Premium

Grolsch viert 400 jaar eigenzinnigheid met jubileumcommercial

Het biermerk neemt de kijker mee op een trip down memory lane.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De commercial – bedacht door - laat zien hoe eigenzinnigheid leidt tot 400 jaar karakter en vakmanschap. Met flashbacks naar drie uiteenlopende periodes wil de bierbrouwer laten zien welke eigenzinnige beslissingen nodig waren sinds de oprichting in 1615, die voor het succes van hebben gezorgd.

Naast Peter Kuijper en Theo de Groen, speelde reclamemaker Gerard Brummer een cruciale rol in het bestaan van Grolsch. Wanneer anno 1961 een suggestie wordt gedaan om de &;Vakmanschap is Meesterschap&; tv-commercial te veranderen, doet Brummer dit af met een lachsalvo. Vervolgens werd die commercial één van de langstlopende tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis.

Plopfilmpjes
Op 11 mei aanstaande proost Grolsch op haar 400-jarige jubileum. , om &;plopfilmpjes&; te uploaden voor een eenmalige jubileumcommercial. Daarvoor kunnen mensen hun video&;s uploaden op www.400jaarkarakter.nl.

Credits:
Bureau: Alfred International
Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Jurre van de Ven, Luuk van de Put
Productiemaatschappij: Super Easter Feather
Regie: Sven Super
Acteurs: Helge Slikker (rol Peter Kuijper); Bart Poulissen (rol Theo de Groen); Vincent Croiset (rol Gerard Brummer)
Muziek: ‘Vakmanschap is Meesterschap’
Tune: Clous van Mechelen, bewerking van Massive Music

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie