Campagne Reality Outdoor rond EK-song Martin Garrix en U2

Martin Garrix en U2 maakten het EK-themanummer ‘We Are The People (We’ve Been Waiting For)’.

Reality Outdoor komt vanaf vandaag met een grote buitenreclamecampagne daaromheen. ‘Een bucketlist-dingetje voor ons.’

We horen nu al overal de officiële thematrack van het EK voetbal 20201 van top-dj Martin Garrix in samenwerking met Bono en The Edge van U2. Hij maakte het nummer ‘We Are The People (We’ve Been Waiting For)’ in het diepste geheim met de twee groten van de popmuziek.

Garrix had na het verzoek van voetbalbond Uefa om een nummer te componeren een demo gemaakt. Daar zat een U2-achtig gitaarrifje in. Waarom zou Bono dit nummer niet kunnen inzingen, was de gedachte van Garrix en zijn team. Ze mailden het management van de Ierse formatie en de rest is geschiedenis.

Rond een bijzondere samenwerking als deze hoort ook een opvallende campagne. Daar zorgt out-of-homespecialist Reality Outdoor voor. Er is vanaf vandaag een grote outdoorcampagne rond de dj te zien in en rond Amsterdam te zien. Dat Reality Outdoor daar de aangewezen partij voor is, is geen verrassing. Het bedrijf heeft zijn oorsprong in de dance- en eventwereld en doet jaarlijks promotie rond zo’n 300 muziekreleases. ‘Het verzoek voor de campagne rond Martin Garrix kwam via Sony, waarmee we een partnership hebben voor buitenreclame in Nederland’, vertelt eigenaar Remko van der Klis. ‘Dit is natuurlijk wel een hele speciale.’

Voor de campagne zet Reality Outdoor abri’s en digitale schermen in, vanaf vandaag een week en in de eerste week van het EK nog een keer. Ook is de campagne op de grote, spectaculaire schermen op de Ziggo Dome te zien. ‘Dat ligt mooi op de route naar de Johan Cruijff Arena, waar vier wedstrijden worden gespeeld. Er mogen waarschijnlijk minstens 12.000 toeschouwers bij de wedstrijden aanwezig zijn. Dit is een prachtige match voor de content eromheen.’

Reality Outdoor heeft een langlopende samenwerking met de Ziggo Dome. ‘Dat begint zich steeds meer uit te breiden. We zien ook mooie koppelingen tussen de content ontstaan. Artiesten gebruiken campagne-uitingen en foto’s namelijk ook op hun eigen Instagram.’

Het gaat goed met Reality Outdoor. ‘We draaien inmiddels weer pre-corona omzetten’, zegt Van der Klis. ‘We leveren een mooi product voor de klant, wat aansluit op zijn behoeftes en zijn constant met muziek en artiesten bezig. We maken dingen mogelijk die andere partijen niet kunnen. Een dergelijk groot project als met Martin Garrix vloeit daar uit voort.’

Een ‘bucketlist-dingetje’ noemt hij de samenwerking rond de wereldberoemde Nederlandse dj. ‘Het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets groots doe rond Martin Garrix. Ik heb daarbij hetzelfde gevoel als destijds toen we de eerste campagne rond DJ Tiësto mochten uitrollen. Zo is het bedrijf uiteindelijk ook gegroeid. We dachten: als we dit voor meerdere artiesten mogen doen, dan hebben we een unieke propositie te pakken.’

Plaats als eerste een reactie