Premium

Waarom TMG FashionWeek Amsterdam inlijft

Chief Marketing Officer Barbera Wolfensberger licht de overname toe.

TMG (Telegraaf Media Groep) maakte gisteren bekend dat zij onlangs volledig eigenaar is geworden van International Fashion Week BV, de organisatie achter Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam.

Chief Marketing Officer Barbera Wolfensberger zegt dat de overname goed in de strategie van TMG past. ‘We zitten in de transitie van woord naar beeld en unieke videocontent, is daarbij uiteraard heel belangrijk. Verder past het in de driehoek consument, digitale platformen en live events waar wij in geloven. Meestal heeft een mediamerk een spin-off naar een live event, nu doen we het andersom door Fashion Week binnen te halen en verder uit te bouwen.

De uitgever wil de ‘kennis, krachten, netwerken, creativiteit en mediakracht’ bundelen om ‘de beleving van fashion in de breedste zin’ een stevige impuls te geven. ‘De Nederlandse mode-industrie speelt internationaal een behoorlijke rol, ook al heeft de branche best wat klappen gehad. Wij denken dat we dit evenement een stap verder kunnen brengen. Het is ook voor mij persoonlijk bijzonder, vanuit mijn rol bij de topsector Creatieve Industrie.’

Online platform
TMG wil het evenement – dat in januari en juli op het Westergasterrein wordt gehouden – verstevigen en zet een online platform op dat het gehele jaar door toegankelijk is. Voor de gehele mode-industrie, maar ook voor iedereen die in fashion geïnteresseerd is. is al live. ‘Daar staat nu nog niet zo veel content op, maar in oktober moet dat anders zijn. Zo kunnen we bij het event in januari echt een compleet platform rond de Fashion Week bieden.’ Op korte termijn komt er vanuit TMG ook een eigen redactie voor het fashionplatform.

Bij het komende event in juli zijn er volgens Wolfensberger nog geen grote veranderingen te zien, omdat de inkt van de overname pas net droog is. In januari zal dat anders zijn.

Sponsor
Verder spreekt Wolfensberger momenteel met veel kopstukken uit de sector voor advies en samenwerking. Het event heet officieel Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam, dus praat de CMO ook met de sponsor. ‘Het contract met Mercedes-Benz loopt nog wel een tijdje door. Verder ken ik ze goed vanuit mijn FHV-tijd. We willen Mercedes-Benz uiteraard graag als sponsor langer betrokken houden.’

Directie
De directie van FashionWeek blijft hetzelfde: met directeur Rob Zomer aan het roer en Iris Ruisch als creatief directeur. De twee eigenaren van wie TMG FashionWeek heeft gekocht, Bart Maussen en Hans van der Linden, blijven betrokken bij het event.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie