Unox haalt miljoenen views met Koningsdagactie op Snapchat

Als eerste Nederlandse merk introduceerde Unox een camera take-over

De Nederlandse gebruikers van Snapchat konden tijdens Koningsdag op hun foto’s en video’s een “warme Unox-kroon” dragen die meebewoog met hun hoofd (bureau: Ride). Uit de cijfers van Snapchat zelf blijkt dat de lens die dag 3 miljoen keer is gezien. De gemiddelde gebruiker is twintig seconden met lens bezig geweest.

Gebruikers konden niet alleen een kroon opzetten, maar ook met een zogenaamde geofilter aangeven dat hun foto of video op Koningsdag is gemaakt. Snapchat geeft aan dat die geofilter 10,4 miljoen keer is gezien. Volgens Telecompaper hadden 2,56 miljoen Nederlanders eind vorig jaar de app in op hun mobiel staan. De meeste gebruikers hebben de lens- en geofilter dus meerdere keren gezien.

Eerste Nederlandse merk
Unox is het eerste Nederlandse merk dat zo’n speciale lensoptie heeft gemaakt en ook het eerste merk dat er officiële cijfers over ontvangt.

Eind december meldde Adformatie dat Snapchat een kantoor in Nederland opent om de advertentiemarkt hier (en in Scandinavië) te bedienen. De eerste campagnes op Snapchat in Nederland waren van Amerikaanse adverteerders: Oreo en McDonald's. Parkmobile was de eerste lokale adverteerder.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie