Premium Campagnes Zoektocht naar onverwachte voetbalheld ‘Mr. Beker’ in campagne KNVB en Eurojackpot WPP Media’s StudioM ontwikkelde de campagne.
Campagnes Aldi scoort met Andy & Melisa als nieuwe kerstambassadeurs CAMPAGNEPRAAT | Het panel is het eens met de keuze voor Andy & Melisa. Fout maar fijn. Goedkoop en okay, perfect passend bij Aldi.
Partnerbijdrage Hoe Versuni razendsnel innoveert met een AI-workflow Het bedrijf achter Philips en Saecco is door AI de helft minder tijd en geld kwijt aan creatie en brengt producten veel sneller op de markt.
Partnerbijdrage Zo krijgen we grip op AI, creativiteit en authenticiteit In de creatieve wereld roept de rol van AI vragen op: hoe zit het met echtheid en herkomst van digitale content? Adobe geeft antwoorden.
Premium Reputatie & crisis Satirische video fileert AI-kerstcommercial McDonald's Ook TBWA\Neboko, 'a bunch of weenies', wordt de maat genomen.
Premium Campagnes Zoektocht naar onverwachte voetbalheld ‘Mr. Beker’ in campagne KNVB en Eurojackpot WPP Media’s StudioM ontwikkelde de campagne.
Campagnes Aldi scoort met Andy & Melisa als nieuwe kerstambassadeurs CAMPAGNEPRAAT | Het panel is het eens met de keuze voor Andy & Melisa. Fout maar fijn. Goedkoop en okay, perfect passend bij Aldi.
Partnerbijdrage Hoe Versuni razendsnel innoveert met een AI-workflow Het bedrijf achter Philips en Saecco is door AI de helft minder tijd en geld kwijt aan creatie en brengt producten veel sneller op de markt.
Partnerbijdrage Zo krijgen we grip op AI, creativiteit en authenticiteit In de creatieve wereld roept de rol van AI vragen op: hoe zit het met echtheid en herkomst van digitale content? Adobe geeft antwoorden.
Premium Reputatie & crisis Satirische video fileert AI-kerstcommercial McDonald's Ook TBWA\Neboko, 'a bunch of weenies', wordt de maat genomen.
Media Podcast voor de Week: Zeg Paus, waar is m’n kunst? Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert elke maandag een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Bureaus Greenpeace doet wat nodig is, Lindt Lindor pakt uit en meer campagnes Ook Buurtteam Amsterdam, Hulphond Nederland, Heks'nKaas, De Pijp en 113 Zelfmoordpreventie lanceren nieuw werk.
Premium Bureaus McDonald’s-kerstcommercial scoort beter dan de ophef doet vermoeden Onderzoek van Behavio, uitgevoerd vóór de ophef, laat zien dat de AI-spot inhoudelijk beter presteert dan de online kritiek suggereert.
Partnerbijdrage ‘Een goed pitchproces leidt tot meer impact’ De selectie van het juiste livecommunicatiebureau is voor veel opdrachtgevers een worsteling.
Partnerbijdrage Het nieuwe tijdperk van muziekproductie is nu AI inzetten als copiloot werkt als een slimme aanvulling op je creativiteit, mits je het goed bestuurt.
Premium Digital transformation Lastige online game en campagne moeten politie neerzetten als uitdagende IT-werkgever 'Het vertrouwen dat we van de politie krijgen voor deze creatieve campagne is heel mooi', zegt mediabureau Initiative.
Media Podcast voor de Week: Zeg Paus, waar is m’n kunst? Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert elke maandag een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Bureaus Greenpeace doet wat nodig is, Lindt Lindor pakt uit en meer campagnes Ook Buurtteam Amsterdam, Hulphond Nederland, Heks'nKaas, De Pijp en 113 Zelfmoordpreventie lanceren nieuw werk.
Premium Bureaus McDonald’s-kerstcommercial scoort beter dan de ophef doet vermoeden Onderzoek van Behavio, uitgevoerd vóór de ophef, laat zien dat de AI-spot inhoudelijk beter presteert dan de online kritiek suggereert.
Partnerbijdrage ‘Een goed pitchproces leidt tot meer impact’ De selectie van het juiste livecommunicatiebureau is voor veel opdrachtgevers een worsteling.
Partnerbijdrage Het nieuwe tijdperk van muziekproductie is nu AI inzetten als copiloot werkt als een slimme aanvulling op je creativiteit, mits je het goed bestuurt.
Premium Digital transformation Lastige online game en campagne moeten politie neerzetten als uitdagende IT-werkgever 'Het vertrouwen dat we van de politie krijgen voor deze creatieve campagne is heel mooi', zegt mediabureau Initiative.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’ Zijn belangrijkste tip: 'Verdiep je in de vraag hoe de consument over 2 jaar, en in sommige gevallen nu al, met jouw merk zal interageren’.
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Artificial Intelligence AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp Nieuwe functie is te vinden in de app van Bol en ontwikkeld in samenwerking met Dept.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les'
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking
Premium Bureaus Buutvrij wint pitch voor Week van Het Vergeten Kind De eerste campagne gaat eind januari live en richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen.
Premium Campagnes Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs Albert Heijn zet de toon dit kerstseizoen. Aldi en Jumbo volgen, Plus en Lidl stellen teleur.
Premium Campagnes Etos stuurt creators met 'Cadeaubus' op pad voor social-kerstcontent De campagne is mede ontwikkeld door GoSpooky.
Partnerbijdrage Marketing in de zorg: Marika Zijp over hoe Partou werkt aan een sterk merk én betere kinderopvang In de nieuwe aflevering van Brandkast! van DPG Media spreekt host Roger Verdurmen met Marika Zijp, Group Chief Strategy & Brand van Partou.
Partnerbijdrage Shell tankstations als virtuele autoshowroom voor Hyundai INSTER Media-inzet bij Shell zorgde voor een meer dan verdubbeling van de model overweging van de Hyundai INSTER.
Craft Wat AI zo slim maakt, maar ook zo dom AI, chatbots en kunstbomen; mensen haten alles wat nep is, stelt Aad Kuijper. 'Je kunt aandacht niet faken.'
Premium Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Bureaus Dorine van Mullem (Talpa) en Giulia van Hattum (Home) completeren line-up Koffiedik Kijken NRC-columnist Japke-d. Bouma neemt de slot-act voor haar rekening. Het evenement is intussen uitverkocht.
Premium Bureaus 'Klassiek PR-denken' is passé volgens Ace: reputatie moet centraal staan 'Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven.' Dorien Kuiken, managing director van Ace PR, licht de koerswijziging toe.
Merkstrategie Chapeau, hulde en applaus voor het fraaie staaltje omdenken van McDonald's in nieuwe kerstcampagne CAMPAGNEPRAAT | 'Een toffe en gedurfde campagne.' Een dikke 9+ van het panel voor McDonald's en TBWA.
Carriere Machteld Merens per 1 december senior adviseur bij Van Luyken Communicatie Het communicatiebureau breidt per 1 december zijn strategische team uit met de komst van Merens.
Premium Merkstrategie Johan van der Zanden (Albert Heijn): ‘Je moet bij je kerstcommercial vooral een rond verhaal hebben’ ‘In het vak hebben mensen het veel over kerstcommercials, maar het gaat er vooral om dat je een rond verhaal hebt'.
Premium Bureaus Buutvrij wint pitch voor Week van Het Vergeten Kind De eerste campagne gaat eind januari live en richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen.
Premium Campagnes Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs Albert Heijn zet de toon dit kerstseizoen. Aldi en Jumbo volgen, Plus en Lidl stellen teleur.
Premium Campagnes Etos stuurt creators met 'Cadeaubus' op pad voor social-kerstcontent De campagne is mede ontwikkeld door GoSpooky.
Partnerbijdrage Marketing in de zorg: Marika Zijp over hoe Partou werkt aan een sterk merk én betere kinderopvang In de nieuwe aflevering van Brandkast! van DPG Media spreekt host Roger Verdurmen met Marika Zijp, Group Chief Strategy & Brand van Partou.
Partnerbijdrage Shell tankstations als virtuele autoshowroom voor Hyundai INSTER Media-inzet bij Shell zorgde voor een meer dan verdubbeling van de model overweging van de Hyundai INSTER.
Craft Wat AI zo slim maakt, maar ook zo dom AI, chatbots en kunstbomen; mensen haten alles wat nep is, stelt Aad Kuijper. 'Je kunt aandacht niet faken.'
Premium Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Bureaus Dorine van Mullem (Talpa) en Giulia van Hattum (Home) completeren line-up Koffiedik Kijken NRC-columnist Japke-d. Bouma neemt de slot-act voor haar rekening. Het evenement is intussen uitverkocht.
Premium Bureaus 'Klassiek PR-denken' is passé volgens Ace: reputatie moet centraal staan 'Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven.' Dorien Kuiken, managing director van Ace PR, licht de koerswijziging toe.
Merkstrategie Chapeau, hulde en applaus voor het fraaie staaltje omdenken van McDonald's in nieuwe kerstcampagne CAMPAGNEPRAAT | 'Een toffe en gedurfde campagne.' Een dikke 9+ van het panel voor McDonald's en TBWA.
Carriere Machteld Merens per 1 december senior adviseur bij Van Luyken Communicatie Het communicatiebureau breidt per 1 december zijn strategische team uit met de komst van Merens.
Premium Merkstrategie Johan van der Zanden (Albert Heijn): ‘Je moet bij je kerstcommercial vooral een rond verhaal hebben’ ‘In het vak hebben mensen het veel over kerstcommercials, maar het gaat er vooral om dat je een rond verhaal hebt'.