G-Star gaat online aankoop leveren vanuit franchisewinkel

Betere afstemming in de supply chain voorkomt dat jeansmerk met zijn zakelijke partners moet concurreren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

G-Star introduceert &;Ship from Store&;, een nieuwe ontwikkeling binnen de multichannelstrategie van het bedrijf waarmee het voor G-Star franchisehouders mogelijk wordt om hun eigen voorraad online te verkopen aan klanten op g-star.com. In de toekomst zullen ook de multibrand partners van G-Star kunnen deelnemen aan de nieuwe service.

Aanbod groter
Wanneer een consument een bestelling plaatst op G-Star.com, wordt achter de schermen gekeken vanuit welke (winkel)locatie deze order volledig kan worden geleverd. De locatie waaraan deze order wordt toegewezen, ontvangt vervolgens een notificatie en kan de bestelling gereed te maken. Voordeel voor de consument is dat het aanbod groter wordt omdat de voorraad van de fysieke winkels wordt gecombineerd met die van de online shop.

Ship from store
Consumenten kunnen de bestelling thuis laten bezorgen of zelf afhalen in de desbetreffende G-Star winkel. Hiermee wil G-Star franchisehouders in staat stellen om deel te nemen aan het vervullen van de online winkelbehoefte van de consument. Collect from store, waarbij klanten hun online aangeschafte artikelen in de G-Star winkels kunnen ophalen, is met al sinds een jaar actief voor de franchisehouders en volgens het kledingbedrijf een succes: ‘Met ship from store zijn we trots een nieuwe stap te zetten in de veranderende behoeftes van de consument.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie