat er boven en als onderkop: Allesbehalve trots op onze nieuwste kleur.

De tekst luidt: 
&;Het zal u niet ontgaan zijn. Bij Volkswagen hebben we een flinke fout gemaakt: we hebben uw vertrouwen geschonden. Iets waar we ons diep voor schamen. Daar koopt u niet veel voor, dat beseffen we. Onze woorden zullen dan ook niet zonder daden zijn. We beloven dat we dit probleem oplossen voor elke klant die erdoor geraakt wordt. En gaan er alles aan doen om uw vertrouwen terug te winnen. U heeft ongetwijfeld vragen. Die beantwoorden we graag op info.volkswagen.com/nl&;

De advertentie is gemaakt door DDB & Tribal Amsterdam. 

Sjoemelaffaire
Volkswagen ligt al weken zwaar onder voer door de sjoemelaffaire met dieselauto&;s van Audi, Skoda, Seat en Volkswagen zelf. Wereldwijd roept het concern 11 miljoen auto&;s terug om software te updaten. Met die software konden emissietests gemanipuleerd worden, waardoor de auto&;s een stuk zuiniger leken dan dat ze echt waren. 

 

Intussen breekt de marcomindustrie zich het hoofd

Over de auteur

Reacties op dit artikel (7)

Comment author avatar
Avatar

Mike

(15 oktober 2015, 9:48)
dus alsnog excuses met eemn beeldgrapje.
dan neem je het probleem echt niet serieus....
Avatar

olivier@there.nl

(15 oktober 2015, 13:13)
Denk dat deze twee weken eerder geplaatst had moeten worden.
Avatar

Bauke Nater

(15 oktober 2015, 14:02)
http://www.baukenater.nl
Typisch gevalletje: too little, too late.

Volgens mij heeft de initiele schok bij consumenten al lang plaats gemaakt voor irritatie over het gebrek aan daadkracht. Veel VW rijders weten nog niet eens of hun dieselmotor een van de boosdoeners is. Terwijl alle dealers nu iedereen persoonlijk toch zouden moeten hebben opgebeld?!

Nee, dan http://info.volkswagen.com/nl. Daar mag je doodleuk eerst zelf gaan opzoeken of je diesel betrokken is, en krijgt de rest van de lezers in allerlei onbeduidende zakelijke raad-van-bestuur termen uitgelegd dat VW bezig is met een "versnelde implementatie van het efficiencyprogramma, waarmee ruimte gecreëerd wordt voor heroriëntatie." Say what?!

VW zou zijn landelijke advertentieruimte juist nu moeten gebruiken om uit te leggen wat ze gaan doen om NOOIT meer een nieuwe dieselgate mee te maken. Door een nieuwe visie neer te zetten. En door een roadmap uit te leggen voor de toekomst.

Bijvoorbeeld door een manifest de wereld in te sturen waarin ze uitleggen hoe ze zich per direct volledig op electrische oplossingen gaan storten, en hoe zij alle VW rijders daar in mee zullen nemen. Versneld de toekomst in als het ware - in het belang van hun toekomst, die van de VW rijders en de rest of us. Je weet wel: zo'n verhaal over een welhaast onmogelijke "comeback". Alleen dan kan VW als feniks uit de as herrijzen.
Avatar

Machiel van Tok

(15 oktober 2015, 14:12)
"We hebben een flinke 'fout' gemaakt" is toch echt iets heel anders dan; "We hebben fors gefraudeerd met de millieu-wetgeving". Volkswagen laat hiermee haar minachting voor de regels nog maar eens horen. In de advertentie wordt alleen rechtstreeks tegen klanten gesproken, het willens en wetens ongeoorloofd vervuilen van het milieu komt niet eens aan bod. En nog een reden om je over te schamen, in de kleur schandpaal-bruin!
Avatar

Pien

(15 oktober 2015, 14:45)
Grappig, ik kan de advertentie wel waarderen. Begrijp niet waarom er zo'n fuzz over is. Je kunt 't toch nooit goed doen voor iedereen, maar ik denk dat de 'getroffenen' dit toch best kunnen waarderen. En eerlijk gezegd denk ik dat menig automerk zich nu achter z'n oren krapt. Want wanneer is de laatste keer dat jij het verbruik haalde dat de fabrikant aangeeft? Ik denk dat we wat dat betreft (bijna) allemaal bedonderd worden. Maar blijkbaar is onwetendheid beter dan de bevestiging ;)
Avatar

Mark

(15 oktober 2015, 14:56)
Inderdaad, vreemde manier van excuses. Geen woord over het feitelijke onderwerp. En te laat.
Avatar

Ger Straten

(18 oktober 2015, 15:23)
Als VW adept, vind ik deze sjoemelei niet kunnen. Alle andere Auto-sloemelaars die langs de zijlijn staan, en wachten op een bloedbad, vind ik nog kwalijker.
Zelf rijd ik een 20 jaar jonge Polo . Laphethemookmaar`s

Gerelateerde items Volkswagen dieselgate

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs