Premium Digital transformation Lastige online game en campagne moeten politie neerzetten als uitdagende IT-werkgever 'Het vertrouwen dat we van de politie krijgen voor deze creatieve campagne is heel mooi', zegt mediabureau Initiative.
Premium Campagnes Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs Albert Heijn zet de toon dit kerstseizoen. Aldi en Jumbo volgen, Plus en Lidl stellen teleur.
Partnerbijdrage AI-agents in actie: zo herdefinieert Oracle de B2B-klantbeleving AI-agents veranderen sales, marketing en service razendsnel.
Partnerbijdrage Vacatureteksten schrijven met AI: consistent, sneller en beter vindbaar Maak werven efficiënter met geoptimaliseerde teksten dankzij een Custom GPT. Ontdek wat dit voor jou betekent.
Premium Digital transformation Thomas Marzano na bijna 4 jaar gestopt bij ASML, gaat verder als agentic branding strateeg 'Ik kijk terug op een hele mooie tijd en heb nu zin in de vrijheid om bedrijven en merken te helpen in de AI-transformatie’.
Premium Digital transformation Lastige online game en campagne moeten politie neerzetten als uitdagende IT-werkgever 'Het vertrouwen dat we van de politie krijgen voor deze creatieve campagne is heel mooi', zegt mediabureau Initiative.
Premium Campagnes Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs Albert Heijn zet de toon dit kerstseizoen. Aldi en Jumbo volgen, Plus en Lidl stellen teleur.
Partnerbijdrage AI-agents in actie: zo herdefinieert Oracle de B2B-klantbeleving AI-agents veranderen sales, marketing en service razendsnel.
Partnerbijdrage Vacatureteksten schrijven met AI: consistent, sneller en beter vindbaar Maak werven efficiënter met geoptimaliseerde teksten dankzij een Custom GPT. Ontdek wat dit voor jou betekent.
Premium Digital transformation Thomas Marzano na bijna 4 jaar gestopt bij ASML, gaat verder als agentic branding strateeg 'Ik kijk terug op een hele mooie tijd en heb nu zin in de vrijheid om bedrijven en merken te helpen in de AI-transformatie’.
Craft Wat AI zo slim maakt, maar ook zo dom AI, chatbots en kunstbomen; mensen haten alles wat nep is, stelt Aad Kuijper. 'Je kunt aandacht niet faken.'
Premium Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Bureaus Dorine van Mullem (Talpa) en Giulia van Hattum (Home) completeren line-up Koffiedik Kijken NRC-columnist Japke-d. Bouma neemt de slot-act voor haar rekening. Het evenement is intussen uitverkocht.
Partnerbijdrage AI Agents: Zonder goed begin, geen goed einde Een goed werkende AI Agent komt niet uit de lucht vallen. Er gaan vaak maanden van puzzelen en soms flinke discussies aan vooraf.
Partnerbijdrage ChatGPT Commerce maakt zijn debuut Dit moeten merken weten om zich goed voor te bereiden.
Premium Bureaus 'Klassiek PR-denken' is passé volgens Ace: reputatie moet centraal staan 'Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven.' Dorien Kuiken, managing director van Ace PR, licht de koerswijziging toe.
Craft Wat AI zo slim maakt, maar ook zo dom AI, chatbots en kunstbomen; mensen haten alles wat nep is, stelt Aad Kuijper. 'Je kunt aandacht niet faken.'
Premium Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Bureaus Dorine van Mullem (Talpa) en Giulia van Hattum (Home) completeren line-up Koffiedik Kijken NRC-columnist Japke-d. Bouma neemt de slot-act voor haar rekening. Het evenement is intussen uitverkocht.
Partnerbijdrage AI Agents: Zonder goed begin, geen goed einde Een goed werkende AI Agent komt niet uit de lucht vallen. Er gaan vaak maanden van puzzelen en soms flinke discussies aan vooraf.
Partnerbijdrage ChatGPT Commerce maakt zijn debuut Dit moeten merken weten om zich goed voor te bereiden.
Premium Bureaus 'Klassiek PR-denken' is passé volgens Ace: reputatie moet centraal staan 'Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven.' Dorien Kuiken, managing director van Ace PR, licht de koerswijziging toe.
Premium Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Artificial Intelligence AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp Nieuwe functie is te vinden in de app van Bol en ontwikkeld in samenwerking met Dept.
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking De twee bedrijven willen hun klanten zo nauwkeurigere analyses bieden, zodat zij sneller kunnen sturen op prestaties en effectiviteit.
Premium Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les'
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking
Artificial Intelligence Accenture investeert in AI-platform Alembic, dat het rendement van marketingcampagnes toont
Premium Customer Experience Meta buigt voor EU en introduceert minder gepersonaliseerde reclames, mits je zelf actie onderneemt Gebruiker kan straks kiezen voor huidige advertentiemodel of meer generieke reclames.
Premium Artificial Intelligence Google kraakt Adweek-artikel: 'op dit moment geen plannen voor advertenties in Gemini' Volgens Adweek bereidt Google adverteerders voor op de introductie van advertenties in zijn AI-dienst Gemini. Google ontkent dat stellig.
Premium Campagnes Van Bijenkorf-nostalgie tot Jumbo-glijers: dit zijn álle kerstcommercials van 2025 Albert Heijn, Plus, Staatsloterij, Alzheimer Nederland, Bol en meer trappen het seizoen af met verrassend verschillende kerstverhalen.
Partnerbijdrage De tools veranderen, maar vakmanschap blijft Nieuwe tools, dezelfde essentie: Justin Blyth, Ambassadors’ Executive Creative Director, over menselijke creativiteit die telt.
Partnerbijdrage Hoe bereid je je voor op de shift naar AI-based Search Het feit dat AI-based zoeken de manier waarop consumenten informatie verzamelen transformeert, is geen verrassing.
Premium Merkstrategie EU kan dag na opleggen van boete aan X niet meer adverteren op X: 'jullie adverteerdersaccount is gesloten' Socialmediaplatform lijkt direct wraak te nemen, maar zegt zelf dat de EU het bedrijfsbeleid schond.
Media Podcast voor de Week: Het verraad van de familie Zilversmit Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Media Adform en Spotify breiden samenwerking uit voor multiformat media-inkoop Directe integratie van Adform in Spotify Ad Exchange.
Craft AI is geen shortcut: de lessen achter KPN’s kerstcommercial 'AI werkt alleen als je precies weet wat je wil', aldus topcreatieven Joris Tol en Gijs Sluijters over de Louis de kat-film van KPN.
Premium Campagnes Louis de kat keert terug in KPN's allereerste (AI-)kerstcommercial Een 'intensief experiment' van KPN, Dentsu Creative, HolyFools, Google en een nieuw AI-expertteam.
Premium Media Adnami neemt Revolution Ad over, Tim van der Bilt managing director Benelux Deens bedrijf opent in januari een kantoor in Amsterdam.
Premium Campagnes Dit zijn de eerste Nederlandse kerstcommercials van 2025 Van de 'sneak peeks' van Albert Heijn en Jumbo tot de magische AI-wereld van Krasloten: dit zijn alle kerstcommercials tot nu toe.
Premium Customer Experience Meta buigt voor EU en introduceert minder gepersonaliseerde reclames, mits je zelf actie onderneemt Gebruiker kan straks kiezen voor huidige advertentiemodel of meer generieke reclames.
Premium Artificial Intelligence Google kraakt Adweek-artikel: 'op dit moment geen plannen voor advertenties in Gemini' Volgens Adweek bereidt Google adverteerders voor op de introductie van advertenties in zijn AI-dienst Gemini. Google ontkent dat stellig.
Premium Campagnes Van Bijenkorf-nostalgie tot Jumbo-glijers: dit zijn álle kerstcommercials van 2025 Albert Heijn, Plus, Staatsloterij, Alzheimer Nederland, Bol en meer trappen het seizoen af met verrassend verschillende kerstverhalen.
Partnerbijdrage De tools veranderen, maar vakmanschap blijft Nieuwe tools, dezelfde essentie: Justin Blyth, Ambassadors’ Executive Creative Director, over menselijke creativiteit die telt.
Partnerbijdrage Hoe bereid je je voor op de shift naar AI-based Search Het feit dat AI-based zoeken de manier waarop consumenten informatie verzamelen transformeert, is geen verrassing.
Premium Merkstrategie EU kan dag na opleggen van boete aan X niet meer adverteren op X: 'jullie adverteerdersaccount is gesloten' Socialmediaplatform lijkt direct wraak te nemen, maar zegt zelf dat de EU het bedrijfsbeleid schond.
Media Podcast voor de Week: Het verraad van de familie Zilversmit Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Media Adform en Spotify breiden samenwerking uit voor multiformat media-inkoop Directe integratie van Adform in Spotify Ad Exchange.
Craft AI is geen shortcut: de lessen achter KPN’s kerstcommercial 'AI werkt alleen als je precies weet wat je wil', aldus topcreatieven Joris Tol en Gijs Sluijters over de Louis de kat-film van KPN.
Premium Campagnes Louis de kat keert terug in KPN's allereerste (AI-)kerstcommercial Een 'intensief experiment' van KPN, Dentsu Creative, HolyFools, Google en een nieuw AI-expertteam.
Premium Media Adnami neemt Revolution Ad over, Tim van der Bilt managing director Benelux Deens bedrijf opent in januari een kantoor in Amsterdam.
Premium Campagnes Dit zijn de eerste Nederlandse kerstcommercials van 2025 Van de 'sneak peeks' van Albert Heijn en Jumbo tot de magische AI-wereld van Krasloten: dit zijn alle kerstcommercials tot nu toe.