Met de eventkalender widget kun je gemakkelijk volgen welke relevante marketing- en communicatie events er op de agenda staan.
Syndiqate is ieder jaar de motor achter vele Cannes-feesten. Oprichter Leendert Mulder doet in woord en beeld verslag van zijn week.
Regisseur Michael Gracey maakte furore met de commercial ‘Dance’ voor T-Mobile. ‘Ik ga in mijn werk dwars door de creatieve werelden heen.’
Twee gouden Effies werden gisterenavond uitgereikt in bioscoop Tuschinski. Maar voor het overige is de oogst dit jaar mager.
Maandelijks bekijken we in Nederland een miljard online video’s op onder meer YouTube. Maar adverteerders en bureaus weten nog nauwelijks wat ze daarmee aan moeten.
De Nederlandse Opera wil meer jong publiek trekken. Daarom brengt het in samenwerking met CMS Derks Star Busmann ‘Operaflirt’. MARKETING
Is er nog genoeg aandacht voor salespromotie, nu direct marketing draait om dialoog en de Esprix om ‘slim werk met impact’? Drie stellingen voor drie experts.
Modeontwerper Alexander van Slobbe volgde begin dit jaar Lidewij Edelkoort op als creatief directeur van de Design Academy Eindhoven. Wat gaat Van Slobbe anders doen?
Euro RSCG’s Sicco Beerda is de eerste creatief met een interactieve achtergrond die een reclamebureau leidt. ‘Ik ben nooit de creatief van de gulle lach geweest.’ CREATIE
De grootste fout die een marketeer kan maken, is om eigen aannames met doelgroepinzichten te verwarren. Unilever kruipt daarom nóg dichter tegen de consument aan. Een heel etmaal lang.
Het kleine, maar internationaal werkende Muse Amsterdam noemt zich een interactief bureau ‘met een digitaal hart en een analoge ziel’.
Internetters betalen niet graag voor artikelen. Maar nu de advertentie-inkomsten steeds verder teruglopen, denken uitgevers toch weer aan een systeem voor betaalde content. MEDIA
Vier keer per jaar bespreekt de ‘Tafel van Vijf’ onder leiding van Rob Benjamens een hot issue. Deze week: de toekomst van het A-merk.
Werden cartooncharacters vroeger ingezet om de allerkleinsten te bereiken, inmiddels zijn ze doorgedrongen tot de mainstream. Volwassen zijn ze echter nog lang niet, daarvoor hebben te weinig mensen verstand van deze kleine kunst.
Kranten verdienen steeds meer met de verkoop van producten als boeken en dvd’s. Wat kun je volgens de krantenuitgevers allemaal verkopen en hoe lucratief zijn lezersaanbiedingen voor de betaalde krant?
Het marketingdenken rukt op in de museumwereld. Tentoonstellingen worden tegenwoordig ‘in de markt gezet’. Musea zoeken crossovers met andere culturele instellingen en samenwerking met het bedrijfsleven.
Drie Spunkers nemen drie op jongeren gerichte campagnes onder de loep en letten daarbij vooral op vooronderstellingen over jongeren in de campagne en de creatieve uitvoering. ‘Wij waren eigenlijk wel toe aan een nieuw door reclame geïnitieerd stopwoord.’
Wat krijg je terug als je mediabureaus vraagt om voorbeelden van experimentele mediacampagnes? In elk geval iets wat afwijkt van de gebaande paden. Uit de inzendingen kozen we de tien meest opvallende cases van het afgelopen jaar.
Wat moet je met al die tips hoe je als marketeer de recessie kunt overleven? De dooddoeners, holle frasen, open deuren, de gemene delers, de tegenspraken. Zijn ‘gouden wetten’ van recessiemarketing niet vooral gouden marketing van de tipgevers zelf?
Hip, al die merken die een spelletje op hun website zetten. Maar zolang die niet stevig zijn verankerd in de totale campagne is het effect nihil. Daarom is de symbiose tussen games en reclame een nieuwe fase ingegaan met de ‘gamercial’.