Premium

'Disco Boodschappen in Amsterdam' gaat viraal

Binnen een halve dag bereikt het Facebookevent duizenden mensen en is #discoboodschappen het gesprek van de dag op sociale media.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

 is een actie om supermarkten wakker te schudden en het bezoek aan de kruidenier leuker te maken. &;Ik vind het doen van boodschappen gewoon fucking saai.&;, aldus Joost Aartsen, App Developer en één van de initiatiefnemers. Samen met drie bevriende ondernemers willen zij het goede voorbeeld geven door op 6 februari een disco te organiseren in een supermarkt ergens in Amsterdam.

Wat is er niet leuk genoeg aan het doen van boodschappen?

Aartsen: &;Het is het rotste klusje van de dag en ontzettend saai. Er staat te zachte muziek op en mensen praten nauwelijks met elkaar. Het lijkt mij veel leuker als er een paar schappen aan de kant worden geschoven en er gezellige discomuziek wordt gedraaid. Nee, geen diepe techno, maar oergezellige discomuziek.&;

Hoe zijn jullie op het idee gekomen?

&;Ik klaag wel vaker over dingen en eigenlijk wil ik het de hele dag naar mijn zin hebben. Valerio Zeno, DJ en een vriend van mij postte laatst een foto op Twitter van een post-it in de supermarkt met de vraag of de supermarkt niet voor één uur in de week ‘disco-winkelen’ zou kunnen organiseren. Dat heb ik geretweet, maar uiteindelijk dachten we: waarom organiseren we het niet gewoon zelf?&;

Wat heeft ervoor gezorgd dat het Facebookevent viraal gaat?

‘Dat komt omdat iedereen het zich kan voorstellen. Het is een herkenbare frustratie en de supermarkten kunnen wel een beetje positiviteit gebruiken. Als wij kunnen bereiken dat enkele supermarkten voor één keer per maand worden omgetoverd tot een disco, zijn wij tevreden.&;

Hoe gaat het er uiteindelijk uitzien?

‘Voor één uur worden verschillende schappen opzij geschoven en wordt er ruimte gemaakt voor een dansvloer. Natuurlijk blijft er de mogelijkheid om dingen te kopen, maar de ervaring wordt zo een stuk leuker. De uiteindelijke invulling en locatie moeten nog gekozen worden, maar we zijn in gesprek met meerdere geïnteresseerde supermarkten. Eigenlijk wilden we vanmiddag de plannen rond maken, maar dat is er, door de aandacht van de media, niet meer van gekomen. Als we het doen, moeten we het ook echt goed doen. Dus pakken we 6 februari uit met een echte DJ, discolichten en lekkere muziek.&;

Toevallig nog de ambitie om de nieuwe filiaalmanager of van Albert Heijn te worden?

&;Haha. Nou, het lijkt me wel leuk om voor een dag te spelen, maar ik hou het wel bij het ontwikkelen van apps.&;
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie