Premium

PR-accounts: De Bijenkorf kiest voor Michel Bos PR, Madame Tussaud in zee met Team Lewis

Nieuw werk voor pr-bureaus. Met Michel Bos PR, Team Lewis, Continews en Coopr.

Pr-actie Madame Tussaud voor Lady Gaga-beeld
Bijenkorf-foto shutterstock

Michel Bos PR aan het werk voor Bijenkorf

De Bijenkorf heeft Michel Bos PR gekozen als vast pr-bureau. Het Amsterdamse bureau werkt per direct samen met het warenhuis op het gebied van mediarelaties, brand partnerships, influencer-marketing en evenementen.

Michel Bos PR gaat onder meer aan de slag met de opening van de nieuwe herenmode-afdeling in het Amsterdamse filiaal waar Louis Vuitton en Balenciaga nieuwe shop-in-shops openen.

Ook The Macallan verbindt zich aan bureau

Ook whiskymerk The Macallan (Maxxium Nederland) heeft gekozen voor een langdurige samenwerking met Michel Bos PR. Onlangs werkten de twee al op projectbasis samen voor de lancering van The Harmony III-collectie, gecureerd door Stella en Mary McCartney.

Het bureau wordt verantwoordelijk voor de public relations, community- management en organisatie van evenementen en exclusieve lanceringen.

Madame Tussauds kiest Team Lewis 

Madame Tussauds Amsterdam heeft Team Lewis als nieuwe ‘creatieve pr-partner’ gekozen.

Het pr-bureau zal het wassenbeeldenmuseum ondersteunen met doorlopende mediazichtbaarheid, de onthullingen van nieuwe wassenbeelden en andere opvallende prR-events en activaties. 

Madame Tussauds heeft verschillende wereldsterren en bekende Nederlanders als wassenbeeld in zijn collectie. Van Jutta Leerdam tot Jennifer Aniston en Leonardo DiCaprio.

De attractie wil de zichtbaarheid en bezoekersaantallen verhogen en heeft Team Lewis geselecteerd. De samenwerking tussen beide werd eind 2023 als afgetrapt met de onthulling van een nieuw wassenbeeld van internationaal icoon Lady Gaga.

Hiervoor werd een ‘drag-show’ gehouden onder de naam 'A Star is Reborn'. Drag-queens met Lady Gaga-looks brachten een ode aan deinternationaal ster. 

Motorola Lenovo
Afbeelding: Shutterstock

Lenovo en Motorola verruilen Archetype voor Coopr

Lenovo en dochtermerk Motorola hebben een nieuw pr-bureau gekozen voor de Benelux. Na jaren samengewerkt te hebben met Archetype, verzorgt sinds 1 januari Coopr de communicatie van beide techbedrijven. Dat bevestigt Marjolijn van Dingenen, head of marketing bij Lenovo Benelux, aan Adformatie.

Als reden voor de overstap noemt zij: 'Vanuit EMEA is de policy eens in de zoveel jaar pr-bureaus te re-pitchen. We waren in de Benelux aan de beurt.

Lenovo kocht Motorola in 2014 voor bijna drie miljard dollar van Google, met name om te groeien op de internationale smartphonemarkt. Beide bedrijven zijn al jaren in de Benelux actief en lieten de pr verlopen via hetzelfde bureau.

De afgelopen jaren was dat Archetype, een wereldwijde bureaugroep die ook werkt voor merken als Nespresso, Slack, Instagram, Ikea en Coca-Cola.

Univé Noord-Holland en Continews zetten samenwerking voort

Univé Noord-Holland en pr-bureau Continews verlengen hun samenwerking van het afgelopen jaar. Deze richt zich op media-aandacht voor het maatschappelijke en coöperatieve gedachtegoed van Univé Noord-Holland.

‘We vonden en vinden het heel belangrijk dat wat we doen op maatschappelijk gebied meer verteld wordt. En daar konden we hulp bij gebruiken, met een bureau dat daarin gespecialiseerd is’, zegt Karin Groot van Univé Noord-Holland.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie