Adfo Cannes

Dit kun je verwachten van Embassy of Dutch Creativity in Cannes

Redactie | 1 juni 2017, 13:38

60 partners gaan mee op creatieve handelsmissie

Foto: hier kun je de Embassy vinden tijdens het festival

Embassy of Dutch Creativity heeft tijdens het Cannes Lions Festival of Creativity een eigen programmering met Nederlandse en internationale creative leaders en Cannes Lions juryleden. Van maandag 19 tot en met donderdag 22 juni hebben de ambassadeurs een eigen club op het strand van Cannes. Pentagram, KLM, Heineken, MediaMonks en The Next Web zullen het programma vullen.

60 ambassadeurs
Inmiddels zijn er al bijna 60 verschillende ambassadeurs en partners aangesloten bij de Nederlandse creatieve handelsmissie tijdens Cannes Lions, de Embassy of Dutch Creativity. De missie is om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. Dit willen de partners doen dooor Nederlandse creativiteit te vieren met een internationaal publiek. Zij presenteren Nederland en de stad Amsterdam als dé plek voor talent, partners en creatieve business.

Programma en sprekers
Naast events die door partners georganiseerd worden, is er maandag tot en met donderdag van 15.00 - 18.00 uur een eigen programmering. Hierin komen de Cannes Lions thema’s terug: maandag ‘The Art of Creativity’, dinsdag ‘The Creative Marketer’, woensdag ‘The Future of Design' en donderdag 'Tech Trends'. Bevestigde sprekers zijn Mark van Iterson (Global Design Director, Heineken & Design Jury 2017), Eddie Opara (Partner, Pentagram New York & Design Jury 2017), Wesley ter Haar (Co-Founder MediaMonks & Digital Craft Jury 2016) en Boris Veldhuijzen van Zanten (CEO & Founder, The Next Web).

Vertegenwoordigers Nederlandse creativiteit

De ambassadeurs van de Embassy of Dutch Creativity zijn bedrijven ACHTUNG! mcgarrybowen, Addikt, Boomerang, Born05, BSUR, Burst, Cake Film, Code d’Azur, Dawn, DDB & Tribal Amsterdam, DEPT, Dog & Pony, Don’t Say Nothing, Energize, Fitzroy, Gracious Studios, Greenberry, Kaliber, Mirabeau, Onesize, Superhero Cheesecake, Soundcircus, This Page, The Freeforce, The Valley, Triple, WeFilm en Yune.

De partners zijn Adformatie, Adforum, Adobe, Amp.Amsterdam, BNO, Buma Cultuur, Caster, Creative Holland, Czar, Dutchband, Emerce, Epica, Fonk Magazine, Gemeente Amsterdam, Heineken, Join the Pipe, Kinetic, KPN, Leo Q, Lowres, Made.for.Digital, Marketing Tribune, Nederlandse Ambassade in Frankrijk, New Amsterdam Film Company, Onze Kapel, RA*W, Tiny Riot, The Next Web (TNW), The Workz en de VEA.

Er is nog beperkt ruimte om onderdeel van de missie te worden. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Marieke Dekkers.
 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Adfo Cannes Cannes Lions 2017 Embassy of Dutch Creativity

Meer in channel Adfo Cannes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs