Premium Data & Insights Het woord ‘vegan’ in je merk, do or don’t? Veel positieve associaties met het woord vegan op een verpakking, slechts een minderheid vindt het voor ‘geitenwollen sokken’ en ‘wokies’.
Premium Purpose Marketing Supermarkten kiezen rond kerst opnieuw massaal voor vleesstunts Alle customer content over vega en vegan ten spijt: het aantal ‘vleesdeals’ ligt ruim drie keer hoger dan in een gemiddelde week.
Partnerbijdrage Livecommunicatie als motor voor employer branding Zo verdrievoudigde Social Deal het aantal sollicitaties.
Premium Data & Insights Het woord ‘vegan’ in je merk, do or don’t? Veel positieve associaties met het woord vegan op een verpakking, slechts een minderheid vindt het voor ‘geitenwollen sokken’ en ‘wokies’.
Premium Purpose Marketing Supermarkten kiezen rond kerst opnieuw massaal voor vleesstunts Alle customer content over vega en vegan ten spijt: het aantal ‘vleesdeals’ ligt ruim drie keer hoger dan in een gemiddelde week.
Partnerbijdrage Livecommunicatie als motor voor employer branding Zo verdrievoudigde Social Deal het aantal sollicitaties.
Campagnes Top-5 food & drinks-campagnes over de grens Olaf van Gerwen deelt bijna-maandelijks opmerkelijk werk in food & drinks uit het buitenland waar hij doorgaans niets mee te maken heeft.
Gedragsverandering Trending deze week: Australische tieners willen niet van social media Zo zijn Gen Z en Gen Z Alpha socialmediaplatformen te slim af.
Premium PR Sam Kemmeren wint scriptieprijs SWOCC Sam Kemmeren schreef winnende scriptie over rebranding. Voornaamste conclusie: focus als merk op de toekomst (hoe vaag ook).
Partnerbijdrage Gezelschapsspellen winnen terrein: kansen voor merken Gen Z en Millennials kiezen weer voor bordspellen. Wat zegt dat over hun behoeften en wat kunnen merken ermee?
Partnerbijdrage Gezelschapsspellen winnen terrein: kansen voor merken Gen Z en Millennials kiezen weer voor bordspellen. Wat zegt dat over hun behoeften en wat kunnen merken ermee?
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Jos Govaart Hij nam afscheid van Logeion en stopte met Coopr. Het was ook het jaar dat zijn vader overleed. Tijd voor een gesprek met Jos Govaart.
Campagnes Top-5 food & drinks-campagnes over de grens Olaf van Gerwen deelt bijna-maandelijks opmerkelijk werk in food & drinks uit het buitenland waar hij doorgaans niets mee te maken heeft.
Gedragsverandering Trending deze week: Australische tieners willen niet van social media Zo zijn Gen Z en Gen Z Alpha socialmediaplatformen te slim af.
Premium PR Sam Kemmeren wint scriptieprijs SWOCC Sam Kemmeren schreef winnende scriptie over rebranding. Voornaamste conclusie: focus als merk op de toekomst (hoe vaag ook).
Partnerbijdrage Gezelschapsspellen winnen terrein: kansen voor merken Gen Z en Millennials kiezen weer voor bordspellen. Wat zegt dat over hun behoeften en wat kunnen merken ermee?
Partnerbijdrage Gezelschapsspellen winnen terrein: kansen voor merken Gen Z en Millennials kiezen weer voor bordspellen. Wat zegt dat over hun behoeften en wat kunnen merken ermee?
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Jos Govaart Hij nam afscheid van Logeion en stopte met Coopr. Het was ook het jaar dat zijn vader overleed. Tijd voor een gesprek met Jos Govaart.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’ Zijn belangrijkste tip: 'Verdiep je in de vraag hoe de consument over 2 jaar, en in sommige gevallen nu al, met jouw merk zal interageren’.
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Artificial Intelligence AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp Nieuwe functie is te vinden in de app van Bol en ontwikkeld in samenwerking met Dept.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les'
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking
Premium Purpose Marketing Appelsientje en CoolBest gebruiken misleidende duurzaamheidsclaims Onderzoek wijst uit dat claims op sappen en siropen van Riedel niet voldoen aan ACM-richtlijnen.
Premium Craft Emma Branderhorst: ‘Nederlandse reclame is plat óf zwaar - waar is het middengebied?’ De succesregisseur over haar stempel en de continue zoektocht naar nuance.
Premium Campagnes Rabobank slaat kerst over en kiest voor een eindejaarscommercial De bank lanceert samen met Dentsu Creative voor het eerst een spot die terugkijkt op het hele jaar.
Partnerbijdrage Zo krijg je jongeren wél in beweging voor vrijwilligerswerk Jongeren en vrijwilligerswerk: zo sluit je aan bij hun motivatie.
Partnerbijdrage Hoe Nederlandse merken groeien door innovatie Hoe groei je als je merk al stevig staat? Als je goed bekend bent, breed verkrijgbaar, en je thuismarkt, inmiddels verzadigd lijkt?
Premium Bureaus Twee keer dubbel goud bij Epica Awards 2025 Persjury beloont campagnes die variëren van systeemverandering tot pure storytelling.
Premium Campagnes Overheid pakt online oplichting aan met 'Phishkraam' (en meer campagnes) Ook Hoogvliet, Stedin, ABU, Afas en Make-a-Wish lanceren nieuw werk.
Merkstrategie Move over luxe kerstdiner, het worden de Mora Loaded Toppings dit jaar NIEUW PRODUCT. GELUKT? In deze rubriek beoordeelt Hubert van Wensen nieuwe producten.
Premium Craft JongeHonden en bureau Awol introduceren Rising Star Award voor nieuw creatief talent Nieuwe categorie binnen Community Awards 2026 geeft opkomende makers een eigen podium.
Premium Merkstrategie ‘Transformatie in de volle betekenis’: hoe ASN Bank zichzelf opnieuw uitvond CMO Angela Eijlander over het verdwijnen van SNS en RegioBank en de keuze voor één merk met één verhaal.
Campagnes Aldi scoort met Andy & Melisa als nieuwe kerstambassadeurs CAMPAGNEPRAAT | Het panel is het eens met de keuze voor Andy & Melisa. Fout maar fijn. Goedkoop en okay, perfect passend bij Aldi.
Carriere Hans-Willem Dicke vertrekt per 2026 bij SportVibes Dicke is medeoprichter van het sportmarketing- en evenementenbureau en was ruim 25 jaar actief binnen de organisatie.
Premium Purpose Marketing Appelsientje en CoolBest gebruiken misleidende duurzaamheidsclaims Onderzoek wijst uit dat claims op sappen en siropen van Riedel niet voldoen aan ACM-richtlijnen.
Premium Craft Emma Branderhorst: ‘Nederlandse reclame is plat óf zwaar - waar is het middengebied?’ De succesregisseur over haar stempel en de continue zoektocht naar nuance.
Premium Campagnes Rabobank slaat kerst over en kiest voor een eindejaarscommercial De bank lanceert samen met Dentsu Creative voor het eerst een spot die terugkijkt op het hele jaar.
Partnerbijdrage Zo krijg je jongeren wél in beweging voor vrijwilligerswerk Jongeren en vrijwilligerswerk: zo sluit je aan bij hun motivatie.
Partnerbijdrage Hoe Nederlandse merken groeien door innovatie Hoe groei je als je merk al stevig staat? Als je goed bekend bent, breed verkrijgbaar, en je thuismarkt, inmiddels verzadigd lijkt?
Premium Bureaus Twee keer dubbel goud bij Epica Awards 2025 Persjury beloont campagnes die variëren van systeemverandering tot pure storytelling.
Premium Campagnes Overheid pakt online oplichting aan met 'Phishkraam' (en meer campagnes) Ook Hoogvliet, Stedin, ABU, Afas en Make-a-Wish lanceren nieuw werk.
Merkstrategie Move over luxe kerstdiner, het worden de Mora Loaded Toppings dit jaar NIEUW PRODUCT. GELUKT? In deze rubriek beoordeelt Hubert van Wensen nieuwe producten.
Premium Craft JongeHonden en bureau Awol introduceren Rising Star Award voor nieuw creatief talent Nieuwe categorie binnen Community Awards 2026 geeft opkomende makers een eigen podium.
Premium Merkstrategie ‘Transformatie in de volle betekenis’: hoe ASN Bank zichzelf opnieuw uitvond CMO Angela Eijlander over het verdwijnen van SNS en RegioBank en de keuze voor één merk met één verhaal.
Campagnes Aldi scoort met Andy & Melisa als nieuwe kerstambassadeurs CAMPAGNEPRAAT | Het panel is het eens met de keuze voor Andy & Melisa. Fout maar fijn. Goedkoop en okay, perfect passend bij Aldi.
Carriere Hans-Willem Dicke vertrekt per 2026 bij SportVibes Dicke is medeoprichter van het sportmarketing- en evenementenbureau en was ruim 25 jaar actief binnen de organisatie.