Premium

35 nominaties voor Nederlands werk bij Webby Awards

KLM is vaandeldrager onder de opdrachtgevers met vier nominaties.

Nederland zet de stijgende lijn bij het genomineerde werk voor de Webby Awards voort. Kwam de teller vorige keer tot 32 nominaties, dit jaar zijn het er 35. Grootste kanshebber is wederom MediaMonks met zes nominaties, onder andere met klanten Old Spice, Viacom en Nest. Born05, IN10 en Build in Amsterdam volgens met elk drie nominaties.

Born05 doet wederom goede zaken met klantenKLM (dat nominaties oplevert voor het KLM VR platform en podcast The Journey) en bol.com. DPDK scoort drie nominaties waarvan twee met Nike Reactor en één met het werk dat ze voor onze Duitse opdrachtgever FWU (Forward You)hebben gemaakt in de categorie Banking & Finance services. In10 tenslotte sleept twee nominaties in de wacht met werk voor het Anne Frank Huis.

Bezien vanuit de opdrachtgeverskant is KLM overtuigend vaandeldrager. Het luchtvaartbedrijf heeft nominaties op zoek, verdiend met vier verschillende cases. Naast de twee hiervoor genoemde nominaties voor werk dat is gemaakt in samenwerking met Born05, heeft het tevens een nominatie op zak voor de Hololens applicatie die is gemaakt met Mobgen (Accenture Interactive), en voor de campagne ‘We are an airline’ met DDB & Tribal Amsterdam.

Opvallend is verder dat relatief veel genomineerd werk is gemaakt in opdracht van culturele instellingen, zoals Frans hals Museum, Van Gogh Museum en het eerder genoemde Anne Frank Huis.

Voor de verkiezing van de Webby publieksprijzen, de zogeheten Webby People's Voice Awards, kunnen tot 18 april stemmen worden uitgebracht. Evenals voorgaande jaren is er vanuit de bureauwereld een initiatief gestart om straks zoveel mogelijk Nederlandse winnaars op het podium te krijgen. Wie dit ondersteunt, kan op deze website terecht. Benieuwd naar al het genomineerde werk, check dan de website van de Webby Awards.

Advertentie

Nominaties

The Uncensored Playlist -  MediaMonks (Public Service & Activism)

Nike Reactor - DPDK (Best Art Direction)

Big Lavender Game - MediaMonks (Game or Application)

Awaken The Phantom - Wieden+Kennedy Amsterdam (Best Media Strategy)

KFC Get The Original - Ogilvy Amsterdam (Best Use of Mobile Media)

KLM HoloLens - MOBGEN (Best Use of Augmented Reality)

Road Tales - ACHTUNG! mcgarrybowen (Best Use of GPS or Location Technology)

Samsung SmartSuit - Cheil Amsterdam (Connected Products & Wearables)

Jimmy Nelson, Homage to Humanity - fonk (Art & Experimental )

Unravel van Gogh - Dept (Culture & Events)

Digital Platform Anne Frank House - IN10 (Culture & Events)

Storytelling platform Sound and Vision - IN10 (Culture & Events)

Nike Reactor - DPDK (Fashion & Beauty)

The Necessary Explosion App by LAVA ‚ Music You Can See - Wieden+Kennedy Amsterdam (Music Apps & Mobile Sites)

Diageo - The Bar Achtung!mcgarrybowen (Food & Drink General Voice Apps)

The Lockdown - CODE D'AZUR (Best Use of Augmented Reality)

The Journey - Born05 (Best Branded Podcast)

Mr Wash - WeTransfer (Documentary)

We are an airline - DDB Unlimited (Integrated Campaigns)

The Motorcycle Symphony - SuperHeroes Amsterdam (Music)

An Amsterdam Bicycle Story - Lemon Scented Tea (Short Form)

Meet the Soldier, A humanitarian VR-documentary - Q42 & Wolfstreet (360-Video)

iFly KLM 360 - Born05 (360-Video: Branded)

School of Sustainability - MediaMonks (Best Use of Video or Moving Image)

Viacom.com - MediaMonks (Corporate Communications)

Poki company - website Poki (Corporate Communications)

Nest Power Project - MediaMonks (Corporate Social Responsibility)

Frans Hals Museum - Build in Amsterdam (Cultural Institutions)

Digital Platform Anne Frank House - IN10 (Cultural Institutions)

FWU - DPDK (Financial Services/Banking)

Bol.com Kersthuis - Born05 (Lifestyle)

Open Wear - Build in Amsterdam (Shopping)

Viacom.com - MediaMonks (Television)

Studio Job - Build in Amsterdam (Weird)

Below the Surface - Q42 (Weird)

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie