Premium Reputatie & crisis Boete van 4 miljoen Unibet voor verzaken zorgplicht gokverslaving Zaak onderstreept rol van verantwoordelijkheid en transparantie in marketing.
Gedragsverandering Sinterklaas bestaat wel! Steeds meer ouders liegen hun kinderen niet meer voor. Jeuk krijgt Rocco Mooij ervan. Een beetje wantrouwen in de medemens is juist gezond!
Partnerbijdrage Kansen voor jouw merk tijdens de Olympische Winterspelen 2026 start met één van de grootste toernooien van de wereld: de Olympische Spelen. Welke kansen biedt dit voor jouw merk? Ga ook voor goud!
Partnerbijdrage Zorg en Zekerheid: de beste keuze BIJ ONS in de regio Mensch ontwikkelt integrale merkcampagne.
Premium Campagnes Louis de kat keert terug in KPN's allereerste (AI-)kerstcommercial Een 'intensief experiment' van KPN, Dentsu Creative, HolyFools, Google en een nieuw AI-expertteam.
Premium Reputatie & crisis Boete van 4 miljoen Unibet voor verzaken zorgplicht gokverslaving Zaak onderstreept rol van verantwoordelijkheid en transparantie in marketing.
Gedragsverandering Sinterklaas bestaat wel! Steeds meer ouders liegen hun kinderen niet meer voor. Jeuk krijgt Rocco Mooij ervan. Een beetje wantrouwen in de medemens is juist gezond!
Partnerbijdrage Kansen voor jouw merk tijdens de Olympische Winterspelen 2026 start met één van de grootste toernooien van de wereld: de Olympische Spelen. Welke kansen biedt dit voor jouw merk? Ga ook voor goud!
Partnerbijdrage Zorg en Zekerheid: de beste keuze BIJ ONS in de regio Mensch ontwikkelt integrale merkcampagne.
Premium Campagnes Louis de kat keert terug in KPN's allereerste (AI-)kerstcommercial Een 'intensief experiment' van KPN, Dentsu Creative, HolyFools, Google en een nieuw AI-expertteam.
PR Merken raken massaal de juiste snaar met eigen versies van Spotify Wrapped Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Bureaus Lies 'wordt geregeld' door de kerstman in Kruidvat-kerstcommercial Zoontje Max heeft één missie: zijn moeder de kerst van haar leven bezorgen.
Premium Campagnes Dit zijn de eerste Nederlandse kerstcommercials van 2025 Van de 'sneak peeks' van Albert Heijn en Jumbo tot de magische AI-wereld van Krasloten: dit zijn alle kerstcommercials tot nu toe.
Partnerbijdrage LinkedIn x Effie Awards: “Samen zetten we effectiviteit en het vak nóg meer op de kaart” Marcel Molenaar over de nieuwe B2B- en Employer Branding-categorieën en wat campagnes écht effectief maakt
Partnerbijdrage Misinformatie tegengaan als communicatieprofessional Misinformatie pak je niet aan met feiten alleen. Ontdek hoe vertrouwen, taal en toon het verschil maken.
Craft Motivatie is een harde voorwaarde om het slechte tij te keren Motivatie is een randvoorwaarde voor topprestatie, maar wordt in de huidige reclamewereld nauwelijks aangejaagd, stelt Mispelblom Beyer.
PR Merken raken massaal de juiste snaar met eigen versies van Spotify Wrapped Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Bureaus Lies 'wordt geregeld' door de kerstman in Kruidvat-kerstcommercial Zoontje Max heeft één missie: zijn moeder de kerst van haar leven bezorgen.
Premium Campagnes Dit zijn de eerste Nederlandse kerstcommercials van 2025 Van de 'sneak peeks' van Albert Heijn en Jumbo tot de magische AI-wereld van Krasloten: dit zijn alle kerstcommercials tot nu toe.
Partnerbijdrage LinkedIn x Effie Awards: “Samen zetten we effectiviteit en het vak nóg meer op de kaart” Marcel Molenaar over de nieuwe B2B- en Employer Branding-categorieën en wat campagnes écht effectief maakt
Partnerbijdrage Misinformatie tegengaan als communicatieprofessional Misinformatie pak je niet aan met feiten alleen. Ontdek hoe vertrouwen, taal en toon het verschil maken.
Craft Motivatie is een harde voorwaarde om het slechte tij te keren Motivatie is een randvoorwaarde voor topprestatie, maar wordt in de huidige reclamewereld nauwelijks aangejaagd, stelt Mispelblom Beyer.
Merkstrategie Met 'Klik & Klaar Internet' maakt Odido zijn belofte eindelijk waar In de nieuwe columnreeks The Proof is in the Pudding koppelt Jascha Hoogendijk (Neew) merkbeloftes aan bewijs en deelt hij zijn favorieten.
Premium Carriere Marco Grandia: regisseur van internationale sportcommercials én illusionist OUT OF OFFICE | Naast zijn werk achter de camera speelt de wereld van illusie al dertig jaar een grote rol in het leven van Marco Grandia.
Premium Contentmarketing Deze 5 AI-podcasts zijn in de race om AI-podcast van het jaar te worden Het publiek en een vakjury bepalen de winnaar en kan stemmen tot 12 januari.
Partnerbijdrage Hoe Nederlandse merken groeien door innovatie Hoe groei je als je merk al stevig staat? Als je goed bekend bent, breed verkrijgbaar, en je thuismarkt, inmiddels verzadigd lijkt?
Partnerbijdrage Meer achter sportgedrag jonge vrouwen dan je denkt Wat mentale barrières van jonge vrouwen ons leren over communicatie en gedragsverandering.
Premium Bureaus NS brengt culthit 'Oud-Zuid' terug om station Amsterdam-Zuid te promoten Het nummer, dat in 2008 razend populair was onder studenten, is nu door bureau Yune in een nieuw jasje gestoken.
Premium Bureaus Ron Simpson lanceert WinWin: een bureau gebouwd op micro-marketing 'De micro-influencermarkt is vele malen groter dan de macro-markt. Je kunt elke stad of subcultuur bereiken zonder ruis', aldus Simpson.
Premium Bureaus Corendon onder vuur na pitch met ‘vierde bureau’ dat later aanhaakte Deelnemende bureaus zijn verrast over hoe de pitch is verlopen.
Premium Artificial Intelligence Jonge, digitaal vaardige generatie kritisch op AI-reclames Onderzoek Norstat: consumenten hechten aan authenticiteit en willen duidelijke informatie over AI-gebruik
Premium Bureaus Gamma kiest Hotel L'Amour na bureaupitch De bouwmarktketen stapt over van VML. Het nieuwe bureau gaat nu de 'eigenzinnigheid' van het Gamma-merk terugbrengen.
Premium Campagnes Lot of Happiness kiest voor anti-jackpotboodschap in eindejaarscampagne ‘Je bent al binnen, ook zonder te winnen’ is ontwikkeld door Higuita.
Campagnes Overtuigt Lavish met flitsende campagnefilm genoeg om van aandacht naar aankoop te gaan? CAMPAGNEPRAAT | Lavish pakt uit met AI-productie en Gen-Z-energie. Maar raakt het de doelgroep?
Merkstrategie Met 'Klik & Klaar Internet' maakt Odido zijn belofte eindelijk waar In de nieuwe columnreeks The Proof is in the Pudding koppelt Jascha Hoogendijk (Neew) merkbeloftes aan bewijs en deelt hij zijn favorieten.
Premium Carriere Marco Grandia: regisseur van internationale sportcommercials én illusionist OUT OF OFFICE | Naast zijn werk achter de camera speelt de wereld van illusie al dertig jaar een grote rol in het leven van Marco Grandia.
Premium Contentmarketing Deze 5 AI-podcasts zijn in de race om AI-podcast van het jaar te worden Het publiek en een vakjury bepalen de winnaar en kan stemmen tot 12 januari.
Partnerbijdrage Hoe Nederlandse merken groeien door innovatie Hoe groei je als je merk al stevig staat? Als je goed bekend bent, breed verkrijgbaar, en je thuismarkt, inmiddels verzadigd lijkt?
Partnerbijdrage Meer achter sportgedrag jonge vrouwen dan je denkt Wat mentale barrières van jonge vrouwen ons leren over communicatie en gedragsverandering.
Premium Bureaus NS brengt culthit 'Oud-Zuid' terug om station Amsterdam-Zuid te promoten Het nummer, dat in 2008 razend populair was onder studenten, is nu door bureau Yune in een nieuw jasje gestoken.
Premium Bureaus Ron Simpson lanceert WinWin: een bureau gebouwd op micro-marketing 'De micro-influencermarkt is vele malen groter dan de macro-markt. Je kunt elke stad of subcultuur bereiken zonder ruis', aldus Simpson.
Premium Bureaus Corendon onder vuur na pitch met ‘vierde bureau’ dat later aanhaakte Deelnemende bureaus zijn verrast over hoe de pitch is verlopen.
Premium Artificial Intelligence Jonge, digitaal vaardige generatie kritisch op AI-reclames Onderzoek Norstat: consumenten hechten aan authenticiteit en willen duidelijke informatie over AI-gebruik
Premium Bureaus Gamma kiest Hotel L'Amour na bureaupitch De bouwmarktketen stapt over van VML. Het nieuwe bureau gaat nu de 'eigenzinnigheid' van het Gamma-merk terugbrengen.
Premium Campagnes Lot of Happiness kiest voor anti-jackpotboodschap in eindejaarscampagne ‘Je bent al binnen, ook zonder te winnen’ is ontwikkeld door Higuita.
Campagnes Overtuigt Lavish met flitsende campagnefilm genoeg om van aandacht naar aankoop te gaan? CAMPAGNEPRAAT | Lavish pakt uit met AI-productie en Gen-Z-energie. Maar raakt het de doelgroep?