Premium Gedragsverandering / 9 DECEMBER 2025, 14:27:24 Kinderartsen roepen op tot reclameverbod wegens ernstig overgewicht kinderenMedici luiden noodklok, tegelijkertijd overweegt Brussel taks op ongezonde voeding.
Partnerbijdrage / 8 DECEMBER 2025, 14:31:56 Nieuwe tool om zakelijke events duurzamer en socialer te makenVan ambitie naar actie met Duurzaamheidsladder Zakelijke Evenementen.
Premium Gedragsverandering / 8 DECEMBER 2025, 11:00:00 Eén op de vier Sinterklaascadeaus blijft ongebruiktGoede bedoelingen leiden tot miskopen en milieubelasting, hoe samen duurzamere keuzes te stimuleren?
Gedragsverandering / 4 DECEMBER 2025, 12:31:41 Sinterklaas bestaat wel!Steeds meer ouders liegen hun kinderen niet meer voor. Jeuk krijgt Rocco Mooij ervan. Een beetje wantrouwen in de medemens is juist gezond!
Premium Gedragsverandering / 2 DECEMBER 2025, 09:16:35 Week Zonder Vlees gaat verder als jaarronde 'Wissel 'ns wat'-campagneStichting, partners als Albert Heijn en Vivera en reclamebureau Havas Lemz willen meer Nederlanders plantaardig laten eten.
Premium Gedragsverandering / 1 DECEMBER 2025, 16:13:52 Veel Nederlanders schrikken van gevaarlijke Temu- en Shein-producten, maar er niet meer winkelen is een ander verhaalDeel van de klanten zegt de webwinkels te rug toe te keren, maar een groter deel ziet daar geen reden voor.
Gedragsverandering / 27 NOVEMBER 2025, 10:36:46 Solidariwat? Rocco Mooij is in de war. Is hij nog wel solidair en met wie dan? En waarom?
Gedragsverandering / 26 NOVEMBER 2025, 15:59:02 Tom Waes maakt indruk, maar de campagne verandert geen rijgedragWaarom een aangrijpende en veelbesproken campagne alsnog tekortschiet vanuit gedragswetenschappelijk perspectief.
Gedragsverandering / 25 NOVEMBER 2025, 15:42:24 De drang om overal 'Hoofd van' te zijn, nekt je uiteindelijkAls je én kapitein én matroos wilt zijn, dan komt er een punt dat je iedereen voor de voeten loopt. Tot dat inzicht kwam Sarah Hagens.
Gedragsverandering / 20 NOVEMBER 2025, 12:47:14 Tom Waes is een belangrijke factor in verkeerscampagne VRTHET WERKT! | Elke maand onthult gedragswetenschapper Lotte Verstijnen van The Family waarom opvallende strategieën of campagnes werken.
Gedragsverandering / 20 NOVEMBER 2025, 11:00:04 Waarom 'brainrot' je aandacht grijpt, maar je boodschap slooptVan Skibidi School tot 'Ik wil kaas': dit zijn de echte lessen van online jongeren-trend Brainrot.
Premium Campagnes / 19 NOVEMBER 2025, 09:04:53 KRO-NCRV introduceert met ‘De Omweg’ bewustwordingscampagne over straatintimidatieDe campagne moet zichtbaar maken wat veel vrouwen dagelijks ervaren: onveiligheid in de openbare ruimte.
Premium Campagnes / 18 NOVEMBER 2025, 20:46:47 Overheid zet de boel op scherp met grootschalige 'Nederland valt uit'-campagnePubliekscampagne laat burgers kort ervaren wat uitval betekent en zet aan tot voorbereidend gedrag. NCTV en bureau Havas Lemz lichten toe.
Gedragsverandering / 13 NOVEMBER 2025, 12:32:37 Gewenst gedrag via communicatie? Vergeet het maar!Communicatie is geen magic bullet om mensen tot ander gedrag te krijgen, zo stelt Van Ruler. Daar zijn vaak andere interventies voor nodig.
Premium Gedragsverandering / 11 NOVEMBER 2025, 08:30:00 Amsterdamse straatkrantverkopers krijgen hulp van Studio Z, bestaande uit vrijwillige creatievenHet nieuwe bureau Studio Z wil de mens achter de straatkrantverkoper centraal stellen.
Partnerbijdrage / 10 NOVEMBER 2025, 11:48:14 Waarom we anders winkelen in november en decemberWaar vroeger Sinterklaas het startschot gaf, markeert Black Friday nu het begin van het cadeauseizoen.
Premium Campagnes / 6 NOVEMBER 2025, 14:19:45 'Man, zeg er wat van!' Overheid laat mannen niet langer wegkijkenDe campagne, ontwikkeld door Havas Lemz, wil het gesprek over seksueel grensoverschrijdend gedrag normaliseren.
Premium Campagnes / 5 NOVEMBER 2025, 16:00:37 'Denk vooruit': overheid bereidt Nederland voor op noodstituatiesHet is niet de vraag óf, maar wanneer het gebeurt, stelt de NCTV. De campagne werd ontwikkeld door Havas Lemz.
Premium Gedragsverandering / 3 NOVEMBER 2025, 12:53:47 Hoe maanden als Stoptober, Movember en Dry January een golf van aandacht en gedragsverandering veroorzakenIn deze maanden bundelen communicatie, media-aandacht en een gevoel van meedoen. Drie verhalen over de kracht van een start- en einddatum.
Premium Gedragsverandering / 30 OKTOBER 2025, 09:30:00 Liza Luesink en Joyce Croonen (Duwtje) over vijftien jaar pionieren in gedragsverandering Gedragssturing werd salonfähig mede door het werk van pioniers Luesink en Croonen.