Deze drie voedselproducten zijn het meest misleidend, volgens Foodwatch

Voedselwaakhond maakt genomineerden voor verkiezing Gouden Windei bekend.

Foodwatch heeft de drie kanshebbers bekendgemaakt voor de uitverkiezing het meest misleidende voedselproduct van het jaar.  Het is het 13e jaar dat deze Gouden Windei-verkiezing plaatsvindt.

De producten:

All-Bran Fruit'n Fibre-cornflakes

De cornflakes van Kellog’s zijn door Foodwatch genomineerd wegens prijsmisleiding. Het product onderging een wijziging met een verpakking die er hetzelfde uitziet, een formaat dat hetzelfde oogt, alleen wel met een kwart minder inhoud in het pak, terwijl de prijs maar lichtelijk is gedaald. De prijs per kilo is daarom flink gestegen.

Jumbo Ice Teas (Inner Beauty, Feel Immune en Good Energy)

Jumbo wordt genomineerd voor zijn ijsthee die goed voor de ‘inner beauty’, je huid, haren en nagels zijn, maar intussen vooral bestaat uit suikerwater met een vleugje vitaminen. De thee is in het product volgens Foodwatch ver te zoeken.

Pure Ambacht Ambachtelijke salade oma's aardappel-scharrelei

Het voert de naam ‘ambachtelijk’, maar zit vol met industriële ingrediënten, zoals conserveermiddelen en zoetstoffen. Omdat ‘ambachtelijk’ en ‘naar oma’s recept’ claims zijn die niet zijn vastgelegd kunnen Dirk en Dekamarkt deze huismerksalade een naam geven die een hele mond vol is, maar Foodwatch een slechte bijsmaak bezorgt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie