Creatie & Campagnes

Schaamroodadvertentie: goede actie van Volkswagen?

Redactie | 15 oktober 2015, 15:23

Wint VW met deze advertentie het vertrouwen terug?

Volkswagen ligt al weken zwaar onder voer door de sjoemelaffaire met dieselauto&;s van Audi, Skoda, Seat en Volkswagen zelf. In een advertentie van bureau DDB & Tribal Amsterdam zegt het autoconcern sorry.

zijn het erover eens: met deze advertentie zal VW het vertrouwen niet terugwinnen. Reclame-expert noemt de uting ‘allesbehalve een gepaste reactie’.

Op sociale media zijn er ook positieve reacties op de advertentie.   

Discussieer mee. Is de schaamroodadvertentie een goede actie van Volkswagen?

Over de auteur

Reacties op dit artikel (9)

Comment author avatar
Avatar

A. Hoekstra

(16 oktober 2015, 14:33)
De advertentie is volslagen idioot. Immers, er waren maar weinig mensen in de top van Volkswagen op de hoogte van die software. De importeur in Nederland en haar dealerbedrijven niet en in velen landen net zo.
Om dan zo'n advertentie te bedenken en uit te voeren sla je de plank volledig mis. Velen mensen hoeven zich niet te schamen, ze wisten het niet. Dus kun je hen er ook niet op aanspreken.
Nu deze advertentie laat je min of meer zien dat dat wel het geval is.
Deze advertentie is laag bij de grond. Onvoorstelbaar dat zoiets, zo'n advertentie, is goedgekeurd. Compleet onzinnig concept.
Avatar

Alewijn Dekker

(16 oktober 2015, 17:13)
http://www.duvalguillaume.com
Sterke advertentie. Toont lef. En creëert een gesprek. Of VW het vertrouwen met één advertentie terugwint is een andere vraag.
Avatar

Helmer Molenaar

(17 oktober 2015, 1:18)
Overschatting van het medium en eigen rol in de maatschappij
Avatar

paul meester

(17 oktober 2015, 15:25)
Ik vind het wel sterk en ook wel gedurfd in deze situatie. Lijkt enigszins op de aloude lemon advertentie van DDB in de vs in de jaren zestig.
Avatar

Frans Lavell

(17 oktober 2015, 19:34)
Volgens mij heeft de copywriter een lamp verdiend.
Avatar

Sjef Wolters

(23 oktober 2015, 19:50)
Goeie keuze van VW om in zijn eigen stijl het proces van antwoorden te starten. Hier en daar kun je redetwisten om de woordkeus. Beter dan de Duitse ad die alleen zei dat men alles zal doen om het vertrouwen terug te winnen. Nu zorgen dat je de regie of de dominantie in de discussie houdt. Waar is het statement van de net benoemde mevrouw Hohmann in de RvB, van wie wonderen op het gebied van integere bedrijfsvoering worden verwacht...
Avatar

bert

(28 oktober 2015, 16:13)
VW heeft de zaak belazerd maar hoeft excuses niet aan de gebruikers v d auto's aan te bieden want die zal het een worst wezen. Als er maar gejakkerd kan worden is alles dik in orde. Maar excuses aan de autoriteiten en de bevolking die vergiftigd met die troep uit de uitlaten. Die zijn bedonderd, dat VW dit doet past precies in de huidige mentaliteit van vooral grote bedrijven. De zaak belazeren omdat er anders te weinig overblijft voor de bonussen en topsalarissen en dividend. Winstmaximalisatie, je ziet het ook terug bij de supers en levensmiddelenfabrikanten. Steeds meer troep voor meer geld. Schaamrood op de kaken en bruine vlekken op de longen.

Gerelateerde items Vw Volkswagen schaamrood

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs