Premium Craft Emma Branderhorst: ‘Nederlandse reclame is plat óf zwaar - waar is het middengebied?’ De succesregisseur over haar stempel en de continue zoektocht naar nuance.
Carriere Els Dijkhuizen nieuwe CMO McDonald's Nederland en nog veel meer loopbaannieuws Ook FD Mediagroep, Nationaal Media Onderzoek, Univé, NewsLab en Noise Amsterdam verwelkomen nieuwe medewerkers.
Partnerbijdrage Zelf talent kweken: de HuMe Academy-aanpak Investeren in talent is essentieel. Daarom besloot Omnicom Media Group niet langer te wachten, maar zelf talent te gaan kweken.
Partnerbijdrage Ster Workshop Reclamestarter Tijdens de Ster Reclamestarter workshop ontdek je hoe je een slimme en effectieve campagne opzet die écht resultaat oplevert.
Gedragsverandering Trending deze week: Australische tieners willen niet van social media Zo zijn Gen Z en Gen Z Alpha socialmediaplatformen te slim af.
Premium Craft Emma Branderhorst: ‘Nederlandse reclame is plat óf zwaar - waar is het middengebied?’ De succesregisseur over haar stempel en de continue zoektocht naar nuance.
Carriere Els Dijkhuizen nieuwe CMO McDonald's Nederland en nog veel meer loopbaannieuws Ook FD Mediagroep, Nationaal Media Onderzoek, Univé, NewsLab en Noise Amsterdam verwelkomen nieuwe medewerkers.
Partnerbijdrage Zelf talent kweken: de HuMe Academy-aanpak Investeren in talent is essentieel. Daarom besloot Omnicom Media Group niet langer te wachten, maar zelf talent te gaan kweken.
Partnerbijdrage Ster Workshop Reclamestarter Tijdens de Ster Reclamestarter workshop ontdek je hoe je een slimme en effectieve campagne opzet die écht resultaat oplevert.
Gedragsverandering Trending deze week: Australische tieners willen niet van social media Zo zijn Gen Z en Gen Z Alpha socialmediaplatformen te slim af.
Premium Campagnes Rabobank slaat kerst over en kiest voor een eindejaarscommercial De bank lanceert samen met Dentsu Creative voor het eerst een spot die terugkijkt op het hele jaar.
Premium Bureaus Twee keer dubbel goud bij Epica Awards 2025 Persjury beloont campagnes die variëren van systeemverandering tot pure storytelling.
Premium Media Linda. breidt uit met Linda.mini voor (aanstaande) moeders Hoofdredacteur wordt Lotte Bastiaansen, nu adjunct-hoofdredacteur Linda. Premium.
Partnerbijdrage Van bereik naar effect: waarom aandacht de nieuwe succesfactor is Wordt jouw merk écht gezien tussen alle prikkels? Ontdek hoe het AIM-model aandacht meetbaar, voorspelbaar én optimaliseerbaar maakt.
Partnerbijdrage Ster in 2026: geen onnodige veranderingen aan sterk fundament De nieuwe tarieven van Ster zijn bekend. Tijdens een uitzending over kansen bij de publieke omroep, presenteerde Ster haar plannen.
Premium Media Management neemt VI-eigenaar PXR over met steun NewPort Capital: ‘We oriënteren op internationale expansie’ CEO Ernst Keyzer: 'We zien voor alle tien titels nog echt ruimte om te groeien.'
Premium Campagnes Rabobank slaat kerst over en kiest voor een eindejaarscommercial De bank lanceert samen met Dentsu Creative voor het eerst een spot die terugkijkt op het hele jaar.
Premium Bureaus Twee keer dubbel goud bij Epica Awards 2025 Persjury beloont campagnes die variëren van systeemverandering tot pure storytelling.
Premium Media Linda. breidt uit met Linda.mini voor (aanstaande) moeders Hoofdredacteur wordt Lotte Bastiaansen, nu adjunct-hoofdredacteur Linda. Premium.
Partnerbijdrage Van bereik naar effect: waarom aandacht de nieuwe succesfactor is Wordt jouw merk écht gezien tussen alle prikkels? Ontdek hoe het AIM-model aandacht meetbaar, voorspelbaar én optimaliseerbaar maakt.
Partnerbijdrage Ster in 2026: geen onnodige veranderingen aan sterk fundament De nieuwe tarieven van Ster zijn bekend. Tijdens een uitzending over kansen bij de publieke omroep, presenteerde Ster haar plannen.
Premium Media Management neemt VI-eigenaar PXR over met steun NewPort Capital: ‘We oriënteren op internationale expansie’ CEO Ernst Keyzer: 'We zien voor alle tien titels nog echt ruimte om te groeien.'
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’ Zijn belangrijkste tip: 'Verdiep je in de vraag hoe de consument over 2 jaar, en in sommige gevallen nu al, met jouw merk zal interageren’.
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Artificial Intelligence AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp Nieuwe functie is te vinden in de app van Bol en ontwikkeld in samenwerking met Dept.
Premium Artificial Intelligence Thomas Marzano van ASML naar AI-strateeg: ‘Ik kan de urgentie om vooruit te kijken niet hard genoeg onderstrepen’
Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les'
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking
Premium Campagnes Overheid pakt online oplichting aan met 'Phishkraam' (en meer campagnes) Ook Hoogvliet, Stedin, ABU, Afas en Make-a-Wish lanceren nieuw werk.
Craft The Best Social Awards gaat populaire en UGC-creators uitlichten Toplijsten kunnen adverteerders en bureaus helpen bij het vinden van passende kleinere en grote creators.
Premium Craft JongeHonden en bureau Awol introduceren Rising Star Award voor nieuw creatief talent Nieuwe categorie binnen Community Awards 2026 geeft opkomende makers een eigen podium.
Partnerbijdrage Terug naar de kern met een glimlach Born05 blijft zich heruitvinden – altijd in ontwikkeling – en zet opnieuw scherp neer waar het voor staat.
Partnerbijdrage De toekomst van SEO: hoe AI het zoeklandschap verandert Zoekmachines worden AI-gedreven. Ontdek hoe je SEO-strategie mee evolueert en jouw content zichtbaar blijft.
Premium Data & Insights Huiskameronderzoek: aandacht voor advertenties verschilt fundamenteel per platform Eye-trackingonderzoek Ad Alliance en Unravel Research in de huiskamer naar advertentie-effectiviteit op tv, SAVOD, YouTube en social media.
Carriere Mildred Hutten commercieel directeur FD Mediagroep Job van Wagensveld volgt Matthijs Tetteroo op als CEO van Company.info.
Premium Bureaus Omnicom Media Nederland: 'We geloven in een agency first-filosofie en diversiteit van onze merken' CEO Saskia Wagenmakers over de integratie en plannen in Nederland. 'De magie zit in de geleidelijke ontsluiting van nieuw potentieel.'
Media ‘Merken die creativiteit in de kern van hun bedrijf plaatsen groeien sneller’ In De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Harald Dunnink (Momkai) en David Snellenberg (Creative Gym).
Premium Reputatie & crisis Satirische video fileert AI-kerstcommercial McDonald's Ook TBWA\Neboko, 'a bunch of weenies', wordt de maat genomen.
Premium Merkstrategie VUE breidt met megabioscoop uit naar Amsterdam: ‘we verkopen niet zozeer een film maar een ontspanningsmoment’ Bioscoop in de Houthavens trekt naast consumenten ook al aandacht van creatieve bureaus, vertellen de marketingmanager en directeur.
Premium Media Dit zijn de winnaars van het Adformatie Media Report 2025 Adformatie en Ipsos maken weer ranglijst bekend van meest gewaardeerde media-exploitanten en bureaus. De 41e editie van het Media Report.
Premium Campagnes Overheid pakt online oplichting aan met 'Phishkraam' (en meer campagnes) Ook Hoogvliet, Stedin, ABU, Afas en Make-a-Wish lanceren nieuw werk.
Craft The Best Social Awards gaat populaire en UGC-creators uitlichten Toplijsten kunnen adverteerders en bureaus helpen bij het vinden van passende kleinere en grote creators.
Premium Craft JongeHonden en bureau Awol introduceren Rising Star Award voor nieuw creatief talent Nieuwe categorie binnen Community Awards 2026 geeft opkomende makers een eigen podium.
Partnerbijdrage Terug naar de kern met een glimlach Born05 blijft zich heruitvinden – altijd in ontwikkeling – en zet opnieuw scherp neer waar het voor staat.
Partnerbijdrage De toekomst van SEO: hoe AI het zoeklandschap verandert Zoekmachines worden AI-gedreven. Ontdek hoe je SEO-strategie mee evolueert en jouw content zichtbaar blijft.
Premium Data & Insights Huiskameronderzoek: aandacht voor advertenties verschilt fundamenteel per platform Eye-trackingonderzoek Ad Alliance en Unravel Research in de huiskamer naar advertentie-effectiviteit op tv, SAVOD, YouTube en social media.
Carriere Mildred Hutten commercieel directeur FD Mediagroep Job van Wagensveld volgt Matthijs Tetteroo op als CEO van Company.info.
Premium Bureaus Omnicom Media Nederland: 'We geloven in een agency first-filosofie en diversiteit van onze merken' CEO Saskia Wagenmakers over de integratie en plannen in Nederland. 'De magie zit in de geleidelijke ontsluiting van nieuw potentieel.'
Media ‘Merken die creativiteit in de kern van hun bedrijf plaatsen groeien sneller’ In De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Harald Dunnink (Momkai) en David Snellenberg (Creative Gym).
Premium Reputatie & crisis Satirische video fileert AI-kerstcommercial McDonald's Ook TBWA\Neboko, 'a bunch of weenies', wordt de maat genomen.
Premium Merkstrategie VUE breidt met megabioscoop uit naar Amsterdam: ‘we verkopen niet zozeer een film maar een ontspanningsmoment’ Bioscoop in de Houthavens trekt naast consumenten ook al aandacht van creatieve bureaus, vertellen de marketingmanager en directeur.
Premium Media Dit zijn de winnaars van het Adformatie Media Report 2025 Adformatie en Ipsos maken weer ranglijst bekend van meest gewaardeerde media-exploitanten en bureaus. De 41e editie van het Media Report.