Premium Campagnes Overheid pakt online oplichting aan met 'Phishkraam' (en meer campagnes) Ook Hoogvliet, Stedin, ABU, Afas en Make-a-Wish lanceren nieuw werk.
Merkstrategie Move over luxe kerstdiner, het worden de Mora Loaded Toppings dit jaar NIEUW PRODUCT. GELUKT? In deze rubriek beoordeelt Hubert van Wensen nieuwe producten.
Partnerbijdrage Verdere groei in de mediamix: dit brengt 2026 voor Out-of-Home Guy Grimmelt (Global) en Saskia Baneke (VIA) bespreken de groei van OOH, de digitale versnelling en de kansen voor DOOH richting 2026.
Partnerbijdrage Hoe ZIGT en STL samen de transportsector in beweging krijgen Van bedreiging naar kans: ZIGT en STL doorbreken imagobarrières en vergroten de instroom in een essentiële sector voor Nederland.
Premium Craft JongeHonden en bureau Awol introduceren Rising Star Award voor nieuw creatief talent Nieuwe categorie binnen Community Awards 2026 geeft opkomende makers een eigen podium.
Premium Campagnes Overheid pakt online oplichting aan met 'Phishkraam' (en meer campagnes) Ook Hoogvliet, Stedin, ABU, Afas en Make-a-Wish lanceren nieuw werk.
Merkstrategie Move over luxe kerstdiner, het worden de Mora Loaded Toppings dit jaar NIEUW PRODUCT. GELUKT? In deze rubriek beoordeelt Hubert van Wensen nieuwe producten.
Partnerbijdrage Verdere groei in de mediamix: dit brengt 2026 voor Out-of-Home Guy Grimmelt (Global) en Saskia Baneke (VIA) bespreken de groei van OOH, de digitale versnelling en de kansen voor DOOH richting 2026.
Partnerbijdrage Hoe ZIGT en STL samen de transportsector in beweging krijgen Van bedreiging naar kans: ZIGT en STL doorbreken imagobarrières en vergroten de instroom in een essentiële sector voor Nederland.
Premium Craft JongeHonden en bureau Awol introduceren Rising Star Award voor nieuw creatief talent Nieuwe categorie binnen Community Awards 2026 geeft opkomende makers een eigen podium.
Campagnes Aldi scoort met Andy & Melisa als nieuwe kerstambassadeurs CAMPAGNEPRAAT | Het panel is het eens met de keuze voor Andy & Melisa. Fout maar fijn. Goedkoop en okay, perfect passend bij Aldi.
Media ‘Merken die creativiteit in de kern van hun bedrijf plaatsen groeien sneller’ In De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Harald Dunnink (Momkai) en David Snellenberg (Creative Gym).
Carriere Hans-Willem Dicke vertrekt per 2026 bij SportVibes Dicke is medeoprichter van het sportmarketing- en evenementenbureau en was ruim 25 jaar actief binnen de organisatie.
Partnerbijdrage QWIC en iO over de nieuwe koers van het e-bikemerk Een gesprek over merkstrategie, herpositioneren, bureausamenwerking en de uitdagingen van de competitieve e-bikemarkt.
Partnerbijdrage Hoe een lokaal verhaal met nationale impact zorgt voor een verdubbeling in merkvoorkeur Verdubbeling in merkvoorkeur voor supermarktketen PLUS.
Premium Reputatie & crisis Satirische video fileert AI-kerstcommercial McDonald's Ook TBWA\Neboko, 'a bunch of weenies', wordt de maat genomen.
Campagnes Aldi scoort met Andy & Melisa als nieuwe kerstambassadeurs CAMPAGNEPRAAT | Het panel is het eens met de keuze voor Andy & Melisa. Fout maar fijn. Goedkoop en okay, perfect passend bij Aldi.
Media ‘Merken die creativiteit in de kern van hun bedrijf plaatsen groeien sneller’ In De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Harald Dunnink (Momkai) en David Snellenberg (Creative Gym).
Carriere Hans-Willem Dicke vertrekt per 2026 bij SportVibes Dicke is medeoprichter van het sportmarketing- en evenementenbureau en was ruim 25 jaar actief binnen de organisatie.
Partnerbijdrage QWIC en iO over de nieuwe koers van het e-bikemerk Een gesprek over merkstrategie, herpositioneren, bureausamenwerking en de uitdagingen van de competitieve e-bikemarkt.
Partnerbijdrage Hoe een lokaal verhaal met nationale impact zorgt voor een verdubbeling in merkvoorkeur Verdubbeling in merkvoorkeur voor supermarktketen PLUS.
Premium Reputatie & crisis Satirische video fileert AI-kerstcommercial McDonald's Ook TBWA\Neboko, 'a bunch of weenies', wordt de maat genomen.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’ Zijn belangrijkste tip: 'Verdiep je in de vraag hoe de consument over 2 jaar, en in sommige gevallen nu al, met jouw merk zal interageren’.
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Artificial Intelligence AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp Nieuwe functie is te vinden in de app van Bol en ontwikkeld in samenwerking met Dept.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les'
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking
PR Swapfiets deelt (naast fietsen) grote cultuurshock tijdens daten met Nederlander Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Media Podcast voor de Week: Zeg Paus, waar is m’n kunst? Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert elke maandag een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Partnerbijdrage AI vraagt om regie, niet om experimenten AI schaalt niet alleen successen, maar vergroot ook problemen uit. Marketingorganisaties moeten zichzelf daarom fundamenteel herzien.
Partnerbijdrage 5 tips om succesvol door te breken op de internationale markt Succes over de grens begint bij lokale relevantie. Ontdek de 5 onmisbare tips voor internationale marketingimpact.
Premium Bureaus Greenpeace doet wat nodig is, Lindt Lindor pakt uit en meer campagnes Ook Buurtteam Amsterdam, Hulphond Nederland, Heks'nKaas, De Pijp en 113 Zelfmoordpreventie lanceren nieuw werk.
Premium Merkstrategie Webshopbestellingen uit China vanaf juli fors duurder Lidstaten willen instroom van goedkope pakketjes terugdringen.
Premium Bureaus McDonald’s-kerstcommercial scoort beter dan de ophef doet vermoeden Onderzoek van Behavio, uitgevoerd vóór de ophef, laat zien dat de AI-spot inhoudelijk beter presteert dan de online kritiek suggereert.
Premium Bureaus Buutvrij wint pitch voor Week van Het Vergeten Kind De eerste campagne gaat eind januari live en richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen.
Premium Campagnes Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs Albert Heijn zet de toon dit kerstseizoen. Aldi en Jumbo volgen, Plus en Lidl stellen teleur.
Carriere Bianca Knispel aangetrokken als CCO om merk Univé sterker te maken Knispel krijgt als chief commercial officer leiding over commerciële strategie en merkpositionering.
Premium Merkstrategie 'Die paradox is er altijd bij Patagonia' Hoe politiek is Patagonia eigenlijk in tijden van Trump? Hierover en over het duurzaamheidsrapport, spraken wij Lauren Henshaw.
PR Swapfiets deelt (naast fietsen) grote cultuurshock tijdens daten met Nederlander Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Media Podcast voor de Week: Zeg Paus, waar is m’n kunst? Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert elke maandag een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Partnerbijdrage AI vraagt om regie, niet om experimenten AI schaalt niet alleen successen, maar vergroot ook problemen uit. Marketingorganisaties moeten zichzelf daarom fundamenteel herzien.
Partnerbijdrage 5 tips om succesvol door te breken op de internationale markt Succes over de grens begint bij lokale relevantie. Ontdek de 5 onmisbare tips voor internationale marketingimpact.
Premium Bureaus Greenpeace doet wat nodig is, Lindt Lindor pakt uit en meer campagnes Ook Buurtteam Amsterdam, Hulphond Nederland, Heks'nKaas, De Pijp en 113 Zelfmoordpreventie lanceren nieuw werk.
Premium Merkstrategie Webshopbestellingen uit China vanaf juli fors duurder Lidstaten willen instroom van goedkope pakketjes terugdringen.
Premium Bureaus McDonald’s-kerstcommercial scoort beter dan de ophef doet vermoeden Onderzoek van Behavio, uitgevoerd vóór de ophef, laat zien dat de AI-spot inhoudelijk beter presteert dan de online kritiek suggereert.
Premium Bureaus Buutvrij wint pitch voor Week van Het Vergeten Kind De eerste campagne gaat eind januari live en richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen.
Premium Campagnes Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs Albert Heijn zet de toon dit kerstseizoen. Aldi en Jumbo volgen, Plus en Lidl stellen teleur.
Carriere Bianca Knispel aangetrokken als CCO om merk Univé sterker te maken Knispel krijgt als chief commercial officer leiding over commerciële strategie en merkpositionering.
Premium Merkstrategie 'Die paradox is er altijd bij Patagonia' Hoe politiek is Patagonia eigenlijk in tijden van Trump? Hierover en over het duurzaamheidsrapport, spraken wij Lauren Henshaw.