Premium Campagnes Rabobank slaat kerst over en kiest voor een eindejaarscommercial De bank lanceert samen met Dentsu Creative voor het eerst een spot die terugkijkt op het hele jaar.
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Jos Govaart Hij nam afscheid van Logeion en stopte met Coopr. Het was ook het jaar dat zijn vader overleed. Tijd voor een gesprek met Jos Govaart.
Partnerbijdrage Zo bepaal je jouw reclamebudget (met behulp van de campagnecalculator) Gebruik de Ster Campagnecalculator en zie in een paar klikken wat je campagne kan opleveren.
Partnerbijdrage Kansen voor jouw merk tijdens de Olympische Winterspelen 2026 start met één van de grootste toernooien van de wereld: de Olympische Spelen. Welke kansen biedt dit voor jouw merk? Ga ook voor goud!
Premium Purpose Marketing Appelsientje en CoolBest gebruiken misleidende duurzaamheidsclaims Onderzoek wijst uit dat claims op sappen en siropen van Riedel niet voldoen aan ACM-richtlijnen.
Premium Campagnes Rabobank slaat kerst over en kiest voor een eindejaarscommercial De bank lanceert samen met Dentsu Creative voor het eerst een spot die terugkijkt op het hele jaar.
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Jos Govaart Hij nam afscheid van Logeion en stopte met Coopr. Het was ook het jaar dat zijn vader overleed. Tijd voor een gesprek met Jos Govaart.
Partnerbijdrage Zo bepaal je jouw reclamebudget (met behulp van de campagnecalculator) Gebruik de Ster Campagnecalculator en zie in een paar klikken wat je campagne kan opleveren.
Partnerbijdrage Kansen voor jouw merk tijdens de Olympische Winterspelen 2026 start met één van de grootste toernooien van de wereld: de Olympische Spelen. Welke kansen biedt dit voor jouw merk? Ga ook voor goud!
Premium Purpose Marketing Appelsientje en CoolBest gebruiken misleidende duurzaamheidsclaims Onderzoek wijst uit dat claims op sappen en siropen van Riedel niet voldoen aan ACM-richtlijnen.
Premium Bureaus Twee keer dubbel goud bij Epica Awards 2025 Persjury beloont campagnes die variëren van systeemverandering tot pure storytelling.
Premium Campagnes Overheid pakt online oplichting aan met 'Phishkraam' (en meer campagnes) Ook Hoogvliet, Stedin, ABU, Afas en Make-a-Wish lanceren nieuw werk.
Merkstrategie Move over luxe kerstdiner, het worden de Mora Loaded Toppings dit jaar NIEUW PRODUCT. GELUKT? In deze rubriek beoordeelt Hubert van Wensen nieuwe producten.
Partnerbijdrage Gezelschapsspellen winnen terrein: kansen voor merken Gen Z en Millennials kiezen weer voor bordspellen. Wat zegt dat over hun behoeften en wat kunnen merken ermee?
Partnerbijdrage Nieuw inzicht in het koopgedrag van de Nederlandse consument DPG Media onderzocht samen met Panel Inzicht in september 2025 het koopgedrag van 1000 Nederlanders.
Premium Craft JongeHonden en bureau Awol introduceren Rising Star Award voor nieuw creatief talent Nieuwe categorie binnen Community Awards 2026 geeft opkomende makers een eigen podium.
Premium Bureaus Twee keer dubbel goud bij Epica Awards 2025 Persjury beloont campagnes die variëren van systeemverandering tot pure storytelling.
Premium Campagnes Overheid pakt online oplichting aan met 'Phishkraam' (en meer campagnes) Ook Hoogvliet, Stedin, ABU, Afas en Make-a-Wish lanceren nieuw werk.
Merkstrategie Move over luxe kerstdiner, het worden de Mora Loaded Toppings dit jaar NIEUW PRODUCT. GELUKT? In deze rubriek beoordeelt Hubert van Wensen nieuwe producten.
Partnerbijdrage Gezelschapsspellen winnen terrein: kansen voor merken Gen Z en Millennials kiezen weer voor bordspellen. Wat zegt dat over hun behoeften en wat kunnen merken ermee?
Partnerbijdrage Nieuw inzicht in het koopgedrag van de Nederlandse consument DPG Media onderzocht samen met Panel Inzicht in september 2025 het koopgedrag van 1000 Nederlanders.
Premium Craft JongeHonden en bureau Awol introduceren Rising Star Award voor nieuw creatief talent Nieuwe categorie binnen Community Awards 2026 geeft opkomende makers een eigen podium.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’ Zijn belangrijkste tip: 'Verdiep je in de vraag hoe de consument over 2 jaar, en in sommige gevallen nu al, met jouw merk zal interageren’.
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Artificial Intelligence AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp Nieuwe functie is te vinden in de app van Bol en ontwikkeld in samenwerking met Dept.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les'
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking
Premium Merkstrategie ‘Transformatie in de volle betekenis’: hoe ASN Bank zichzelf opnieuw uitvond CMO Angela Eijlander over het verdwijnen van SNS en RegioBank en de keuze voor één merk met één verhaal.
Campagnes Aldi scoort met Andy & Melisa als nieuwe kerstambassadeurs CAMPAGNEPRAAT | Het panel is het eens met de keuze voor Andy & Melisa. Fout maar fijn. Goedkoop en okay, perfect passend bij Aldi.
Carriere Hans-Willem Dicke vertrekt per 2026 bij SportVibes Dicke is medeoprichter van het sportmarketing- en evenementenbureau en was ruim 25 jaar actief binnen de organisatie.
Partnerbijdrage Misinformatie tegengaan als communicatieprofessional Misinformatie pak je niet aan met feiten alleen. Ontdek hoe vertrouwen, taal en toon het verschil maken.
Partnerbijdrage Zo krijg je jongeren wél in beweging voor vrijwilligerswerk Jongeren en vrijwilligerswerk: zo sluit je aan bij hun motivatie.
Premium Reputatie & crisis Satirische video fileert AI-kerstcommercial McDonald's Ook TBWA\Neboko, 'a bunch of weenies', wordt de maat genomen.
Premium Artificial Intelligence Philips breidt AI-capaciteiten in hartzorg uit met overname SpectraWAVE De overname laat zien hoe medische technologiebedrijven uitbreiden met gespecialiseerde software die aansluit op bestaande zorgplatforms.
PR Swapfiets deelt (naast fietsen) grote cultuurshock tijdens daten met Nederlander Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Media Podcast voor de Week: Zeg Paus, waar is m’n kunst? Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert elke maandag een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Bureaus Greenpeace doet wat nodig is, Lindt Lindor pakt uit en meer campagnes Ook Buurtteam Amsterdam, Hulphond Nederland, Heks'nKaas, De Pijp en 113 Zelfmoordpreventie lanceren nieuw werk.
Premium Merkstrategie Webshopbestellingen uit China vanaf juli fors duurder Lidstaten willen instroom van goedkope pakketjes terugdringen.
Premium Bureaus McDonald’s-kerstcommercial scoort beter dan de ophef doet vermoeden Onderzoek van Behavio, uitgevoerd vóór de ophef, laat zien dat de AI-spot inhoudelijk beter presteert dan de online kritiek suggereert.
Premium Merkstrategie ‘Transformatie in de volle betekenis’: hoe ASN Bank zichzelf opnieuw uitvond CMO Angela Eijlander over het verdwijnen van SNS en RegioBank en de keuze voor één merk met één verhaal.
Campagnes Aldi scoort met Andy & Melisa als nieuwe kerstambassadeurs CAMPAGNEPRAAT | Het panel is het eens met de keuze voor Andy & Melisa. Fout maar fijn. Goedkoop en okay, perfect passend bij Aldi.
Carriere Hans-Willem Dicke vertrekt per 2026 bij SportVibes Dicke is medeoprichter van het sportmarketing- en evenementenbureau en was ruim 25 jaar actief binnen de organisatie.
Partnerbijdrage Misinformatie tegengaan als communicatieprofessional Misinformatie pak je niet aan met feiten alleen. Ontdek hoe vertrouwen, taal en toon het verschil maken.
Partnerbijdrage Zo krijg je jongeren wél in beweging voor vrijwilligerswerk Jongeren en vrijwilligerswerk: zo sluit je aan bij hun motivatie.
Premium Reputatie & crisis Satirische video fileert AI-kerstcommercial McDonald's Ook TBWA\Neboko, 'a bunch of weenies', wordt de maat genomen.
Premium Artificial Intelligence Philips breidt AI-capaciteiten in hartzorg uit met overname SpectraWAVE De overname laat zien hoe medische technologiebedrijven uitbreiden met gespecialiseerde software die aansluit op bestaande zorgplatforms.
PR Swapfiets deelt (naast fietsen) grote cultuurshock tijdens daten met Nederlander Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Media Podcast voor de Week: Zeg Paus, waar is m’n kunst? Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert elke maandag een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Bureaus Greenpeace doet wat nodig is, Lindt Lindor pakt uit en meer campagnes Ook Buurtteam Amsterdam, Hulphond Nederland, Heks'nKaas, De Pijp en 113 Zelfmoordpreventie lanceren nieuw werk.
Premium Merkstrategie Webshopbestellingen uit China vanaf juli fors duurder Lidstaten willen instroom van goedkope pakketjes terugdringen.
Premium Bureaus McDonald’s-kerstcommercial scoort beter dan de ophef doet vermoeden Onderzoek van Behavio, uitgevoerd vóór de ophef, laat zien dat de AI-spot inhoudelijk beter presteert dan de online kritiek suggereert.