Media

Ster doet landelijke reclameverkoop NPO FunX

Maarten Hafkamp, redactie | 3 januari 2017, 13:38

De samenwerking is januari ingegaan.

FunX is het radiostation dat zich richt op urban jongeren met één landelijke editie (NPO FunX) en vier lokale edities. Het station staat volgens een onderzoek NPO, uitgevoerd door Motivaction in de top-5 van best beluisterde radiozenders onder jongeren (15-34 jaar) in de vier grote steden.

De verkoop van landelijke reclamespots op NPO FunX gebeurt op basis van prijs per spot. Voorheen deed FunX de sales zelf.

Niels van Altena, salesdirector Ster: 'De samenwerking met FunX zorgt voor een mooi aanvullend bereik op NPO 3FM. The Sound of the City biedt met zijn mix aan muziekstijlen en culturen een muzikaal platform dat, behalve ‘on-air’ ook online een groot bereik onder jongeren realiseert.'

FunX gaat niet mee in het reguliere luisteronderzoek van NLO. Voor de zender is in 2014 een aanvullend onderzoek opgezet.

In een interview in december met Ster-directeur Frank Volmer werd duidelijk dat Ster zich ook op programmatic reclame-inkoop wil gaan richten.

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items Ster Funx

Meer in channel Media
Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs