Premium Bureaus Greenpeace doet wat nodig is, Lindt Lindor pakt uit en meer campagnes Ook Buurtteam Amsterdam, Hulphond Nederland, Heks'nKaas, De Pijp en 113 Zelfmoordpreventie lanceren nieuw werk.
Premium Bureaus McDonald’s-kerstcommercial scoort beter dan de ophef doet vermoeden Onderzoek van Behavio, uitgevoerd vóór de ophef, laat zien dat de AI-spot inhoudelijk beter presteert dan de online kritiek suggereert.
Advertorial One dentsu: integratie die werkt Boris Nihom over integratie bij dentsu: minder silo’s, meer snelheid en één team dat werkt vanuit klantbehoeften, niet vanuit structuren.
Partnerbijdrage Hoe een lokaal verhaal met nationale impact zorgt voor een verdubbeling in merkvoorkeur Verdubbeling in merkvoorkeur voor supermarktketen PLUS.
Premium Digital transformation Lastige online game en campagne moeten politie neerzetten als uitdagende IT-werkgever 'Het vertrouwen dat we van de politie krijgen voor deze creatieve campagne is heel mooi', zegt mediabureau Initiative.
Premium Bureaus Greenpeace doet wat nodig is, Lindt Lindor pakt uit en meer campagnes Ook Buurtteam Amsterdam, Hulphond Nederland, Heks'nKaas, De Pijp en 113 Zelfmoordpreventie lanceren nieuw werk.
Premium Bureaus McDonald’s-kerstcommercial scoort beter dan de ophef doet vermoeden Onderzoek van Behavio, uitgevoerd vóór de ophef, laat zien dat de AI-spot inhoudelijk beter presteert dan de online kritiek suggereert.
Advertorial One dentsu: integratie die werkt Boris Nihom over integratie bij dentsu: minder silo’s, meer snelheid en één team dat werkt vanuit klantbehoeften, niet vanuit structuren.
Partnerbijdrage Hoe een lokaal verhaal met nationale impact zorgt voor een verdubbeling in merkvoorkeur Verdubbeling in merkvoorkeur voor supermarktketen PLUS.
Premium Digital transformation Lastige online game en campagne moeten politie neerzetten als uitdagende IT-werkgever 'Het vertrouwen dat we van de politie krijgen voor deze creatieve campagne is heel mooi', zegt mediabureau Initiative.
Premium Bureaus Buutvrij wint pitch voor Week van Het Vergeten Kind De eerste campagne gaat eind januari live en richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen.
Premium Campagnes Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs Albert Heijn zet de toon dit kerstseizoen. Aldi en Jumbo volgen, Plus en Lidl stellen teleur.
Premium Campagnes Etos stuurt creators met 'Cadeaubus' op pad voor social-kerstcontent De campagne is mede ontwikkeld door GoSpooky.
Partnerbijdrage 3 tips om op te vallen als challenger-merk Bathilde Meulenbeld deelt best practices die challengers helpen om de schaarse aandacht van de consument te winnen.
Partnerbijdrage ‘Een goed pitchproces leidt tot meer impact’ De selectie van het juiste livecommunicatiebureau is voor veel opdrachtgevers een worsteling.
Craft Wat AI zo slim maakt, maar ook zo dom AI, chatbots en kunstbomen; mensen haten alles wat nep is, stelt Aad Kuijper. 'Je kunt aandacht niet faken.'
Premium Bureaus Buutvrij wint pitch voor Week van Het Vergeten Kind De eerste campagne gaat eind januari live en richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen.
Premium Campagnes Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs Albert Heijn zet de toon dit kerstseizoen. Aldi en Jumbo volgen, Plus en Lidl stellen teleur.
Premium Campagnes Etos stuurt creators met 'Cadeaubus' op pad voor social-kerstcontent De campagne is mede ontwikkeld door GoSpooky.
Partnerbijdrage 3 tips om op te vallen als challenger-merk Bathilde Meulenbeld deelt best practices die challengers helpen om de schaarse aandacht van de consument te winnen.
Partnerbijdrage ‘Een goed pitchproces leidt tot meer impact’ De selectie van het juiste livecommunicatiebureau is voor veel opdrachtgevers een worsteling.
Craft Wat AI zo slim maakt, maar ook zo dom AI, chatbots en kunstbomen; mensen haten alles wat nep is, stelt Aad Kuijper. 'Je kunt aandacht niet faken.'
Premium Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Artificial Intelligence Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers Vakjury bestaat onder meer uit Wesley ter Haar (Monks), Chrissie Cremers (Aigency Amsterdam) en Henry Daubrez (Google).
Artificial Intelligence AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp Nieuwe functie is te vinden in de app van Bol en ontwikkeld in samenwerking met Dept.
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking De twee bedrijven willen hun klanten zo nauwkeurigere analyses bieden, zodat zij sneller kunnen sturen op prestaties en effectiviteit.
Premium Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les'
Bureaus AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking
Artificial Intelligence Accenture investeert in AI-platform Alembic, dat het rendement van marketingcampagnes toont
Premium Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Bureaus Dorine van Mullem (Talpa) en Giulia van Hattum (Home) completeren line-up Koffiedik Kijken NRC-columnist Japke-d. Bouma neemt de slot-act voor haar rekening. Het evenement is intussen uitverkocht.
Premium Bureaus 'Klassiek PR-denken' is passé volgens Ace: reputatie moet centraal staan 'Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven.' Dorien Kuiken, managing director van Ace PR, licht de koerswijziging toe.
Partnerbijdrage Waarom de midfunnel cruciaal is voor merkgroei En hoe branded content -vooral bij jongeren- hieraan bijdraagt.
Partnerbijdrage Doneren in Nederland: Populaire trends en voorkeuren DPG Media deelt waardevolle inzichten uit haar onderzoek naar wat Nederlanders belangrijk vinden bij het steunen van goede doelen.
Merkstrategie Chapeau, hulde en applaus voor het fraaie staaltje omdenken van McDonald's in nieuwe kerstcampagne CAMPAGNEPRAAT | 'Een toffe en gedurfde campagne.' Een dikke 9+ van het panel voor McDonald's en TBWA.
Carriere Machteld Merens per 1 december senior adviseur bij Van Luyken Communicatie Het communicatiebureau breidt per 1 december zijn strategische team uit met de komst van Merens.
Premium Merkstrategie Johan van der Zanden (Albert Heijn): ‘Je moet bij je kerstcommercial vooral een rond verhaal hebben’ ‘In het vak hebben mensen het veel over kerstcommercials, maar het gaat er vooral om dat je een rond verhaal hebt'.
Premium Campagnes Van Bijenkorf-nostalgie tot Jumbo-glijers: dit zijn álle kerstcommercials van 2025 Albert Heijn, Plus, Staatsloterij, Alzheimer Nederland, Bol en meer trappen het seizoen af met verrassend verschillende kerstverhalen.
Bureaus Christian Brienen gestart als creative lead bij Hibou Het is een nieuwe functie binnen het Amsterdamse bureau, dat hiermee zijn strategische en creatieve capaciteit verder wil uitbreiden.
Media Podcast voor de Week: Het verraad van de familie Zilversmit Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Bureaus Bureau Woedend failliet: ‘Na 25 jaar moesten we het boek sluiten’ Door hoge coronaschulden en doorgeschoven opdrachten bleek het niet meer haalbaar, zegt partner Paul Woltering.
Premium Artificial Intelligence McDonald's haalt AI-kerstcommercial offline na felle kritiek: 'Een belangrijke les' De Nederlandse commercial, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is wereldnieuws. McDonald's reageert op het terugtrekken van de film.
Bureaus Dorine van Mullem (Talpa) en Giulia van Hattum (Home) completeren line-up Koffiedik Kijken NRC-columnist Japke-d. Bouma neemt de slot-act voor haar rekening. Het evenement is intussen uitverkocht.
Premium Bureaus 'Klassiek PR-denken' is passé volgens Ace: reputatie moet centraal staan 'Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven.' Dorien Kuiken, managing director van Ace PR, licht de koerswijziging toe.
Partnerbijdrage Waarom de midfunnel cruciaal is voor merkgroei En hoe branded content -vooral bij jongeren- hieraan bijdraagt.
Partnerbijdrage Doneren in Nederland: Populaire trends en voorkeuren DPG Media deelt waardevolle inzichten uit haar onderzoek naar wat Nederlanders belangrijk vinden bij het steunen van goede doelen.
Merkstrategie Chapeau, hulde en applaus voor het fraaie staaltje omdenken van McDonald's in nieuwe kerstcampagne CAMPAGNEPRAAT | 'Een toffe en gedurfde campagne.' Een dikke 9+ van het panel voor McDonald's en TBWA.
Carriere Machteld Merens per 1 december senior adviseur bij Van Luyken Communicatie Het communicatiebureau breidt per 1 december zijn strategische team uit met de komst van Merens.
Premium Merkstrategie Johan van der Zanden (Albert Heijn): ‘Je moet bij je kerstcommercial vooral een rond verhaal hebben’ ‘In het vak hebben mensen het veel over kerstcommercials, maar het gaat er vooral om dat je een rond verhaal hebt'.
Premium Campagnes Van Bijenkorf-nostalgie tot Jumbo-glijers: dit zijn álle kerstcommercials van 2025 Albert Heijn, Plus, Staatsloterij, Alzheimer Nederland, Bol en meer trappen het seizoen af met verrassend verschillende kerstverhalen.
Bureaus Christian Brienen gestart als creative lead bij Hibou Het is een nieuwe functie binnen het Amsterdamse bureau, dat hiermee zijn strategische en creatieve capaciteit verder wil uitbreiden.
Media Podcast voor de Week: Het verraad van de familie Zilversmit Marvin Jacobs van Airborne Network selecteert een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Bureaus Bureau Woedend failliet: ‘Na 25 jaar moesten we het boek sluiten’ Door hoge coronaschulden en doorgeschoven opdrachten bleek het niet meer haalbaar, zegt partner Paul Woltering.