Premium Campagnes Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs Albert Heijn zet de toon dit kerstseizoen. Aldi en Jumbo volgen, Plus en Lidl stellen teleur.
Premium Merkstrategie Webshopbestellingen uit China vanaf juli fors duurder Lidstaten willen instroom van goedkope pakketjes terugdringen.
Partnerbijdrage Zorg en Zekerheid: de beste keuze BIJ ONS in de regio Mensch ontwikkelt integrale merkcampagne.
Partnerbijdrage Campagne in november voor feestdageninkopen van december Het is net november, maar de inkoopdrukte voor de feestdagen is al begonnen. Des te belangrijker voor jouw merk om nu zichtbaar te zijn.
Premium Bureaus Buutvrij wint pitch voor Week van Het Vergeten Kind De eerste campagne gaat eind januari live en richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen.
Premium Campagnes Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs Albert Heijn zet de toon dit kerstseizoen. Aldi en Jumbo volgen, Plus en Lidl stellen teleur.
Premium Merkstrategie Webshopbestellingen uit China vanaf juli fors duurder Lidstaten willen instroom van goedkope pakketjes terugdringen.
Partnerbijdrage Zorg en Zekerheid: de beste keuze BIJ ONS in de regio Mensch ontwikkelt integrale merkcampagne.
Partnerbijdrage Campagne in november voor feestdageninkopen van december Het is net november, maar de inkoopdrukte voor de feestdagen is al begonnen. Des te belangrijker voor jouw merk om nu zichtbaar te zijn.
Premium Bureaus Buutvrij wint pitch voor Week van Het Vergeten Kind De eerste campagne gaat eind januari live en richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen.
Carriere Bianca Knispel aangetrokken als CCO om merk Univé sterker te maken Knispel krijgt als chief commercial officer leiding over commerciële strategie en merkpositionering.
Premium Merkstrategie 'Die paradox is er altijd bij Patagonia' Hoe politiek is Patagonia eigenlijk in tijden van Trump? Hierover en over het duurzaamheidsrapport, spraken wij Lauren Henshaw.
Premium Bureaus Nieuw branding- en communicatiebureau OSÉ biedt drieweeks traject met vaste prijs Het bureau wil met dit verdienmodel 'het traditionele bureaumodel openbreken'.
Partnerbijdrage Nieuw inzicht in het koopgedrag van de Nederlandse consument DPG Media onderzocht samen met Panel Inzicht in september 2025 het koopgedrag van 1000 Nederlanders.
Partnerbijdrage Gezelschapsspellen winnen terrein: kansen voor merken Gen Z en Millennials kiezen weer voor bordspellen. Wat zegt dat over hun behoeften en wat kunnen merken ermee?
Premium Purpose Marketing BVA: ‘Oplossing overgewicht bij kinderen vraagt om gezamenlijke aanpak’ Zelfregulering loste het obesitasprobleem tot nu toe niet op. Maar met reclameverboden gooi je het kind met het badwater weg, vindt BVA.
Carriere Bianca Knispel aangetrokken als CCO om merk Univé sterker te maken Knispel krijgt als chief commercial officer leiding over commerciële strategie en merkpositionering.
Premium Merkstrategie 'Die paradox is er altijd bij Patagonia' Hoe politiek is Patagonia eigenlijk in tijden van Trump? Hierover en over het duurzaamheidsrapport, spraken wij Lauren Henshaw.
Premium Bureaus Nieuw branding- en communicatiebureau OSÉ biedt drieweeks traject met vaste prijs Het bureau wil met dit verdienmodel 'het traditionele bureaumodel openbreken'.
Partnerbijdrage Nieuw inzicht in het koopgedrag van de Nederlandse consument DPG Media onderzocht samen met Panel Inzicht in september 2025 het koopgedrag van 1000 Nederlanders.
Partnerbijdrage Gezelschapsspellen winnen terrein: kansen voor merken Gen Z en Millennials kiezen weer voor bordspellen. Wat zegt dat over hun behoeften en wat kunnen merken ermee?
Premium Purpose Marketing BVA: ‘Oplossing overgewicht bij kinderen vraagt om gezamenlijke aanpak’ Zelfregulering loste het obesitasprobleem tot nu toe niet op. Maar met reclameverboden gooi je het kind met het badwater weg, vindt BVA.
Premium Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Artificial Intelligence AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp Nieuwe functie is te vinden in de app van Bol en ontwikkeld in samenwerking met Dept.
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking De twee bedrijven willen hun klanten zo nauwkeurigere analyses bieden, zodat zij sneller kunnen sturen op prestaties en effectiviteit.
Premium Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les'
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking
Artificial Intelligence Accenture investeert in AI-platform Alembic, dat het rendement van marketingcampagnes toont
Bureaus Dorine van Mullem (Talpa) en Giulia van Hattum (Home) completeren line-up Koffiedik Kijken NRC-columnist Japke-d. Bouma neemt de slot-act voor haar rekening. Het evenement is intussen uitverkocht.
Premium Bureaus 'Klassiek PR-denken' is passé volgens Ace: reputatie moet centraal staan 'Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven.' Dorien Kuiken, managing director van Ace PR, licht de koerswijziging toe.
Premium Purpose Marketing Albert Heijn schrapt misleidende duurzaamheidsclaims op melkpakken na oordeel Reclame Code Commissie Eerdere RCC-berispingen aan Campina en Melkunie tonen bredere sectorproblematiek van greenwashing.
Partnerbijdrage Hoe Nederlandse merken groeien door innovatie Hoe groei je als je merk al stevig staat? Als je goed bekend bent, breed verkrijgbaar, en je thuismarkt, inmiddels verzadigd lijkt?
Partnerbijdrage Meer achter sportgedrag jonge vrouwen dan je denkt Wat mentale barrières van jonge vrouwen ons leren over communicatie en gedragsverandering.
Premium Gedragsverandering Kinderartsen roepen op tot reclameverbod wegens ernstig overgewicht kinderen Medici luiden noodklok, tegelijkertijd overweegt Brussel taks op ongezonde voeding.
Merkstrategie Chapeau, hulde en applaus voor het fraaie staaltje omdenken van McDonald's in nieuwe kerstcampagne CAMPAGNEPRAAT | 'Een toffe en gedurfde campagne.' Een dikke 9+ van het panel voor McDonald's en TBWA.
Premium Merkstrategie De belofte van een merk is belangrijker dan het bewijs Merklogica | Merkstrategen Trudelies van der Poel en Marc Oosterhout over de logica van succesvol merkbouwen.
Carriere Machteld Merens per 1 december senior adviseur bij Van Luyken Communicatie Het communicatiebureau breidt per 1 december zijn strategische team uit met de komst van Merens.
Premium Campagnes Van Bijenkorf-nostalgie tot Jumbo-glijers: dit zijn álle kerstcommercials van 2025 Albert Heijn, Plus, Staatsloterij, Alzheimer Nederland, Bol en meer trappen het seizoen af met verrassend verschillende kerstverhalen.
Bureaus Christian Brienen gestart als creative lead bij Hibou Het is een nieuwe functie binnen het Amsterdamse bureau, dat hiermee zijn strategische en creatieve capaciteit verder wil uitbreiden.
Premium Gedragsverandering Eén op de vier Sinterklaascadeaus blijft ongebruikt Goede bedoelingen leiden tot miskopen en milieubelasting, hoe samen duurzamere keuzes te stimuleren?
Bureaus Dorine van Mullem (Talpa) en Giulia van Hattum (Home) completeren line-up Koffiedik Kijken NRC-columnist Japke-d. Bouma neemt de slot-act voor haar rekening. Het evenement is intussen uitverkocht.
Premium Bureaus 'Klassiek PR-denken' is passé volgens Ace: reputatie moet centraal staan 'Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven.' Dorien Kuiken, managing director van Ace PR, licht de koerswijziging toe.
Premium Purpose Marketing Albert Heijn schrapt misleidende duurzaamheidsclaims op melkpakken na oordeel Reclame Code Commissie Eerdere RCC-berispingen aan Campina en Melkunie tonen bredere sectorproblematiek van greenwashing.
Partnerbijdrage Hoe Nederlandse merken groeien door innovatie Hoe groei je als je merk al stevig staat? Als je goed bekend bent, breed verkrijgbaar, en je thuismarkt, inmiddels verzadigd lijkt?
Partnerbijdrage Meer achter sportgedrag jonge vrouwen dan je denkt Wat mentale barrières van jonge vrouwen ons leren over communicatie en gedragsverandering.
Premium Gedragsverandering Kinderartsen roepen op tot reclameverbod wegens ernstig overgewicht kinderen Medici luiden noodklok, tegelijkertijd overweegt Brussel taks op ongezonde voeding.
Merkstrategie Chapeau, hulde en applaus voor het fraaie staaltje omdenken van McDonald's in nieuwe kerstcampagne CAMPAGNEPRAAT | 'Een toffe en gedurfde campagne.' Een dikke 9+ van het panel voor McDonald's en TBWA.
Premium Merkstrategie De belofte van een merk is belangrijker dan het bewijs Merklogica | Merkstrategen Trudelies van der Poel en Marc Oosterhout over de logica van succesvol merkbouwen.
Carriere Machteld Merens per 1 december senior adviseur bij Van Luyken Communicatie Het communicatiebureau breidt per 1 december zijn strategische team uit met de komst van Merens.
Premium Campagnes Van Bijenkorf-nostalgie tot Jumbo-glijers: dit zijn álle kerstcommercials van 2025 Albert Heijn, Plus, Staatsloterij, Alzheimer Nederland, Bol en meer trappen het seizoen af met verrassend verschillende kerstverhalen.
Bureaus Christian Brienen gestart als creative lead bij Hibou Het is een nieuwe functie binnen het Amsterdamse bureau, dat hiermee zijn strategische en creatieve capaciteit verder wil uitbreiden.
Premium Gedragsverandering Eén op de vier Sinterklaascadeaus blijft ongebruikt Goede bedoelingen leiden tot miskopen en milieubelasting, hoe samen duurzamere keuzes te stimuleren?