Creatie & Campagnes

Reclameslagers: Een zingende topnotering voor De Telegraaf

Slager Robbert, blogger | 21 mei 2014, 8:00

WOENSDAG GEHAKTDAG - Voetbaltoernooien lijken gemaakt om hard te schreeuwen. Van retailers tot relschoppers, iedereen schreeuwt om aandacht.

Als er één medium is dat zich hier goed voor leent is het De Telegraaf. Normaal gesproken dan. Want zo opzichtig als de chocolade-koppen zijn, zo subtiel is de nieuwe WK-campagne. De Krant van Wakker Nederland is met een nieuwe kapitein aan het reclameroer een opvallend subtiele koers gaan varen. En die bevalt ons eigenlijk prima.

Al eerder maakten we met de nieuwe reclamestijl van de Telegraaf. Een aanstekelijk deuntje loosde ons al neuriënd door het verdere reclameblok. Zo ook de nieuwste creatie die zich helemaal toespitst op het WK-abonnement. De commercial trapt af met drie oranjesupporters die in alle vroegte voor een kiosk wachten. Geen bijzonder slimme binnenkomer. Brazilië staat nou niet echt bekend om haar nachtelijke veiligheid in verlaten straten. Gelukkig wordt de commercial steeds aangenamer. Met oneliners als “het is een klomp op je hoofd” wordt het oranjegevoel van De Telegraaf prima aan de man gebracht. De spot eindigt met een swingende apotheose vol schaars geklede vleesbonken. Gek genoeg leest één iemand liever De Telegraaf dan zich tegoed te doen aan dit vleesgeweld...

Muzikale moet je eigenlijk niet in het Nederlands willen vertalen.  Als je er dan ook nog eens een commerciële boodschap in plakt, speel je zelfs met vuur. Toch gaan we na het zien van de WK-campagne eenmalig overstag. De commercial zit vermakelijk in elkaar qua beeld, muziek en copy. Het is nu al een verademing om eens geen samba-ballen, carnavalstoeters en andere Braziliaanse dooddoeners te horen. De beeldscènes lijken soms wel wat vreemd gekozen, maar oranjesupporters doen nou eenmaal vreemde dingen. Terwijl de grondleggers van Tiki-Taka het seizoen met lege handen , tikt de Telegraaf zich soepeltjes naar een plek bij onze . Laat het een voorbeeld zijn voor onze jongens!

Slagersoordeel: Een Oranje WK-burger met smeuïge Acai-saus.

Meer WK 2014-nieuws en achtergronden in het .

Over de auteur

Slager Robbert
Reclameslagers.nl is een reclameblog van twee Bourgondiërs met een pen als snijmes. Bureauonafhankelijk, vakgekken en kritisch omdat het moet. Reclames komen als lappen vlees op onze snijplank. Goed werk wordt doorgestuurd naar de traiteur, twijfelgevallen eindigen in de supermarkt en van het baggerwerk draaien we frikadellen in het abattoir. Voor een snelle vette hap kun je op onze site in het Smulhoekje terecht. Lees meer over Slager Robbert

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

sikko gerkema

(21 mei 2014, 10:24)
Helemaal mee eens. Erg prettig om te zien.

Gerelateerde items reclameslagers hakblok De Telegraaf

Meer in channel Creatie & Campagnes

Meer in channel Media

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs