Creatie & Campagnes

Digital Design Case: DS Signature Art

Redactie | 2 oktober 2015, 12:13

Online platform voor DS werd gecreëerd door DPDK

Het Franse luxe-automerk DS haakt met deze interactieve uiting in op de 35e editie van Nederlands Film Festival. Bezoekers van het online  platform  worden uitgenodigd om hun persoonlijke handtekening achter te laten, wat mogelijk is via desktop en smartphone. DPDK bedacht en ontwikkelde het platform. De handtekening wordt met behulp van WebGL real-time naar een animerend 3D-kunstwerk omgezet. Met name de creatieve overgangsanimaties zijn knap gecodeerd. Als je je creatie ook inzendt, maak je kans op een avond tussen de sterren op het Nederlands Film Festival, waar overigens ook een speciaal ontwikkelde interactieve kunstinstallatie aanwezig is.  

Pim van Helten, creative strategist & CEO: &;Om de video en animaties naadloos in elkaar over te laten lopen, hebben we een particle-engine ontwikkeld in WebGL. Deze animaties geven in combinatie met het minimalistische ontwerp de UX een experimenteel en innovatief karakter. En dat sluit precies aan bij de avant-garde brand values van DS.&;

Het project is inmiddels onderscheiden met internationale prijzen: en plus bij The FWA.

Credits
Concept en productie: DPDK

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het -initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende , waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

 

Tip:  to Dutch Digital Design!

Check ook de andere digital design cases van Adformatie:

- Case
- Case
- Case
- Case ;HP bend the rules&;
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case

Meer over Dutch Digital Design in .

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Dutch Digital Design Dpdk