Premium Campagnes Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs Albert Heijn zet de toon dit kerstseizoen. Aldi en Jumbo volgen, Plus en Lidl stellen teleur.
Premium Merkstrategie Webshopbestellingen uit China vanaf juli fors duurder Lidstaten willen instroom van goedkope pakketjes terugdringen.
Partnerbijdrage Hoe een lokaal verhaal met nationale impact zorgt voor een verdubbeling in merkvoorkeur Verdubbeling in merkvoorkeur voor supermarktketen PLUS.
Partnerbijdrage Ster Workshop Reclamestarter Tijdens de Ster Reclamestarter workshop ontdek je hoe je een slimme en effectieve campagne opzet die écht resultaat oplevert.
Premium Bureaus Buutvrij wint pitch voor Week van Het Vergeten Kind De eerste campagne gaat eind januari live en richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen.
Premium Campagnes Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs Albert Heijn zet de toon dit kerstseizoen. Aldi en Jumbo volgen, Plus en Lidl stellen teleur.
Premium Merkstrategie Webshopbestellingen uit China vanaf juli fors duurder Lidstaten willen instroom van goedkope pakketjes terugdringen.
Partnerbijdrage Hoe een lokaal verhaal met nationale impact zorgt voor een verdubbeling in merkvoorkeur Verdubbeling in merkvoorkeur voor supermarktketen PLUS.
Partnerbijdrage Ster Workshop Reclamestarter Tijdens de Ster Reclamestarter workshop ontdek je hoe je een slimme en effectieve campagne opzet die écht resultaat oplevert.
Premium Bureaus Buutvrij wint pitch voor Week van Het Vergeten Kind De eerste campagne gaat eind januari live en richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen.
Carriere Bianca Knispel aangetrokken als CCO om merk Univé sterker te maken Knispel krijgt als chief commercial officer leiding over commerciële strategie en merkpositionering.
Premium Merkstrategie 'Die paradox is er altijd bij Patagonia' Hoe politiek is Patagonia eigenlijk in tijden van Trump? Hierover en over het duurzaamheidsrapport, spraken wij Lauren Henshaw.
Premium Purpose Marketing BVA: ‘Oplossing overgewicht bij kinderen vraagt om gezamenlijke aanpak’ Zelfregulering loste het obesitasprobleem tot nu toe niet op. Maar met reclameverboden gooi je het kind met het badwater weg, vindt BVA.
Partnerbijdrage Commerciële groei begint bij het begrijpen van het brein Als marketeers leren werken met het brein zoals het écht werkt, worden ze niet alleen effectiever — ze worden relevanter en succesvoller.
Partnerbijdrage Zo bepaal je jouw reclamebudget (met behulp van de campagnecalculator) Gebruik de Ster Campagnecalculator en zie in een paar klikken wat je campagne kan opleveren.
Bureaus Dorine van Mullem (Talpa) en Giulia van Hattum (Home) completeren line-up Koffiedik Kijken NRC-columnist Japke-d. Bouma neemt de slot-act voor haar rekening. Het evenement is intussen uitverkocht.
Carriere Bianca Knispel aangetrokken als CCO om merk Univé sterker te maken Knispel krijgt als chief commercial officer leiding over commerciële strategie en merkpositionering.
Premium Merkstrategie 'Die paradox is er altijd bij Patagonia' Hoe politiek is Patagonia eigenlijk in tijden van Trump? Hierover en over het duurzaamheidsrapport, spraken wij Lauren Henshaw.
Premium Purpose Marketing BVA: ‘Oplossing overgewicht bij kinderen vraagt om gezamenlijke aanpak’ Zelfregulering loste het obesitasprobleem tot nu toe niet op. Maar met reclameverboden gooi je het kind met het badwater weg, vindt BVA.
Partnerbijdrage Commerciële groei begint bij het begrijpen van het brein Als marketeers leren werken met het brein zoals het écht werkt, worden ze niet alleen effectiever — ze worden relevanter en succesvoller.
Partnerbijdrage Zo bepaal je jouw reclamebudget (met behulp van de campagnecalculator) Gebruik de Ster Campagnecalculator en zie in een paar klikken wat je campagne kan opleveren.
Bureaus Dorine van Mullem (Talpa) en Giulia van Hattum (Home) completeren line-up Koffiedik Kijken NRC-columnist Japke-d. Bouma neemt de slot-act voor haar rekening. Het evenement is intussen uitverkocht.
Premium Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Artificial Intelligence AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp Nieuwe functie is te vinden in de app van Bol en ontwikkeld in samenwerking met Dept.
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking De twee bedrijven willen hun klanten zo nauwkeurigere analyses bieden, zodat zij sneller kunnen sturen op prestaties en effectiviteit.
Premium Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les'
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking
Artificial Intelligence Accenture investeert in AI-platform Alembic, dat het rendement van marketingcampagnes toont
Premium Bureaus 'Klassiek PR-denken' is passé volgens Ace: reputatie moet centraal staan 'Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven.' Dorien Kuiken, managing director van Ace PR, licht de koerswijziging toe.
Premium Purpose Marketing Albert Heijn schrapt misleidende duurzaamheidsclaims op melkpakken na oordeel Reclame Code Commissie Eerdere RCC-berispingen aan Campina en Melkunie tonen bredere sectorproblematiek van greenwashing.
Premium Gedragsverandering Kinderartsen roepen op tot reclameverbod wegens ernstig overgewicht kinderen Medici luiden noodklok, tegelijkertijd overweegt Brussel taks op ongezonde voeding.
Partnerbijdrage Hoe L’Oréal met beauty tech de hele funnel versterkt L’Oréal Nordics laat zien hoe AI, creators en slimme targeting zorgen voor meer verkeer, meer engagement en meer conversies.
Partnerbijdrage TikTok SEO: Een schaalbaar framework voor zichtbaarheid, relevantie en groei 6 tips om je vooruit te helpen.
Merkstrategie Chapeau, hulde en applaus voor het fraaie staaltje omdenken van McDonald's in nieuwe kerstcampagne CAMPAGNEPRAAT | 'Een toffe en gedurfde campagne.' Een dikke 9+ van het panel voor McDonald's en TBWA.
Premium Merkstrategie De belofte van een merk is belangrijker dan het bewijs Merklogica | Merkstrategen Trudelies van der Poel en Marc Oosterhout over de logica van succesvol merkbouwen.
Premium Campagnes Van Bijenkorf-nostalgie tot Jumbo-glijers: dit zijn álle kerstcommercials van 2025 Albert Heijn, Plus, Staatsloterij, Alzheimer Nederland, Bol en meer trappen het seizoen af met verrassend verschillende kerstverhalen.
Premium Gedragsverandering Eén op de vier Sinterklaascadeaus blijft ongebruikt Goede bedoelingen leiden tot miskopen en milieubelasting, hoe samen duurzamere keuzes te stimuleren?
Media Podcast voor de Week: Het verraad van de familie Zilversmit Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Merkstrategie Zo overleeft een merk in tijden van Trump: flexibiliteit aan de buitenkant, onwrikbaarheid in de kern Moet je als merk meebewegen met de politiek of juist niet? Marketing- en communicatiespecialist Fons Van Dyck schreef hier een boek over.
Premium Bureaus Bureau Woedend failliet: ‘Na 25 jaar moesten we het boek sluiten’ Door hoge coronaschulden en doorgeschoven opdrachten bleek het niet meer haalbaar, zegt partner Paul Woltering.
Premium Bureaus 'Klassiek PR-denken' is passé volgens Ace: reputatie moet centraal staan 'Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven.' Dorien Kuiken, managing director van Ace PR, licht de koerswijziging toe.
Premium Purpose Marketing Albert Heijn schrapt misleidende duurzaamheidsclaims op melkpakken na oordeel Reclame Code Commissie Eerdere RCC-berispingen aan Campina en Melkunie tonen bredere sectorproblematiek van greenwashing.
Premium Gedragsverandering Kinderartsen roepen op tot reclameverbod wegens ernstig overgewicht kinderen Medici luiden noodklok, tegelijkertijd overweegt Brussel taks op ongezonde voeding.
Partnerbijdrage Hoe L’Oréal met beauty tech de hele funnel versterkt L’Oréal Nordics laat zien hoe AI, creators en slimme targeting zorgen voor meer verkeer, meer engagement en meer conversies.
Partnerbijdrage TikTok SEO: Een schaalbaar framework voor zichtbaarheid, relevantie en groei 6 tips om je vooruit te helpen.
Merkstrategie Chapeau, hulde en applaus voor het fraaie staaltje omdenken van McDonald's in nieuwe kerstcampagne CAMPAGNEPRAAT | 'Een toffe en gedurfde campagne.' Een dikke 9+ van het panel voor McDonald's en TBWA.
Premium Merkstrategie De belofte van een merk is belangrijker dan het bewijs Merklogica | Merkstrategen Trudelies van der Poel en Marc Oosterhout over de logica van succesvol merkbouwen.
Premium Campagnes Van Bijenkorf-nostalgie tot Jumbo-glijers: dit zijn álle kerstcommercials van 2025 Albert Heijn, Plus, Staatsloterij, Alzheimer Nederland, Bol en meer trappen het seizoen af met verrassend verschillende kerstverhalen.
Premium Gedragsverandering Eén op de vier Sinterklaascadeaus blijft ongebruikt Goede bedoelingen leiden tot miskopen en milieubelasting, hoe samen duurzamere keuzes te stimuleren?
Media Podcast voor de Week: Het verraad van de familie Zilversmit Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Merkstrategie Zo overleeft een merk in tijden van Trump: flexibiliteit aan de buitenkant, onwrikbaarheid in de kern Moet je als merk meebewegen met de politiek of juist niet? Marketing- en communicatiespecialist Fons Van Dyck schreef hier een boek over.
Premium Bureaus Bureau Woedend failliet: ‘Na 25 jaar moesten we het boek sluiten’ Door hoge coronaschulden en doorgeschoven opdrachten bleek het niet meer haalbaar, zegt partner Paul Woltering.