Campagnes Top-5 food & drinks-campagnes van over de grens Olaf van Gerwen deelt bijna-maandelijks opmerkelijk werk in food & drinks uit het buitenland waar hij doorgaans niets mee te maken heeft.
Gedragsverandering Trending deze week: Australische tieners willen niet van social media Zo zijn Gen Z en Gen Z Alpha socialmediaplatformen te slim af.
Partnerbijdrage Zorg en Zekerheid: de beste keuze BIJ ONS in de regio Mensch ontwikkelt integrale merkcampagne.
Premium PR Sam Kemmeren wint scriptieprijs SWOCC Sam Kemmeren schreef winnende scriptie over rebranding. Voornaamste conclusie: focus als merk op de toekomst (hoe vaag ook).
Campagnes Top-5 food & drinks-campagnes van over de grens Olaf van Gerwen deelt bijna-maandelijks opmerkelijk werk in food & drinks uit het buitenland waar hij doorgaans niets mee te maken heeft.
Gedragsverandering Trending deze week: Australische tieners willen niet van social media Zo zijn Gen Z en Gen Z Alpha socialmediaplatformen te slim af.
Partnerbijdrage Zorg en Zekerheid: de beste keuze BIJ ONS in de regio Mensch ontwikkelt integrale merkcampagne.
Premium PR Sam Kemmeren wint scriptieprijs SWOCC Sam Kemmeren schreef winnende scriptie over rebranding. Voornaamste conclusie: focus als merk op de toekomst (hoe vaag ook).
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Jos Govaart Hij nam afscheid van Logeion en stopte met Coopr. Het was ook het jaar dat zijn vader overleed. Tijd voor een gesprek met Jos Govaart.
Premium Purpose Marketing Appelsientje en CoolBest gebruiken misleidende duurzaamheidsclaims Onderzoek wijst uit dat claims op sappen en siropen van Riedel niet voldoen aan ACM-richtlijnen.
Premium Campagnes Rabobank slaat kerst over en kiest voor een eindejaarscommercial De bank lanceert samen met Dentsu Creative voor het eerst een spot die terugkijkt op het hele jaar.
Partnerbijdrage Gezelschapsspellen winnen terrein: kansen voor merken Gen Z en Millennials kiezen weer voor bordspellen. Wat zegt dat over hun behoeften en wat kunnen merken ermee?
Partnerbijdrage LinkedIn x Effie Awards: “Samen zetten we effectiviteit en het vak nóg meer op de kaart” Marcel Molenaar over de nieuwe B2B- en Employer Branding-categorieën en wat campagnes écht effectief maakt
Premium Bureaus Twee keer dubbel goud bij Epica Awards 2025 Persjury beloont campagnes die variëren van systeemverandering tot pure storytelling.
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Jos Govaart Hij nam afscheid van Logeion en stopte met Coopr. Het was ook het jaar dat zijn vader overleed. Tijd voor een gesprek met Jos Govaart.
Premium Purpose Marketing Appelsientje en CoolBest gebruiken misleidende duurzaamheidsclaims Onderzoek wijst uit dat claims op sappen en siropen van Riedel niet voldoen aan ACM-richtlijnen.
Premium Campagnes Rabobank slaat kerst over en kiest voor een eindejaarscommercial De bank lanceert samen met Dentsu Creative voor het eerst een spot die terugkijkt op het hele jaar.
Partnerbijdrage Gezelschapsspellen winnen terrein: kansen voor merken Gen Z en Millennials kiezen weer voor bordspellen. Wat zegt dat over hun behoeften en wat kunnen merken ermee?
Partnerbijdrage LinkedIn x Effie Awards: “Samen zetten we effectiviteit en het vak nóg meer op de kaart” Marcel Molenaar over de nieuwe B2B- en Employer Branding-categorieën en wat campagnes écht effectief maakt
Premium Bureaus Twee keer dubbel goud bij Epica Awards 2025 Persjury beloont campagnes die variëren van systeemverandering tot pure storytelling.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’ Zijn belangrijkste tip: 'Verdiep je in de vraag hoe de consument over 2 jaar, en in sommige gevallen nu al, met jouw merk zal interageren’.
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Artificial Intelligence AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp Nieuwe functie is te vinden in de app van Bol en ontwikkeld in samenwerking met Dept.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les'
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking
Premium Campagnes Overheid pakt online oplichting aan met 'Phishkraam' (en meer campagnes) Ook Hoogvliet, Stedin, ABU, Afas en Make-a-Wish lanceren nieuw werk.
Merkstrategie Move over luxe kerstdiner, het worden de Mora Loaded Toppings dit jaar NIEUW PRODUCT. GELUKT? In deze rubriek beoordeelt Hubert van Wensen nieuwe producten.
Premium Craft JongeHonden en bureau Awol introduceren Rising Star Award voor nieuw creatief talent Nieuwe categorie binnen Community Awards 2026 geeft opkomende makers een eigen podium.
Partnerbijdrage Misinformatie tegengaan als communicatieprofessional Misinformatie pak je niet aan met feiten alleen. Ontdek hoe vertrouwen, taal en toon het verschil maken.
Partnerbijdrage Zo krijg je jongeren wél in beweging voor vrijwilligerswerk Jongeren en vrijwilligerswerk: zo sluit je aan bij hun motivatie.
Premium Merkstrategie ‘Transformatie in de volle betekenis’: hoe ASN Bank zichzelf opnieuw uitvond CMO Angela Eijlander over het verdwijnen van SNS en RegioBank en de keuze voor één merk met één verhaal.
Campagnes Aldi scoort met Andy & Melisa als nieuwe kerstambassadeurs CAMPAGNEPRAAT | Het panel is het eens met de keuze voor Andy & Melisa. Fout maar fijn. Goedkoop en okay, perfect passend bij Aldi.
Carriere Hans-Willem Dicke vertrekt per 2026 bij SportVibes Dicke is medeoprichter van het sportmarketing- en evenementenbureau en was ruim 25 jaar actief binnen de organisatie.
Premium Reputatie & crisis Satirische video fileert AI-kerstcommercial McDonald's Ook TBWA\Neboko, 'a bunch of weenies', wordt de maat genomen.
Premium Artificial Intelligence Philips breidt AI-capaciteiten in hartzorg uit met overname SpectraWAVE De overname laat zien hoe medische technologiebedrijven uitbreiden met gespecialiseerde software die aansluit op bestaande zorgplatforms.
PR Swapfiets deelt (naast fietsen) grote cultuurshock tijdens daten met Nederlander Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Media Podcast voor de Week: Zeg Paus, waar is m’n kunst? Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert elke maandag een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Campagnes Overheid pakt online oplichting aan met 'Phishkraam' (en meer campagnes) Ook Hoogvliet, Stedin, ABU, Afas en Make-a-Wish lanceren nieuw werk.
Merkstrategie Move over luxe kerstdiner, het worden de Mora Loaded Toppings dit jaar NIEUW PRODUCT. GELUKT? In deze rubriek beoordeelt Hubert van Wensen nieuwe producten.
Premium Craft JongeHonden en bureau Awol introduceren Rising Star Award voor nieuw creatief talent Nieuwe categorie binnen Community Awards 2026 geeft opkomende makers een eigen podium.
Partnerbijdrage Misinformatie tegengaan als communicatieprofessional Misinformatie pak je niet aan met feiten alleen. Ontdek hoe vertrouwen, taal en toon het verschil maken.
Partnerbijdrage Zo krijg je jongeren wél in beweging voor vrijwilligerswerk Jongeren en vrijwilligerswerk: zo sluit je aan bij hun motivatie.
Premium Merkstrategie ‘Transformatie in de volle betekenis’: hoe ASN Bank zichzelf opnieuw uitvond CMO Angela Eijlander over het verdwijnen van SNS en RegioBank en de keuze voor één merk met één verhaal.
Campagnes Aldi scoort met Andy & Melisa als nieuwe kerstambassadeurs CAMPAGNEPRAAT | Het panel is het eens met de keuze voor Andy & Melisa. Fout maar fijn. Goedkoop en okay, perfect passend bij Aldi.
Carriere Hans-Willem Dicke vertrekt per 2026 bij SportVibes Dicke is medeoprichter van het sportmarketing- en evenementenbureau en was ruim 25 jaar actief binnen de organisatie.
Premium Reputatie & crisis Satirische video fileert AI-kerstcommercial McDonald's Ook TBWA\Neboko, 'a bunch of weenies', wordt de maat genomen.
Premium Artificial Intelligence Philips breidt AI-capaciteiten in hartzorg uit met overname SpectraWAVE De overname laat zien hoe medische technologiebedrijven uitbreiden met gespecialiseerde software die aansluit op bestaande zorgplatforms.
PR Swapfiets deelt (naast fietsen) grote cultuurshock tijdens daten met Nederlander Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Media Podcast voor de Week: Zeg Paus, waar is m’n kunst? Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert elke maandag een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.