Ster doet landelijke reclameverkoop NPO FunX

De samenwerking is januari ingegaan.

FunX is het radiostation dat zich richt op urban jongeren met één landelijke editie (NPO FunX) en vier lokale edities. Het station staat volgens een onderzoek NPO, uitgevoerd door Motivaction in de top-5 van best beluisterde radiozenders onder jongeren (15-34 jaar) in de vier grote steden.

De verkoop van landelijke reclamespots op NPO FunX gebeurt op basis van prijs per spot. Voorheen deed FunX de sales zelf.

Niels van Altena, salesdirector Ster: &;De samenwerking met FunX zorgt voor een mooi aanvullend bereik op NPO 3FM. The Sound of the City biedt met zijn mix aan muziekstijlen en culturen een muzikaal platform dat, behalve ‘on-air’ ook online een groot bereik onder jongeren realiseert.&;

FunX gaat niet mee in het reguliere luisteronderzoek van NLO. Voor de zender is in 2014 een opgezet.

In een interview in december met Ster-directeur  werd duidelijk dat Ster zich ook op programmatic reclame-inkoop wil gaan richten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie