Premium Campagnes Toyota's taxichauffeur ook 's nachts beschikbaar en meer campagnes Ook Simyo, Fairphone, Porsche, Eru en Albert Heijn zetten zichzelf in de schijnwerpers met nieuw werk.
Campagnes Dit zijn de tien finalisten van de Ster Gouden Loeki 2024 Er zijn maar liefst vijf kerstcommercials genomineerd. TBWA\Neboko leidt het bureauklassement met drie nominaties.
Partnerbijdrage Waar bevinden Category Entry Points (CEPs) zich in de brand funnel? CEPs versterken je merk in de upper funnel en verhogen conversie. Aan welk merk denk je bijvoorbeeld als we zeggen: ‘4 uur..’?
Partnerbijdrage Van traditioneel bureau naar een social en influencer agency Snelheid, creativiteit en een diepe connectie met online trends. Inge Verhelst over haar overstap van traditionele bureaus naar Scooperz.
Media Theater of strategie? Mediabedrijven vechten tegen Big Tech Veel mediabedrijven opereren vaak vanuit een inside-out-benadering. Dat kan anders, betoogt Peter Van Wijnaerde. Een Belgisch perspectief.
Premium Campagnes Toyota's taxichauffeur ook 's nachts beschikbaar en meer campagnes Ook Simyo, Fairphone, Porsche, Eru en Albert Heijn zetten zichzelf in de schijnwerpers met nieuw werk.
Campagnes Dit zijn de tien finalisten van de Ster Gouden Loeki 2024 Er zijn maar liefst vijf kerstcommercials genomineerd. TBWA\Neboko leidt het bureauklassement met drie nominaties.
Partnerbijdrage Waar bevinden Category Entry Points (CEPs) zich in de brand funnel? CEPs versterken je merk in de upper funnel en verhogen conversie. Aan welk merk denk je bijvoorbeeld als we zeggen: ‘4 uur..’?
Partnerbijdrage Van traditioneel bureau naar een social en influencer agency Snelheid, creativiteit en een diepe connectie met online trends. Inge Verhelst over haar overstap van traditionele bureaus naar Scooperz.
Media Theater of strategie? Mediabedrijven vechten tegen Big Tech Veel mediabedrijven opereren vaak vanuit een inside-out-benadering. Dat kan anders, betoogt Peter Van Wijnaerde. Een Belgisch perspectief.
Bureaus Communicatiebureaus Baas en Oona samen verder Zowel Baas als Oona hebben de aandelen verkocht aan de nieuwe bv 'Oona/Baas Group'.
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Charles Huijskens Rocco Mooij praat met bijzondere mensen uit de wereld van communicatie, marketing en reclame. Ditmaal met oud-journalist Charles Huijskens.
Premium PR Charles is vrij Wie ben je als je niet meer in de eredivisie werkt? Rocco Mooij interviewde Charles Huijskens en zag een vrij man.
Partnerbijdrage Megawatt: Supercharging brands met miljoen watt energie Dat ‘alles wat je aandacht geeft groeit’ bewijst Megawatt met het scherp neerzetten van vernieuwde propositie.
Partnerbijdrage Starten met radioreclame in 2025? Alle basics in één inspirerende podcast Wil je jouw merk laten groeien? Laat je inspireren door de podcast Starten met reclame.
Media Viaplay TV wordt zelfstandige lineaire zender, SBS9 keert terug 'Er bleek een grote behoefte in de markt voor een dedicated lineaire Viaplay-zender'
Bureaus Communicatiebureaus Baas en Oona samen verder Zowel Baas als Oona hebben de aandelen verkocht aan de nieuwe bv 'Oona/Baas Group'.
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Charles Huijskens Rocco Mooij praat met bijzondere mensen uit de wereld van communicatie, marketing en reclame. Ditmaal met oud-journalist Charles Huijskens.
Premium PR Charles is vrij Wie ben je als je niet meer in de eredivisie werkt? Rocco Mooij interviewde Charles Huijskens en zag een vrij man.
Partnerbijdrage Megawatt: Supercharging brands met miljoen watt energie Dat ‘alles wat je aandacht geeft groeit’ bewijst Megawatt met het scherp neerzetten van vernieuwde propositie.
Partnerbijdrage Starten met radioreclame in 2025? Alle basics in één inspirerende podcast Wil je jouw merk laten groeien? Laat je inspireren door de podcast Starten met reclame.
Media Viaplay TV wordt zelfstandige lineaire zender, SBS9 keert terug 'Er bleek een grote behoefte in de markt voor een dedicated lineaire Viaplay-zender'
Premium Merkstrategie Arjan van der Meer (KwikFit): ‘We willen hét adres voor álles rondom het voertuig zijn’ CMO Studio | Mooi dat het publiek ‘banden’, ‘APK’ en ‘onderhoud’ terugspeelt, maar het vertrouwde garagemerk heeft allang meer…
Merkstrategie Janneke van Wanrooy (Cloetta): ‘Wij geloven in de kracht van goed genieten’ CMO Studio | Snoepgigant Cloetta maakt reuzemijlspassen op duurzaamheid. Maar de rode draad blijft het creëren van geluksmomenten.
Merkstrategie Nederlandse CMO wordt steeds empathischer CMO Report | Met een wereld die in brand staat is het ook voor merken belangrijk verbinding te zoeken met de klant.
Digital transformation Bredere toepassing AI in marketing is vooral een kwestie van mensenwerk CMO Report 2024 | Job Deibel van Dept ziet bottom-up en top-down proces ontstaan dat nodig is voor AI-transformatie.
Premium Merkstrategie Arjan van der Meer (KwikFit): ‘We willen hét adres voor álles rondom het voertuig zijn’
Gedragsverandering Valentijn van Santvoort (Holie): ‘Het aanbrengen van focus heeft ons álles gebracht’
Carriere Sita Bakker directeur OOH-brancheorganisatie Outreach 'Logische stap in de verdere professionalisering van zowel de organisatie als het medium.'
Media Paginagrote advertentie Joop van den Ende: 'Bescherm onze media tegen manipulatie techgiganten' De geplande overname van RTL door DPG Media is 'juist een unieke kans'.
Media Podcast voor de Week: The Good Whale Marvin Jacobs van Airborne tipt elke maandagochtend een nieuwe podcast waarmee je de week vooruit kunt.
Partnerbijdrage AI-geletterdheid: nieuw fenomeen voor de moderne marketeer Hoewel veel marketeers AI-tools inzetten, ontbreekt het vaak aan een diepgaand begrip van hoe deze technologieën werken.
Partnerbijdrage Hoe meet je printcampagnes? Vier adviezen om je printadvertenties te verbeteren Gebruik de laatste onderzoeksinzichten om de impact van jouw printadvertenties te evalueren en te verbeteren.
Contentmarketing Trending deze week: van 'keiharde bars' naar polonaise op de bar De nieuwste trend? Nederlandse rapnummers die worden omgetoverd tot échte meezingers. Door contrast en nostalgie is deze trend een succes.
Bureaus Crocodile Agency aan de slag voor Verkade en Sultana Het gaat om 'below the line'-activiteiten. De samenwerking met TBWA blijft bestaan.
Media Audiorapport GroupM: 'Audio is de groeimarkt waar je nu bij moet zijn' 'Noodzaak voor adverteerders om zich aan te passen aan de evoluerende audiomarkt om hun bereik en impact te maximaliseren.'
Media 3MO breidt adviestak uit door samenwerking met Martijn Oenema en Joris Stam Er wordt 'een onafhankelijke en volledige T-shaped mediaconsultancy oplossing' geboden.
Premium Media Joris van der Pol: ‘Groei FMCG een teken dat bredere groep adverteerders audioreclame omarmt’ Audioreclamemarkt was in 2024 goed voor een netto recordomzet van 260 miljoen euro, volgens het jaarrapport van Audify.
Artificial Intelligence Met AI, maar zonder ziel? Rik Ledder, voorzitter van VIA en ceo van TBWA\Neboko, deelt maandelijks op Adformatie.nl wat hem opvalt in de reclame-industrie.
Diversiteit Nieuw onderzoek naar DE&I van start De resultaten moeten nog vóór de zomer bekend worden.
Carriere Sita Bakker directeur OOH-brancheorganisatie Outreach 'Logische stap in de verdere professionalisering van zowel de organisatie als het medium.'
Media Paginagrote advertentie Joop van den Ende: 'Bescherm onze media tegen manipulatie techgiganten' De geplande overname van RTL door DPG Media is 'juist een unieke kans'.
Media Podcast voor de Week: The Good Whale Marvin Jacobs van Airborne tipt elke maandagochtend een nieuwe podcast waarmee je de week vooruit kunt.
Partnerbijdrage AI-geletterdheid: nieuw fenomeen voor de moderne marketeer Hoewel veel marketeers AI-tools inzetten, ontbreekt het vaak aan een diepgaand begrip van hoe deze technologieën werken.
Partnerbijdrage Hoe meet je printcampagnes? Vier adviezen om je printadvertenties te verbeteren Gebruik de laatste onderzoeksinzichten om de impact van jouw printadvertenties te evalueren en te verbeteren.
Contentmarketing Trending deze week: van 'keiharde bars' naar polonaise op de bar De nieuwste trend? Nederlandse rapnummers die worden omgetoverd tot échte meezingers. Door contrast en nostalgie is deze trend een succes.
Bureaus Crocodile Agency aan de slag voor Verkade en Sultana Het gaat om 'below the line'-activiteiten. De samenwerking met TBWA blijft bestaan.
Media Audiorapport GroupM: 'Audio is de groeimarkt waar je nu bij moet zijn' 'Noodzaak voor adverteerders om zich aan te passen aan de evoluerende audiomarkt om hun bereik en impact te maximaliseren.'
Media 3MO breidt adviestak uit door samenwerking met Martijn Oenema en Joris Stam Er wordt 'een onafhankelijke en volledige T-shaped mediaconsultancy oplossing' geboden.
Premium Media Joris van der Pol: ‘Groei FMCG een teken dat bredere groep adverteerders audioreclame omarmt’ Audioreclamemarkt was in 2024 goed voor een netto recordomzet van 260 miljoen euro, volgens het jaarrapport van Audify.
Artificial Intelligence Met AI, maar zonder ziel? Rik Ledder, voorzitter van VIA en ceo van TBWA\Neboko, deelt maandelijks op Adformatie.nl wat hem opvalt in de reclame-industrie.
Diversiteit Nieuw onderzoek naar DE&I van start De resultaten moeten nog vóór de zomer bekend worden.