Premium Craft Emma Branderhorst: ‘Nederlandse reclame is plat óf zwaar - waar is het middengebied?’ De succesregisseur over haar stempel en de continue zoektocht naar nuance.
Premium Campagnes Rabobank slaat kerst over en kiest voor een eindejaarscommercial De bank lanceert samen met Dentsu Creative voor het eerst een spot die terugkijkt op het hele jaar.
Advertorial Van activatie op de winkelvloer tot branding in de kerstboom Kerst is en blijft magisch. Ook bij Albert Heijn. In onze kerstcampagne werken we samen met merken en geven we zo onze klanten iets extra’s.
Partnerbijdrage Hoe ZIGT en STL samen de transportsector in beweging krijgen Van bedreiging naar kans: ZIGT en STL doorbreken imagobarrières en vergroten de instroom in een essentiële sector voor Nederland.
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Jos Govaart Hij nam afscheid van Logeion en stopte met Coopr. Het was ook het jaar dat zijn vader overleed. Tijd voor een gesprek met Jos Govaart.
Premium Craft Emma Branderhorst: ‘Nederlandse reclame is plat óf zwaar - waar is het middengebied?’ De succesregisseur over haar stempel en de continue zoektocht naar nuance.
Premium Campagnes Rabobank slaat kerst over en kiest voor een eindejaarscommercial De bank lanceert samen met Dentsu Creative voor het eerst een spot die terugkijkt op het hele jaar.
Advertorial Van activatie op de winkelvloer tot branding in de kerstboom Kerst is en blijft magisch. Ook bij Albert Heijn. In onze kerstcampagne werken we samen met merken en geven we zo onze klanten iets extra’s.
Partnerbijdrage Hoe ZIGT en STL samen de transportsector in beweging krijgen Van bedreiging naar kans: ZIGT en STL doorbreken imagobarrières en vergroten de instroom in een essentiële sector voor Nederland.
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Jos Govaart Hij nam afscheid van Logeion en stopte met Coopr. Het was ook het jaar dat zijn vader overleed. Tijd voor een gesprek met Jos Govaart.
Premium Purpose Marketing Appelsientje en CoolBest gebruiken misleidende duurzaamheidsclaims Onderzoek wijst uit dat claims op sappen en siropen van Riedel niet voldoen aan ACM-richtlijnen.
Premium Bureaus Twee keer dubbel goud bij Epica Awards 2025 Persjury beloont campagnes die variëren van systeemverandering tot pure storytelling.
Merkstrategie Van Coop tot AKO: deze (vele) merken verdwenen in 2025 In deze jaarlijkse terugblik delen Robbert van Loon en Richard Otto hun selectie van Nederlandse merken die in 2025 gestopt zijn.
Partnerbijdrage QWIC en iO over de nieuwe koers van het e-bikemerk Een gesprek over merkstrategie, herpositioneren, bureausamenwerking en de uitdagingen van de competitieve e-bikemarkt.
Partnerbijdrage Ster Workshop Reclamestarter Tijdens de Ster Reclamestarter workshop ontdek je hoe je een slimme en effectieve campagne opzet die écht resultaat oplevert.
Premium Campagnes Overheid pakt online oplichting aan met 'Phishkraam' (en meer campagnes) Ook Hoogvliet, Stedin, ABU, Afas en Make-a-Wish lanceren nieuw werk.
Premium Purpose Marketing Appelsientje en CoolBest gebruiken misleidende duurzaamheidsclaims Onderzoek wijst uit dat claims op sappen en siropen van Riedel niet voldoen aan ACM-richtlijnen.
Premium Bureaus Twee keer dubbel goud bij Epica Awards 2025 Persjury beloont campagnes die variëren van systeemverandering tot pure storytelling.
Merkstrategie Van Coop tot AKO: deze (vele) merken verdwenen in 2025 In deze jaarlijkse terugblik delen Robbert van Loon en Richard Otto hun selectie van Nederlandse merken die in 2025 gestopt zijn.
Partnerbijdrage QWIC en iO over de nieuwe koers van het e-bikemerk Een gesprek over merkstrategie, herpositioneren, bureausamenwerking en de uitdagingen van de competitieve e-bikemarkt.
Partnerbijdrage Ster Workshop Reclamestarter Tijdens de Ster Reclamestarter workshop ontdek je hoe je een slimme en effectieve campagne opzet die écht resultaat oplevert.
Premium Campagnes Overheid pakt online oplichting aan met 'Phishkraam' (en meer campagnes) Ook Hoogvliet, Stedin, ABU, Afas en Make-a-Wish lanceren nieuw werk.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’ Zijn belangrijkste tip: 'Verdiep je in de vraag hoe de consument over 2 jaar, en in sommige gevallen nu al, met jouw merk zal interageren’.
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Artificial Intelligence AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp Nieuwe functie is te vinden in de app van Bol en ontwikkeld in samenwerking met Dept.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les'
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking
Merkstrategie Move over luxe kerstdiner, het worden de Mora Loaded Toppings dit jaar NIEUW PRODUCT. GELUKT? In deze rubriek beoordeelt Hubert van Wensen nieuwe producten.
Premium Craft JongeHonden en bureau Awol introduceren Rising Star Award voor nieuw creatief talent Nieuwe categorie binnen Community Awards 2026 geeft opkomende makers een eigen podium.
Premium Merkstrategie ‘Transformatie in de volle betekenis’: hoe ASN Bank zichzelf opnieuw uitvond CMO Angela Eijlander over het verdwijnen van SNS en RegioBank en de keuze voor één merk met één verhaal.
Partnerbijdrage Commerciële groei begint bij het begrijpen van het brein Als marketeers leren werken met het brein zoals het écht werkt, worden ze niet alleen effectiever — ze worden relevanter en succesvoller.
Partnerbijdrage 5 tips om succesvol door te breken op de internationale markt Succes over de grens begint bij lokale relevantie. Ontdek de 5 onmisbare tips voor internationale marketingimpact.
Campagnes Aldi scoort met Andy & Melisa als nieuwe kerstambassadeurs CAMPAGNEPRAAT | Het panel is het eens met de keuze voor Andy & Melisa. Fout maar fijn. Goedkoop en okay, perfect passend bij Aldi.
Media ‘Merken die creativiteit in de kern van hun bedrijf plaatsen groeien sneller’ In De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Harald Dunnink (Momkai) en David Snellenberg (Creative Gym).
Carriere Hans-Willem Dicke vertrekt per 2026 bij SportVibes Dicke is medeoprichter van het sportmarketing- en evenementenbureau en was ruim 25 jaar actief binnen de organisatie.
Premium Reputatie & crisis Satirische video fileert AI-kerstcommercial McDonald's Ook TBWA\Neboko, 'a bunch of weenies', wordt de maat genomen.
PR Swapfiets deelt (naast fietsen) grote cultuurshock tijdens daten met Nederlander Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Media Podcast voor de Week: Zeg Paus, waar is m’n kunst? Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert elke maandag een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Merkstrategie Move over luxe kerstdiner, het worden de Mora Loaded Toppings dit jaar NIEUW PRODUCT. GELUKT? In deze rubriek beoordeelt Hubert van Wensen nieuwe producten.
Premium Craft JongeHonden en bureau Awol introduceren Rising Star Award voor nieuw creatief talent Nieuwe categorie binnen Community Awards 2026 geeft opkomende makers een eigen podium.
Premium Merkstrategie ‘Transformatie in de volle betekenis’: hoe ASN Bank zichzelf opnieuw uitvond CMO Angela Eijlander over het verdwijnen van SNS en RegioBank en de keuze voor één merk met één verhaal.
Partnerbijdrage Commerciële groei begint bij het begrijpen van het brein Als marketeers leren werken met het brein zoals het écht werkt, worden ze niet alleen effectiever — ze worden relevanter en succesvoller.
Partnerbijdrage 5 tips om succesvol door te breken op de internationale markt Succes over de grens begint bij lokale relevantie. Ontdek de 5 onmisbare tips voor internationale marketingimpact.
Campagnes Aldi scoort met Andy & Melisa als nieuwe kerstambassadeurs CAMPAGNEPRAAT | Het panel is het eens met de keuze voor Andy & Melisa. Fout maar fijn. Goedkoop en okay, perfect passend bij Aldi.
Media ‘Merken die creativiteit in de kern van hun bedrijf plaatsen groeien sneller’ In De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Harald Dunnink (Momkai) en David Snellenberg (Creative Gym).
Carriere Hans-Willem Dicke vertrekt per 2026 bij SportVibes Dicke is medeoprichter van het sportmarketing- en evenementenbureau en was ruim 25 jaar actief binnen de organisatie.
Premium Reputatie & crisis Satirische video fileert AI-kerstcommercial McDonald's Ook TBWA\Neboko, 'a bunch of weenies', wordt de maat genomen.
PR Swapfiets deelt (naast fietsen) grote cultuurshock tijdens daten met Nederlander Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Media Podcast voor de Week: Zeg Paus, waar is m’n kunst? Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert elke maandag een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.