Reputatie & crisis Max Verstappen vreest boetes, gaat 'niet meer te veel zeggen' dit F1-seizoen Formule 1 deelt dit jaar hogere boetes en mogelijk ook schorsingen uit bij grof taalgebruik door coureurs.
Campagnes Dit zijn de tien finalisten van de Ster Gouden Loeki 2024 Er zijn maar liefst vijf kerstcommercials genomineerd. TBWA\Neboko leidt het bureauklassement met drie nominaties.
Partnerbijdrage Een veilig thuis begint bij jou Mensch ontwikkelt arbeidsmarktcampagne voor het Landelijk Netwerk Veilig Thuis.
Partnerbijdrage Impactvol leiderschap: wat is jouw leiderschapstijl? Tijdens de online clinic van Beeckestijn Business School op 29 januari deelt Anne Oskam inzichten in leiderschapstijlen en hun invloed.
Premium Influencer marketing Oliebollen met een doel: de missie van Mark(eteer) Simoons en oma Coby Out of Office | Met zijn oma’s oliebollen strijdt Mark Simoons tegen eenzaamheid onder ouderen.
Reputatie & crisis Max Verstappen vreest boetes, gaat 'niet meer te veel zeggen' dit F1-seizoen Formule 1 deelt dit jaar hogere boetes en mogelijk ook schorsingen uit bij grof taalgebruik door coureurs.
Campagnes Dit zijn de tien finalisten van de Ster Gouden Loeki 2024 Er zijn maar liefst vijf kerstcommercials genomineerd. TBWA\Neboko leidt het bureauklassement met drie nominaties.
Partnerbijdrage Een veilig thuis begint bij jou Mensch ontwikkelt arbeidsmarktcampagne voor het Landelijk Netwerk Veilig Thuis.
Partnerbijdrage Impactvol leiderschap: wat is jouw leiderschapstijl? Tijdens de online clinic van Beeckestijn Business School op 29 januari deelt Anne Oskam inzichten in leiderschapstijlen en hun invloed.
Premium Influencer marketing Oliebollen met een doel: de missie van Mark(eteer) Simoons en oma Coby Out of Office | Met zijn oma’s oliebollen strijdt Mark Simoons tegen eenzaamheid onder ouderen.
Diversiteit De emancipatie-inferno: waarom DEI nog steeds broodnodig is De snelheid waarmee bedrijven DEI-beleid afschaffen is zowel moreel als bedrijfseconomisch verwerpelijk volgens ondernemer Sarah Hagens.
Premium Effectiviteit Henriette van Swinderen en Erik van Engelen (bvA): ‘De draai van Zuckerberg baart ons zorgen’ Gaat marketing nog alleen over effectiviteit of is er ook nog aandacht voor zaken als diversiteit, duurzaamheid en brand safety?
Bureaus Communicatiebureaus Baas en Oona samen verder Zowel Baas als Oona hebben de aandelen verkocht aan de nieuwe bv 'Oona/Baas Group'.
Partnerbijdrage Megawatt: Supercharging brands met miljoen watt energie Dat ‘alles wat je aandacht geeft groeit’ bewijst Megawatt met het scherp neerzetten van vernieuwde propositie.
Partnerbijdrage Cookies: je wil niet weten wat ze van je weten Mensch ontwikkelt bewustwordingscampagne voor Autoriteit Persoonsgegevens.
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Charles Huijskens Rocco Mooij praat met bijzondere mensen uit de wereld van communicatie, marketing en reclame. Ditmaal met oud-journalist Charles Huijskens.
Diversiteit De emancipatie-inferno: waarom DEI nog steeds broodnodig is De snelheid waarmee bedrijven DEI-beleid afschaffen is zowel moreel als bedrijfseconomisch verwerpelijk volgens ondernemer Sarah Hagens.
Premium Effectiviteit Henriette van Swinderen en Erik van Engelen (bvA): ‘De draai van Zuckerberg baart ons zorgen’ Gaat marketing nog alleen over effectiviteit of is er ook nog aandacht voor zaken als diversiteit, duurzaamheid en brand safety?
Bureaus Communicatiebureaus Baas en Oona samen verder Zowel Baas als Oona hebben de aandelen verkocht aan de nieuwe bv 'Oona/Baas Group'.
Partnerbijdrage Megawatt: Supercharging brands met miljoen watt energie Dat ‘alles wat je aandacht geeft groeit’ bewijst Megawatt met het scherp neerzetten van vernieuwde propositie.
Partnerbijdrage Cookies: je wil niet weten wat ze van je weten Mensch ontwikkelt bewustwordingscampagne voor Autoriteit Persoonsgegevens.
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Charles Huijskens Rocco Mooij praat met bijzondere mensen uit de wereld van communicatie, marketing en reclame. Ditmaal met oud-journalist Charles Huijskens.
Premium Merkstrategie Arjan van der Meer (KwikFit): ‘We willen hét adres voor álles rondom het voertuig zijn’ CMO Studio | Mooi dat het publiek ‘banden’, ‘APK’ en ‘onderhoud’ terugspeelt, maar het vertrouwde garagemerk heeft allang meer…
Merkstrategie Janneke van Wanrooy (Cloetta): ‘Wij geloven in de kracht van goed genieten’ CMO Studio | Snoepgigant Cloetta maakt reuzemijlspassen op duurzaamheid. Maar de rode draad blijft het creëren van geluksmomenten.
Merkstrategie Nederlandse CMO wordt steeds empathischer CMO Report | Met een wereld die in brand staat is het ook voor merken belangrijk verbinding te zoeken met de klant.
Digital transformation Bredere toepassing AI in marketing is vooral een kwestie van mensenwerk CMO Report 2024 | Job Deibel van Dept ziet bottom-up en top-down proces ontstaan dat nodig is voor AI-transformatie.
Premium Merkstrategie Arjan van der Meer (KwikFit): ‘We willen hét adres voor álles rondom het voertuig zijn’
Gedragsverandering Valentijn van Santvoort (Holie): ‘Het aanbrengen van focus heeft ons álles gebracht’
Premium PR Charles is vrij Wie ben je als je niet meer in de eredivisie werkt? Rocco Mooij interviewde Charles Huijskens en zag een vrij man.
Design ADCN stelt nieuw creatief bestuur aan Deze nieuwe Creative Board zal zich specifiek richten op inhoudelijke en creatieve vraagstukken.
Media Podcast voor de Week: The Good Whale Marvin Jacobs van Airborne tipt elke maandagochtend een nieuwe podcast waarmee je de week vooruit kunt.
Partnerbijdrage Van kleine veranderingen naar groots resultaat. Hoe doe je dat? Egbert Jan van Bel presenteert zijn nieuwste boek ‘Steentje in je schoen’ bij Beeckestijn Business School, op locatie in Leusden.…
Partnerbijdrage Waarom inclusiviteit een must is voor merken in 2025 Merken opereren in een zeer complexe sociopolitieke omgeving en worden als nooit tevoren aangemoedigd om inclusiviteit te omarmen.
Contentmarketing Trending deze week: van 'keiharde bars' naar polonaise op de bar De nieuwste trend? Nederlandse rapnummers die worden omgetoverd tot échte meezingers. Door contrast en nostalgie is deze trend een succes.
Bureaus Crocodile Agency aan de slag voor Verkade en Sultana Het gaat om 'below the line'-activiteiten. De samenwerking met TBWA blijft bestaan.
Artificial Intelligence Met AI, maar zonder ziel? Rik Ledder, voorzitter van VIA en ceo van TBWA\Neboko, deelt maandelijks op Adformatie.nl wat hem opvalt in de reclame-industrie.
Diversiteit Nieuw onderzoek naar DE&I van start De resultaten moeten nog vóór de zomer bekend worden.
Merkstrategie Category Entry Points ontleed: hoe ze écht bijdragen aan groei Meer CEP’s betekent niet automatisch meer groei. Lees hoe je de juiste kiest en veelgemaakte fouten vermijdt.
Bureaus Menzis keert terug bij N=5 na pitch, neemt afscheid van Roorda De zorgverzekeraar werkte sinds 2019 met Roorda samen. Het eerste werk van N=5 moet later dit jaar uitkomen.
Premium Media Adverteren rond een -bijna- veroordeelde crimineel: goed plan? Ondanks dat SBS-realityster Peter Gillis zeer waarschijnlijk wordt veroordeeld zal hij toch voor een 14e seizoen terugkeren op tv.
Premium PR Charles is vrij Wie ben je als je niet meer in de eredivisie werkt? Rocco Mooij interviewde Charles Huijskens en zag een vrij man.
Design ADCN stelt nieuw creatief bestuur aan Deze nieuwe Creative Board zal zich specifiek richten op inhoudelijke en creatieve vraagstukken.
Media Podcast voor de Week: The Good Whale Marvin Jacobs van Airborne tipt elke maandagochtend een nieuwe podcast waarmee je de week vooruit kunt.
Partnerbijdrage Van kleine veranderingen naar groots resultaat. Hoe doe je dat? Egbert Jan van Bel presenteert zijn nieuwste boek ‘Steentje in je schoen’ bij Beeckestijn Business School, op locatie in Leusden.…
Partnerbijdrage Waarom inclusiviteit een must is voor merken in 2025 Merken opereren in een zeer complexe sociopolitieke omgeving en worden als nooit tevoren aangemoedigd om inclusiviteit te omarmen.
Contentmarketing Trending deze week: van 'keiharde bars' naar polonaise op de bar De nieuwste trend? Nederlandse rapnummers die worden omgetoverd tot échte meezingers. Door contrast en nostalgie is deze trend een succes.
Bureaus Crocodile Agency aan de slag voor Verkade en Sultana Het gaat om 'below the line'-activiteiten. De samenwerking met TBWA blijft bestaan.
Artificial Intelligence Met AI, maar zonder ziel? Rik Ledder, voorzitter van VIA en ceo van TBWA\Neboko, deelt maandelijks op Adformatie.nl wat hem opvalt in de reclame-industrie.
Diversiteit Nieuw onderzoek naar DE&I van start De resultaten moeten nog vóór de zomer bekend worden.
Merkstrategie Category Entry Points ontleed: hoe ze écht bijdragen aan groei Meer CEP’s betekent niet automatisch meer groei. Lees hoe je de juiste kiest en veelgemaakte fouten vermijdt.
Bureaus Menzis keert terug bij N=5 na pitch, neemt afscheid van Roorda De zorgverzekeraar werkte sinds 2019 met Roorda samen. Het eerste werk van N=5 moet later dit jaar uitkomen.
Premium Media Adverteren rond een -bijna- veroordeelde crimineel: goed plan? Ondanks dat SBS-realityster Peter Gillis zeer waarschijnlijk wordt veroordeeld zal hij toch voor een 14e seizoen terugkeren op tv.