Bureaus & Accounts

WPP neemt Design Bridge over

Maarten Hafkamp, redactie | 23 augustus 2017, 8:22

De grootste communicatieholding ter wereld ziet in Design Bridge een belangrijke toevoeging vanwege 'strategisch denken, intuïtie en uitmuntende creativiteit'.

WPP blijft wereldwijd acquisities doen om het netwerk verder te versterken. Design Bridge is een gerenommeerd designbureau dat in 1986 in Londen werd opgericht en ook een kantoor in Amsterdam heeft.

Het bureau haalde veel internationale prijzen binnen bij onder meer D&AD, Pentawards, FAB Awards, New York Festivals en DBA Design Effectiveness. Op de klantenlijst staan merken als AkzoNobel, Diageo, Mondelēz en Unilever. Wereldwijd werken er zo'n 400 mensen voor Design Bridge. Het inkomen lag aan het einde van vorig jaar rond de 50 miljoen euro.

Binnen WPP blijft het bureau onafhankelijk opereren.

Halfjaarcijfers
WPP maakte vanochtend ook de halfjaarcijfers bekend. Het inkomen steeg naar omgerekend ruim 8 miljard euro (+13,3 procent) en de netto omzet steeg ook met ruim 13 procent naar 7 miljard euro.

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Design Bridge Wpp

Meer in channel Bureaus & Accounts

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs