Premium

PR-accounts: Ovide wint pitch Airbnb, Coopr pakt Paardekooper in

Een selectie uit nieuw werk van de afgelopen maand. Met ook Continews, Dijksman Communicatie en Charly PR.

Foto van Mongools premium kasjmiermerk Gobi

Airbnb heeft voor Ovide Agency gekozen als pr-bureau in Nederland na een uitgebreid pitchproces. Ovide gaat aan de slag met een serie merkcampagnes en als doorlopend pressoffice.

Met de start van de samenwerking is Ovide ook meteen verantwoordelijk voor de lokale pr-invulling van verschillende internationale campagnes. Onderdeel daarvan zijn de spraakmakende 'Only On' Airbnb-campagnes zoals de recente listing van Shrek op Airbnb of het aanbod van de populairste Airbnb’s in de zogeheten Blue Zones uit de gelijknamige Netflix-serie. 

Coopr pakt Paardekooper in

Koninklijke Paardekooper Group, specialist in verpakkingsoplossingen, heeft voor Coopr gekozen voor de pr- en communicatieactiviteiten in de Benelux. 

Paardekooper is actief in meer dan 75 landen en levert verpakkingen aan bedrijven in foodservice, industrie, horti en AGF. Het bedrijf wil mens, milieu en economie in balans houden en vooroplopen in het verduurzamen van de Europese verpakkingsindustrie. Coopr focust zich op het versterken van de expertrol van Paardekooper hierin.

Het bureau heeft Thea van Unen, corporate communicatieadviseur bij Paardekooper, weten in te pakken. Ze noemt Coopr ‘de ideale partij’ om de naamsbekendheid en expertrol in de Benelux te vergroten. ‘Met Coopr hebben we de juiste partner met een creatieve, hands-on en eerlijke aanpak die past bij ons familiebedrijf.’

Shrek's moeras op Airbnb
Shrek's moeras op Airbnb
microlino

Dijksman Communicatie aan de slag voor Basta en Microlino

Twee nieuwkomers op de Nederlandse markt hebben Dijksman Communicatie in de arm genomen.

Microlino heeft afgelopen vrijdag zijn intrede op de Nederlandse markt gedaan. Het is een licht elektrisch voertuig, ontworpen als alternatief voor auto’s. Geboren in Zwitserland en gebouwd in Turijn, Italië. 

De Microlino heeft een maximumsnelheid van 90 km/u. Ondanks zijn kleine formaat biedt de Microlino voldoende ruimte voor twee passagiers naast elkaar. Met 230 liter kofferruimte is er plaats voor drie bierkratten, aldus het persbericht van het pr-bureau.

Het sofamerk Basta opende onlangs zijn deuren in Amsterdam. Het merk heeft een vernieuwende propositie. De modulaire sofa's worden lokaal geproduceerd, met duurzame materialen. Voor de bekleding worden gerecyclede PET-flessen gebruikt. Basta levert rechtstreeks aan de consument.

Het bedrijf is mede opgericht door de Nederlandse ontwerper Marcel Wanders, en de Finnen Joel Roos en Stefan Mahlberg.

Charly PR moet Mongools premium kasjmiermerk Gobi laten groeien

Charly PR gaat het grootste Mongoolse kasjmiermerk Gobi Cashmere, een van de meest prestigieuze wereldwijd, helpen om te groeien in de voor het merk relatief nieuwe Benelux-markt. Gobi lanceerde onlangs zijn Benelux-website en een aantal nieuwe collecties.

De groei moet volgens Karolien Hessels van Charly PR in de eerste plaats komen via de earned PR-expertise van het bureau.

Volgens Amarsaikhan Baatarsaikhan van Gobi Joint Stock Company, begint het merk samen met het pr-bureau aan ‘een spannende reis waarbij we via de juiste verhalen diepe verbindingen met ons doelpubliek gaan creëren’.

Cybersecuritybedrijf NFIR gaat in zee met Continews

NFIR  gaat een langdurige samenwerking aan met pr-bureau Continews, dat het bedrijf adviseert en helpt om het ‘goed op de markt te zetten’. Het bureau zal zijn netwerk aan contacten met nationale, regionale en branchemedia inzetten in ‘het proactief ontwikkelen van gratis publiciteit’.

Het Nederlands Forensisch Incident Response (NFIR) is een van de grootste leveranciers van cybersecurity aan organisaties in Nederland. Ze helpen organisaties zich weerbaarder te maken tegen cyberincidenten, helpen bedrijven de impact in de kiem te smoren als het toch misgaat en doen digitaal forensisch onderzoek naar de oorzaak van incidenten.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie