Wat was de beste brand activation van 2015?

December bracht nog een paar mooie, tranentrekkende, kerstacties, maar wat was de beste brand activation van vorig jaar? Stem mee.

Dit waren de beste brand activations van december:

1. CANON - REALTIME FOTOTIPS

Een beetje Instagrammer wil niet zomaar een foto van New Yorkse hotspots. Die wil online pronken met een echt bijzondere plaat. Canon schiet te hulp met pop-up digitale billboards met daarop tips voor de perfecte foto. Hoe krijg je die waanzinnige zonsopgang in beeld? Of de mist onder de Broolyn Bridge. In dit artikel op Adweek lees je meer over deze erg gave activatie. Canon.

 

2. WESTJET - 12.000 MINI MIRACLES

Kerstmis is een tijd van tradities en sinds vier jaar is de kerstcampagne van WestJet Airlines er daar eentje van. Dit jaar leggen ze de lat hoog: in één dag proberen WestJet-medewerkers 12.000 mensen te verrassen met een miniwonder. Van kleine attenties tot grote gebaren, alles is mogelijk. Had een andere airline het ook kunnen doen? Ja, maar die deden het niet. Een echte tearjerker.

 

3. DE VOLKSBOND – HOMELESS EXTRAS

We eindigen het jaar met een tof initiatief van eigen bodem. Het Amsterdamse bureau DDB & Tribal Worldwide benaderde de hulporganisatie De Volksbond met een wild plan: een castingbureau voor dak- en thuislozen. Het doel van Homeless Extras is daklozen in te zetten als figuranten in films en commercials. Dat levert de dakloze niet alleen een vergoeding op, maar ook contact met andere mensen.

 

De allerbeste

2015 was een jaar vol spectaculaire activaties. We hebben – in willekeurige volgorde -  de tien beste cases van BrandActivation.nl op een rijtje gezet. Welke vond jij de allerbeste? Stem mee!

 

- Graubunden Tourism – The Great Escape

Zo verleidt een gezellige Zwitser toeristen tot een bezoekje

 

- Overheid Ecuador - Blind Trip

Een gratis trip naar Costa Rica. Of beter gezegd: de mensen dáchten dat ze daar naar toe gingen...

 

- Scoot inspireert Spirit

Wat doe je als de concurrent al je ideeën kopieert?

;Inspiring Spirit&;

 

- Heineken – The Jonah Lomu

Konden we Jonah Lomu nog maar uit een machine toveren…

 

- Vodafone – Sunday Grannies

Een aanstekelijk concept van Vodafone dat aantoont dat inzet van social media tot echt contact kan leiden.

 

- Dislife – More than a sign

Een relevante toepassing van hologrammen om Russen te weerhouden te parkeren op een invalidenparkeerplaats.

 

- Volvo – Life paint

The best way to survive a crash is not to crash

 

- Sky – IJsbeer in Londen

Is hij echt?

 

- Woman’s Aid – Look at me

Wonden helen door aandacht

;s Aid interactive billboard

 

- Natural Bliss – Stunt met naakte baristas

Verrassend naturel

BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2015 gekozen. 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Brand Activation voorbeelden
Heel leuke voorbeelden van <a href="https://business.kinepolis.nl/blog/brand-activation">Brand Activation</a>. Je kan duidelijk afleiden van de videos dat ze goed weten wat ze moeten doen en laten zien om de juist boodschap over te krijgen, bedankt voor de handige lijst!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie