door TBWA, partner | 4 mei 2016, 13:08 in Merk & Strategie

McTrax trending topic in social media

TBWA, partner | 4 mei 2016, 13:08

McTrax. Play the placemat

Deze week werd door Adweek volop aandacht besteed aan McTrax, een papieren placemat die muzikaal tot leven wordt gebracht. De placemat is voorzien van geleidende inkt, een kleine batterij en een dun circuitboard met 26 digitale touchpoints. Door je telefoon erop te leggen kun je er via de bijbehorende app muziek mee maken - met in-house geproduceerde audioloops, synths, geluidseffecten en zelfs de mogelijkheid om je eigen stem op te nemen.

TBWA\NEBOKO ontwikkelde McTrax voor McDonald’s in Nederland. 
Radha Pleijsant, Creative technologist en Jan Jesse Bakker, Digital design lead: “De innovatieve techniek zit in het papier van de McDonald’s placemat, de telefoon fungeert alleen als speaker en scherm. Die verbind je eenvoudig via Bluetooth met de placemat, waardoor de muziek via de speakers te horen is.”

Darre van Dijk CCO van TBWA\NEBOKO : “Techniek, engagement en entertainment komen op deze manier helemaal samen - en wordt zo ‘experience advertising’”.

Erwin Dito, Director Marketing, Communications & Consumer Insight McDonald’s Nederland: “Dit is wat McDonald’s is, een plek om plezier te hebben en mooie momenten te beleven, voor iedereen”. 

Om McTrax goed werkend te maken is nauw samengewerkt met Edward Tetteroo en Koert Gaaikema van This Page.

 

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Meneer van Dalen

(4 mei 2016, 19:12)
Een artikel van TBWA op Adformatie om te vertellen dat ze op Adweek staan? *tranen van het lachen smiley*
Avatar

Martin Mol

(9 mei 2016, 10:28)
http://www.molconcepts.com
Pijnlijk dat concurrent KFC eerder was en potverdrie nog recent ook. Googelde er dan helemaal niemand bij TBWA?

Dit is een bijdrage van

TBWA

Partner

Voor grote merken en merken die groot willen worden.

Lees meer over TBWA
Meer van deze partner
Nu op Twitter