Premium Reputatie & crisis Boete van 4 miljoen Unibet voor verzaken zorgplicht gokverslaving Zaak onderstreept rol van verantwoordelijkheid en transparantie in marketing.
Premium Campagnes Louis de kat keert terug in KPN's allereerste (AI-)kerstcommercial Een 'intensief experiment' van KPN, Dentsu Creative, HolyFools, Google en een nieuw AI-expertteam.
Advertorial Werken AI-commercials eigenlijk wel? Dit zeggen de data Van Cannes Lions-winnaars tot virale LinkedIn-posts: AI-gegenereerde reclames zijn niet meer te negeren. Maar presteren ze ook?
Partnerbijdrage 5 tips om succesvol door te breken op de internationale markt Succes over de grens begint bij lokale relevantie. Ontdek de 5 onmisbare tips voor internationale marketingimpact.
PR Merken raken massaal de juiste snaar met eigen versies van Spotify Wrapped Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Reputatie & crisis Boete van 4 miljoen Unibet voor verzaken zorgplicht gokverslaving Zaak onderstreept rol van verantwoordelijkheid en transparantie in marketing.
Premium Campagnes Louis de kat keert terug in KPN's allereerste (AI-)kerstcommercial Een 'intensief experiment' van KPN, Dentsu Creative, HolyFools, Google en een nieuw AI-expertteam.
Advertorial Werken AI-commercials eigenlijk wel? Dit zeggen de data Van Cannes Lions-winnaars tot virale LinkedIn-posts: AI-gegenereerde reclames zijn niet meer te negeren. Maar presteren ze ook?
Partnerbijdrage 5 tips om succesvol door te breken op de internationale markt Succes over de grens begint bij lokale relevantie. Ontdek de 5 onmisbare tips voor internationale marketingimpact.
PR Merken raken massaal de juiste snaar met eigen versies van Spotify Wrapped Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Contentmarketing DDMA: consument vraagt om minder schreeuwerige reclames Consument heeft behoefte aan eerlijkere en eenvoudigere communicatie, blijkt uit de DDMA Barometer.
Premium Bureaus Lies 'wordt geregeld' door de kerstman in Kruidvat-kerstcommercial Zoontje Max heeft één missie: zijn moeder de kerst van haar leven bezorgen.
Premium Campagnes Dit zijn de eerste Nederlandse kerstcommercials van 2025 Van de 'sneak peeks' van Albert Heijn en Jumbo tot de magische AI-wereld van Krasloten: dit zijn alle kerstcommercials tot nu toe.
Advertorial Bigfish lanceert Bigprompt: AI Content Agency voor slimme creatie Met Bigprompt richt het bureau zich op de integratie van AI in elk stadium van het creatieve proces.
Partnerbijdrage Dit trend report is voor organisaties met groeiambitie Merken die in 2026 het verschil willen maken, moeten hun business opnieuw aanscherpen.
Craft Motivatie is een harde voorwaarde om het slechte tij te keren Motivatie is een randvoorwaarde voor topprestatie, maar wordt in de huidige reclamewereld nauwelijks aangejaagd, stelt Mispelblom Beyer.
Premium Contentmarketing DDMA: consument vraagt om minder schreeuwerige reclames Consument heeft behoefte aan eerlijkere en eenvoudigere communicatie, blijkt uit de DDMA Barometer.
Premium Bureaus Lies 'wordt geregeld' door de kerstman in Kruidvat-kerstcommercial Zoontje Max heeft één missie: zijn moeder de kerst van haar leven bezorgen.
Premium Campagnes Dit zijn de eerste Nederlandse kerstcommercials van 2025 Van de 'sneak peeks' van Albert Heijn en Jumbo tot de magische AI-wereld van Krasloten: dit zijn alle kerstcommercials tot nu toe.
Advertorial Bigfish lanceert Bigprompt: AI Content Agency voor slimme creatie Met Bigprompt richt het bureau zich op de integratie van AI in elk stadium van het creatieve proces.
Partnerbijdrage Dit trend report is voor organisaties met groeiambitie Merken die in 2026 het verschil willen maken, moeten hun business opnieuw aanscherpen.
Craft Motivatie is een harde voorwaarde om het slechte tij te keren Motivatie is een randvoorwaarde voor topprestatie, maar wordt in de huidige reclamewereld nauwelijks aangejaagd, stelt Mispelblom Beyer.
Merkstrategie Met 'Klik & Klaar Internet' maakt Odido zijn belofte eindelijk waar In de nieuwe columnreeks The Proof is in the Pudding koppelt Jascha Hoogendijk (Neew) merkbeloftes aan bewijs en deelt hij zijn favorieten.
Premium Merkstrategie AA Drink sponsort Nederlandse voetballers in Kings World Cup-toernooi Nieuw type voetbaltoernooi vindt in januari plaats in Brazilië. Nederland heeft nu een voorlopige selectie.
Premium Bureaus NS brengt culthit 'Oud-Zuid' terug om station Amsterdam-Zuid te promoten Het nummer, dat in 2008 razend populair was onder studenten, is nu door bureau Yune in een nieuw jasje gestoken.
Partnerbijdrage Waarom we anders winkelen in november en december Waar vroeger Sinterklaas het startschot gaf, markeert Black Friday nu het begin van het cadeauseizoen.
Partnerbijdrage Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd René Zeedijk en Roger Verdurmen bespreken de polarisatie, media-invloed en de vraag of kiezers open stemmen of in hun bubbel blijven.
Premium Bureaus CEO Saskia Wagenmakers en CFO Michel van Mil leiden het nieuwe Omnicom Media in Nederland De nieuwe entiteit combineert de expertise van Omnicom Media Group en IPG Mediabrands (OMD, Initiative, UM, PHD, Hearts & Science en Yune).
Premium Bureaus Ron Simpson lanceert WinWin: een bureau gebouwd op micro-marketing 'De micro-influencermarkt is vele malen groter dan de macro-markt. Je kunt elke stad of subcultuur bereiken zonder ruis', aldus Simpson.
Media ‘Dark social media zijn dé nieuwe metrics voor merken’ In De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Cathelijne Noortman (MSQ S+E) en Carina Snippe (Aigency Amsterdam).
Premium Bureaus Corendon onder vuur na pitch met ‘vierde bureau’ dat later aanhaakte Deelnemende bureaus zijn verrast over hoe de pitch is verlopen.
Premium Gedragsverandering Week Zonder Vlees gaat verder als jaarronde 'Wissel 'ns wat'-campagne Stichting, partners als Albert Heijn en Vivera en reclamebureau Havas Lemz willen meer Nederlanders plantaardig laten eten.
Premium Bureaus Gamma kiest Hotel L'Amour na bureaupitch De bouwmarktketen stapt over van VML. Het nieuwe bureau gaat nu de 'eigenzinnigheid' van het Gamma-merk terugbrengen.
Premium Campagnes Lot of Happiness kiest voor anti-jackpotboodschap in eindejaarscampagne ‘Je bent al binnen, ook zonder te winnen’ is ontwikkeld door Higuita.
Merkstrategie Met 'Klik & Klaar Internet' maakt Odido zijn belofte eindelijk waar In de nieuwe columnreeks The Proof is in the Pudding koppelt Jascha Hoogendijk (Neew) merkbeloftes aan bewijs en deelt hij zijn favorieten.
Premium Merkstrategie AA Drink sponsort Nederlandse voetballers in Kings World Cup-toernooi Nieuw type voetbaltoernooi vindt in januari plaats in Brazilië. Nederland heeft nu een voorlopige selectie.
Premium Bureaus NS brengt culthit 'Oud-Zuid' terug om station Amsterdam-Zuid te promoten Het nummer, dat in 2008 razend populair was onder studenten, is nu door bureau Yune in een nieuw jasje gestoken.
Partnerbijdrage Waarom we anders winkelen in november en december Waar vroeger Sinterklaas het startschot gaf, markeert Black Friday nu het begin van het cadeauseizoen.
Partnerbijdrage Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd René Zeedijk en Roger Verdurmen bespreken de polarisatie, media-invloed en de vraag of kiezers open stemmen of in hun bubbel blijven.
Premium Bureaus CEO Saskia Wagenmakers en CFO Michel van Mil leiden het nieuwe Omnicom Media in Nederland De nieuwe entiteit combineert de expertise van Omnicom Media Group en IPG Mediabrands (OMD, Initiative, UM, PHD, Hearts & Science en Yune).
Premium Bureaus Ron Simpson lanceert WinWin: een bureau gebouwd op micro-marketing 'De micro-influencermarkt is vele malen groter dan de macro-markt. Je kunt elke stad of subcultuur bereiken zonder ruis', aldus Simpson.
Media ‘Dark social media zijn dé nieuwe metrics voor merken’ In De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Cathelijne Noortman (MSQ S+E) en Carina Snippe (Aigency Amsterdam).
Premium Bureaus Corendon onder vuur na pitch met ‘vierde bureau’ dat later aanhaakte Deelnemende bureaus zijn verrast over hoe de pitch is verlopen.
Premium Gedragsverandering Week Zonder Vlees gaat verder als jaarronde 'Wissel 'ns wat'-campagne Stichting, partners als Albert Heijn en Vivera en reclamebureau Havas Lemz willen meer Nederlanders plantaardig laten eten.
Premium Bureaus Gamma kiest Hotel L'Amour na bureaupitch De bouwmarktketen stapt over van VML. Het nieuwe bureau gaat nu de 'eigenzinnigheid' van het Gamma-merk terugbrengen.
Premium Campagnes Lot of Happiness kiest voor anti-jackpotboodschap in eindejaarscampagne ‘Je bent al binnen, ook zonder te winnen’ is ontwikkeld door Higuita.