Nederlandse bureau 2Basics helpt Amerikaanse bloedbank met werven bloeddonoren

Een partnership met Team Liquid, één van ’s-werelds meest populaire esports teams, moet jongeren enthousiast maken om bloed te doneren.

De partnership werd vandaag vrijdag 14 juni tijdens World Blood Donor Day. Het betreft een samenwerking tussen de Blood Centers of America (BCA), het grootste bloedleveringsnetwerk van de VS, en Team Liquid, een van de top-5 esports teams wereldwijd. Aan de basis staat 2Basics dat ook de begeleiding van de campagne voor zijn rekening neemt. 

Aankloppen

2Basics is in Nederland bekend als het brein achter de #myfirstblood campagne, waarmee het Nederlandse Sanquin vorig jaar veel opzien baarde. Voor deze campagne werd een partnership besloten aan met Riot Games, van de game League of Legends. In ruil voor hun bloedtest konden gamers een ingame skin verdienen die zij konden gebruiken in de game.

Naar aanleiding van de campagne meldden zich ruim 5500 jongeren, van wie ruim 3.600 hun bloed hebben laten testen. Volgens Ruben Houkes, directeur en mede-oprichter van 2Basics, was het succes van de Nederlandse campagne aanleiding voor de Amerikaanse bloedbankorganisatie om het Haarlemse bureau aan te kloppen. Onder de vlag van BCA vallen 52 bloedcentra die samen verantwoordelijk zijn voor 40% van de bloedvoorraad in de VS.

Limited edition t-shirt

Ook in de VS is het voor bloedbanken lastig om jongeren te bereiken en te activeren om bloeddonor te worden. Een partnership met Team Liquid, één van ’s-werelds meest populaire esports teams, moet daar verandering in gaan brengen. Onder de campagnenaam ‘Heal for Real’ gaan beide organisaties op zoek naar een nieuwe generatie bloeddonoren.

Amerikanen die bloedgeven bij één van de deelnemende bloedbanken, ontvangen een limited edition t-shirt van Team Liquid. Het partnership tussen Blood Centers of America en Team Liquid is afgesloten voor de periode van één jaarTeam Liquid geldt als een van de meest succesvolle esports teams ials het gaat om zowel competitieve prestaties als fan betrokkenheid. Het team werd opgericht door voormalig professioneel gamer Victor Goossens, die mede-eigenaar is. De 65 leden zijn actief in 17 games zoals Dota 2, League of Legends, CS:GO en Fortnite,

Veel impact

Ruben Houkes, ceo 2Basics: 'Team Liquid is in de esports wereld te vergelijken met FC Barcelona in voetbal. Ze zijn Amerikaans en wereldkampioen in meerdere games, winnen miljoenen aan prijzengeld, hebben legio influencers in hun team en zijn al maatschappelijk bezig. De samenwerking is uniek en wij zijn er van overtuigd dat wij veel impact gaan scoren”.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie